Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 b5 1.6 po wymianie pompy paliwa auto znowu nie pali

telkom89 16 Sty 2015 20:56 3630 10
  • #1 16 Sty 2015 20:56
    telkom89
    Poziom 8  

    Witam.
    Dzisiejszego popołudnia moje Audi a4 z 1995 r niemile mnie zaskoczyło. Przekręcam kluczyk a tu nic. Kreci kreci i nie pali. Mimo tego ze 2 godzinki wcześniej jeszcze śmigał. ;)
    Szybki przegląd elektryki:
    bezpiecznik nr 28- ok,
    sygnał ze stacyjki-ok,
    przekaźnik również działał bez zarzutu.
    Napięcie na grubych przewodach przy pompce po przekręceniu kluczyka i próbie uruchamiania- 12 V.
    Po zdjęciu wężyka wyjściowego pompka nic nie podawała.
    Szybko podjechałem na szrot, kupiłem od Passata b5 (innej niestety nie mieli- wizualnie to samo).
    Po założeniu wystarczyło ze rozrusznik 2 razy zakręcił i autko odpaliło. Płynnie wchodziło na obroty itp.
    Po godzinie poszedłem go odpalić znowu, troszkę ciężko stanął, (myślałem ze zapowietrzony jeszcze), przejechałem może ze 100 m i zaczął nierówno pracować, trochę strzelać w tłumik (jakby na 3 gary).
    Ledwo zatoczyłem się z powrotem do domu i znowu cisza.
    Auto nie pali.
    Czy to możliwe ze pompka padła po 10 min pracy silnika?
    Gdzie szukać jeszcze przyczyny?
    Auto ewidentnie nie dostaje benzyny.

    1 10
  • #2 16 Sty 2015 21:12
    manta
    Poziom 39  

    Jeśli jesteś pewny zasilania, to Twoja nowa-stara pompa zakończyła żywot... Mógł pomóc jej syf w paliwie, nieszczelny kosz. Możesz sprawdzić drożność filtra paliwa, chociaż to za duży zbieg okoliczności...

    1
  • #3 16 Sty 2015 21:38
    telkom89
    Poziom 8  

    Co masz na myśli pisząc nieszczelny kosz? Miałem małe problemy zarówno z wyciągnięciem jak i włożeniem pompy do zbiornika. Standardowe obrócenie o 15 stopni w lewo nie bardzo dało się wykonać wiec musiałem nieco podważyć obudowę żeby to wyciągnąć. Wydaje mi się również że wszystko ładnie siadło, bo pompa bez problemu zassała paliwo.

    Kurcze ale żeby aż taki pech w jeden dzień dwie pompki załatwić???

    0
  • #4 18 Sty 2015 09:28
    telkom89
    Poziom 8  

    Za radą znajomego wyciągnąłem jeszcze raz tą pompkę, kilka razy wstrząsnąłem, podpiąłem pod prostownik i ruszyła. Po założeniu do samochodu, udało się go odpalić. Pochodził może z 5 min, zaczęło się przebieranie i znowu zgasł.

    Najwyraźniej trafiłem na felerna pompkę która się po prostu zacina. W przyszłym tyg wymienię na inna sztukę i zobaczymy czy diagnoza była słuszna

    0
  • #5 15 Lut 2015 21:59
    telkom89
    Poziom 8  

    witam

    Odnawiam temat. Po wymianie pompki (tym razem na nową) auto odpaliło i generalnie działa:) Problem w tym, że po dłuższym postoju trzeba kręcić 2-3 razy żeby zaskoczył.

    Z tego co zauważyłem po postoju paliwo schodzi z układu (po pewnym czasie zdejmowałem wężyk od paliwa na wylocie i było sucho). Założyłem wiec zaworek zwrotny na wyjściu z baku-myślałem, że ilość paliwa zgromadzoną za zaworkiem ułatwi rozruch. Było dobrze przez 1 dzień ;).

    Z dalszych obserwacji wynika, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompki (nie dostaje tez żadnego sygnału). Pompka zaczyna prace podczas uruchamiania silnika.

    I tu moich kilka pytań:

    1) gdzie szukać przyczyny braku 3 sekundowej pracy pompki? (myślałem o ew zmianie kostki od stacyjki bo sygnał na przekaźnik idzie chyba bezpośrednio z niej)

    2) czy jest taka możliwość ze po zgaszeniu auta paliwo rozpędzone siłą pędu wróci do baku pozostawiając wszystkie węże puste

    3) co ewentualnie można zrobić z tą usterką

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że po zatankowaniu większej ilości benzyny auto sprawiało przez kilka dni wrażenie, że jest nieco lepiej...

    0
  • #6 15 Lut 2015 22:48
    jarewa
    Poziom 31  

    1- W tym sterowniku tego nie ma wiec nie szukaj (pompka steruje ECU)
    2- Nie
    3- Sprawdzić regulator ciśnienia paliwa.

    A jesteś pewny tego zaworka co wkładałeś?

    Mi się wydaje że kupiłeś zamiennik gorszej jakości i efekty są. Ale bez pomiaru ciśnienia na listwie ciśnieniomierzem można gdybać.

    0
  • #7 16 Lut 2015 02:22
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kupiłeś kiepską pompkę lub jej zasilanie nie jest prawidłowe. Czy żarówka H4 świeci pełną jasnością, wpięta zamiast pompy? Może kończy się sam przekaźnik lub masz wypalone styki bezpiecznika? A może masa zaśniedziała? Musisz być w 100% pewny zasilania. Stąd też konieczność sprawdzenia go żarówką H4.

    0
  • #8 16 Lut 2015 08:50
    telkom89
    Poziom 8  

    Co do zasilania:
    1) rozbierałem wcześniej ten przekaźnik- styki pięknie się świeca, zero zanieczyszczeń
    2) Do pompki dochodzi napięcie ok 10,7 [V]. wg mojego miernika. Miernik ten ma jednak niską klasę dokładności ( multimetr za dwie dychy) więc myślę że tu jest ok.

    Pompka kosztowała ok. 140 zł wiec jest to na pewno zamiennik, ale ładnie bije po przekręceniu kluczyka (sprawdzałem bez wężyka na samochodzie).

    Gość w sklepie posiadał 2 rodzaje zaworków: plastik oraz w obudowie metalowej. Wziąłem ten drugi. Nie wiem jakiej jest jakości lecz gość nie miał nic innego a ten wydawał mi się lepszy.

    Podpowie ktoś jak sprawdzić ciśnienie na tym regulatorze. Jakie powinny być poprawne wartości? Mam w domu jakieś manometry wiec może się uda..

    0
  • #9 16 Lut 2015 09:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    telkom89 napisał:
    Do pompki dochodzi napięcie ok 10,7 [V]. wg mojego miernika.
    Pompka była zapięta? I tak wydaje się mało, powinno być napięcie bliskie napięciu akumulatora. Powtarzam, byś sprawdził żarówką. Zobaczysz jak się zdziwisz.

    0
  • #10 16 Lut 2015 10:35
    Audi95
    Poziom 10  

    Po mojemu to jeżeli pompka działa a paliwo ucieka i nie ma go w instalacji to faktycznie trzeba sprawdzić ten zaworek. przypuszczam że nie kosztuje majątku a chyba najszybciej go wymienić. po przekręceniu kluczyka, powinna być właśnie reakcja około 4 sekund bo pompka nabija paliwa a jak nie ma nic to pewno nie zapełni instalacji. no i trzeba chwile pokręcić by paliwo dostało się wszędzie. Spróbuj inny zaworek zamontować. Może wygląd gorszego nie będzie oznaczał gorszego działania.

    0
  • #11 18 Lut 2015 17:42
    telkom89
    Poziom 8  

    Za waszymi radami podmieniłem zaworek na inny. Niestety dalej to samo. Przy demontażu opasek okazało się że trochę paliwa było za oraz przed zaworkiem co sugerowałoby, że jednak układ jest szczelny i paliwo nie schodzi.

    Mam teraz dylemat gdzie dalej szukać. Powie mi ktoś jak sprawdzić regulator ciśnienia o którym wcześniej pisaliście? Kurcze tylko czemu problem z odpalaniem pojawił się po wymianie pompki. Przed tym jak padła tamta nie było słychać jej po przekręceniu kluczyka a auto paliło na dyg...

    PS. Rzeczy typu kable, kopułka palec świece miałem zmieniane w wakacje (założono wszystko z firmy Beru).

    0