Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bascom - Programowanie atmegi8

wilk669 17 Sty 2015 14:49 936 13
  • #1 17 Sty 2015 14:49
    wilk669
    Poziom 6  

    Witam, wszystkich, to mój pierwszy temat, więc już wyjaśniam o co chodzi. Postanowiłem zrobić zegar nixie, ale jako, ze moje umiejętności pozostają na poziomie trzymania lutownicy, to musiałem znaleźć schemat i znalazłem: zegar NIXIE Mirley (brak punktów uniemożliwia podanie linku)
    Układ zbudowałem, po czym przeszedłem do kwestii programowania, licząc, ze wystarczy skopiować kod do bascoma a reszta zrobi się sama (o ja naiwny). Oczywiście się nie udało, bo jak później przeczytałem, podobno źle ustawiłem fusebity (cokolwiek to jest). Zatem moja prośba jest taka, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, rozpisać, lub powiedzieć, co, jak i w jakiej kolejności zrobić, żeby zatrybiło? Byłbym wdzięczny.

    Jeśli chodzi o programator, to kupiłem najtańszy na allegro usbasp V2.

    0 13
  • #3 17 Sty 2015 15:19
    wilk669
    Poziom 6  

    Mógłbym porzucić bascoma, gdybym tylko umiał przepisać ten programik (znaczy ten wkład) na inny język, ale też nie umiem.
    A z wyszukiwarki korzystałem, lecz niewiele mi to mówi. w zakładce Locks and Fusebits to wygląda zupełnie inaczej. Chyba, że da się najpierw wrzucić program tym Bascomem, a dopiero potem poprzestawiać bity, jakimś innym. (żebym jeszcze wiedział jak to najlepiej zrobić by działało)

    0
  • #6 17 Sty 2015 19:02
    373522
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 17 Sty 2015 19:21
    wilk669
    Poziom 6  

    Aha, chyba rozumiem. Zastanawia mnie tylko, po co wtedy cały kod do bascoma, skoro wystarczy sam Burn-o-mat.
    Teraz, jeśli dobrze rozumiem, muszę ustawić burn-o-mata, ustawić w nim programator i port, a następnie nacisnąć Fuses przy wybranym kontrolerze, dać read, potem pozmieniać ptaszki tak by były jak na zdjęciu i dać Write? i to wystarczy?

    0
  • #8 17 Sty 2015 19:30
    373522
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 17 Sty 2015 19:48
    wilk669
    Poziom 6  

    Aaaa, rozumiem, wielkie dzięki. Niestety pierwszą ATmegę już zablokowałem, na własnych próbach, ale to pól biedy, milionów nie kosztuje.
    A tą prędkość idzie ewentualnie potem zmienić? Znaczy już po zaprogramowaniu? Bo jeśli nie mieszam pojęć, to ktoś tam w komentarzach wspominał, że mu lampy mrugają, a w odpowiedzi dostał, że ma CKDIV dać disabled. Czy to właśnie to o czym mówisz?

    0
  • #10 17 Sty 2015 19:58
    373522
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 17 Sty 2015 20:07
    wilk669
    Poziom 6  

    w sumie musiałbym wtedy poczytać jak to zrobić i albo dokupić części, albo wylutować z układu. Prościej będzie przejść się w poniedziałek do sklepu po atmegę i mieć nadzieję, ze nic nie zepsuje. Dzięki za pomoc, bo bardzo się przydała. W końcu projekt przestanie razić ludzi prądem (chwilowo jest bez obudowy) i zacznie działać. Obudowę zrobię później, prawdopodobnie z mahoniu, albo innego ciemnego drewna.

    Uprzedzając pytanie, pochwaliłem się koledze, jak wpadł, a on ten złapał zegar w dwie łapki (tak, złapał za ścieżki, mimo, że jest na 3 roku studiów, jak i ja) i podpiął zasilanie, bo chciał zobaczyć jak świeci. Dobrze, że zdążyłem zegar złapać, bo by się jeszcze zepsuł.

    Ogólnie dzięki za pomoc, pewnie w poniedziałek powiem, czy znów coś zepsułem, czy też nie.

    0
  • #13 18 Sty 2015 12:28
    wilk669
    Poziom 6  

    Fusebit doctor może się przyda kiedy indziej. Teraz jeszcze tylko dopytam o kolejność wykonania działań. Ten plik HEX ( a raczej dane wklejone do notatnika) muszę wgrać do pamięci flash przed zaprogramowaniem fusebitów, czy po? Znaczy jak mam to okno, gdzie wybieram kontroler, to tam poniżej jest flash i eprom (czy jakoś tak) i w tych okienkach można podać ścieżkę do pliku, z którego idzie coś wgrać (chyba). I chodzi mi o to czy wgrać te hexy przed czy po fusebitach?

    0
  • #14 18 Sty 2015 12:48
    373522
    Użytkownik usunął konto