Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mostek H - sterowanie silnikiem.

sewek10 17 Sty 2015 16:45 726 2
  • #1 17 Sty 2015 16:45
    sewek10
    Poziom 8  

Witam.

Jestem uczniem technikum elektronicznego i jako prace przejściową mam za zadanie zrobić układ z mostkiem H który steruje obrotami prawo-lewo silnika. Problem polega na tym, że nie wiem jak to zrobić, żeby uniemożliwić załączenie np lewych obrotów gdy silnik kręci się w prawo. Myślałem nad przełącznikiem trójpozycyjnym który będzie podawać napięcie na IN1 albo IN2, ale nawet osobie ogarniętej która wie ze jeśli chce przełączyć obroty musi poczekać aż silnik się zatrzyma może niechcący przełączyć się od razu o 2 pozycje w przełączniku. I moje pytanie jak rozwiązać taki problem, żeby załączenie obrotów przeciwnych było możliwe dopiero po zatrzymaniu silnika dwukierunkowego?

Pozdrawiam

link do układu Link
    stan wysoki przy którym zaczyna pracować silnik to 0,5 V

0 2
  • #2 17 Sty 2015 19:47
    onepiotr
    Poziom 24  

Możesz wstawić bezpiecznik zabezpieczając tranzystory, lub źródło zasilania z ograniczeniem prądowym. Ciekawsze jednak było by wmontowanie układu czasowego, który wymusi odczekanie do zatrzymanie silnika. To chyba najprostsze metody:)

0
  • #3 17 Sty 2015 20:43
    eurotips
    Poziom 35  

sewek10 napisał:
    Witam.