Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e36 1.6 102KM 98r - jakie prawidłowe ciśnienie pompy paliwa.

17 Sty 2015 18:16 4818 43
  • Warunkowo odblokowany
    Witam koledzy mam problem z bmw e36 1.6 98r. Auto odpala ale nie wkręca się na obroty. Tylko do 2 tyś. obrotów i słychać dziwne zaciąganie powietrza w filtrze pow. Błędów nie ma żadnych sprawdzony czujnik wału wałka świece cewka te elementy niby w porządku. Sprawdziłem ciśnienie pompy paliwa i pompa bije 2.6 bara a na odpiętym regulatorze ciśnienia paliwa bije niecałe 3. Jakie jest prawidłowe ciśnienie pompy paliwa 3.5 bara czy może większe bo gdzieś wyczytałem że ma mieć 7 barów. Ale w to nie chce mi się wierzyć żeby aż takie ciśnienie powinno być. Wielopunktowy wtrysk zazwyczaj ma 3.5 chyba że na bezpośrednim wtrysku to bym zrozumiał. Ale proszę o potwierdzenie tego ciśnienia pompy paliwa. Pozdrawiam
  • Warunkowo odblokowany
    Ale czy to znaczy że gdy będę miał ciśnienie 2.6 to nie bedzie chciał się silnik wkrecać na wyższe obroty
  • Poziom 43  
    fazior napisał:
    Ale czy to znaczy że gdy będę miał ciśnienie 2.6 to nie bedzie chciał się silnik wkrecać na wyższe obroty

    Tak ,skończona pompa.
  • Poziom 22  
    Ciśnienie 2,6 na pracującym silniku jest ok,po to masz przewód podciśnieniowy.Swoją drogą to i tak za wysokie jeżeli bez podciśnienia około 3bary daje.Jak silnik pracuje na jałowym to szarpnij gwałtownie za przepustnice.Ciśnienie nie może wtedy spaść poniżej tego 2,6.U brachola w 1,8 pompa daje prawie 5 bar.
  • Warunkowo odblokowany
    Noi jakim cudem pompa moze mieć 5 barów jak jest taka sama jak w 1.6. Chyba że u mnie regulator jest walniety . Bo jak ściągne wężyk z regulatora i zatkam kruciec w kolektorze ssacym i jak zasysam powietrze z regulatora to ciśnienie delikatnie maleje. A jak dmuchne w niego to wzrasta . Może tu jest problem?
  • Poziom 43  
    fazior napisał:
    Noi jakim cudem pompa moze mieć 5 barów jak jest taka sama jak w 1.6

    Tak to prawda, ciśnienie na listwie jest też takie samo tylko w 1,8 wtryskiwacze s o wyższej wydajności.
    Każda pompa może wyprodukować ok 6-7bar przy 0 wydatku czyli z zatkanym wyjściem.
  • Poziom 32  
    Żeby chodził tylko do 2 tys obr przez pompę, to musiała by dawać max 1 bar. Usterki szukaj gdzie indziej.
  • Warunkowo odblokowany
    Szukaj tylko juz mi brak pomysłow. A to auto żekomo coś podobnego miało i niby było coś odwrotnie zamontowane .Ale nie wiadomo co? Normalnie podczas dodania gazu słychać tylko zaciaganie powietrza w obudowie filtra powietrza.
  • Poziom 32  
    TPS sprawdziłeś?
  • Poziom 22  
    Dawała 5 barów po zaciśnięciu powrotu.Może byś napisał co grzebałeś czy jak doszło do usterki.
  • Warunkowo odblokowany
    sprawdziłem jedynie odpinając go bo nie mam danych. I na kompie od razu wykrył bład.
  • Poziom 32  
    Potencjometr z przyrostem liniowym nie logarytmicznym. Zasilanie 5V. Jakie jeszcze dane potrzebujesz?
  • Warunkowo odblokowany
    Nie wiem. mnie ta pompa gryzie a raczej ten regulator ciśnienie paliwa. Bo dlaczego jak w niego dmuchałem to cisnienie wzrastało a jak ciągłem powietrze to ciśnienie spadało
  • Poziom 22  
    Bo taka jest jego rola w tym układzie.Ciśnienie paliwa zależy od podciśnienia w kolektorze ssącym.
  • Moderator Samochody
    fazior napisał:
    jak zasysam powietrze z regulatora to ciśnienie delikatnie maleje. A jak dmuchne w niego to wzrasta . Może tu jest problem?

    Opisałeś właśnie prawidłowe działanie regulatora. Po to on jest żeby ciśnienie paliwa było stałe względem ciśnienia w kolektorze ssącym a nie atmosfery.
    Ze zdjętym wężykiem ma być równe 3 bary.
  • Warunkowo odblokowany
    Kolego Ociz a czy nie powinno być na odwrót. bo podczas rozpędzania silnika wytwarza się większe podciśnienie w przewodzie do regulatora i właśnie wtedy silnik potrzebuje więcej paliwa wiec ciśnienie powinno wzrosnąć ok. 0.5 bara. a nie maleć. A objaw się pojawił sam z siebie. Czy ja dobrze rozumie działanie regulatora ciśnienia paliwa czy też jestem w błedzie
  • Poziom 22  
    Jest całkiem odwrotnie niż piszesz.Jak otworzysz przepustnice to podciśnienie spadnie a ciśnienie paliwa wzrośnie.Jak otwierasz przepustnice delikatnie to tez się nie wkręca?
  • Warunkowo odblokowany
    Delikatnie jak otworzę przepustnicę to powoli się wkręci na 2 tys. i jak dam więcej gazu to słychać ten specyficzny odgłos zasysania powietrza i gaśnie
  • Poziom 22  
    Próbowałeś bez przepływomierza go przegazować?Druga sprawa to to że mając prawidłowe ciśnienie paliwa na wolnych wcale nie oznacza że pompa jest ok.Podłącz zegar do listwy paliwowej otwieraj delikatnie przepustnice i obserwuj ciśnienie paliwa.Trzecia sprawa to masz małe podciśnienie w kolektorze ssącym skoro ciśnienie na jałowym masz 2,6bara.Wychodzi jakieś 0,4 bara a tyle to silniki na szrocie mają.Nie masz tam lewego powietrza,żaden wąż nie spadł?Nie było jakiegoś wystrzału lpg?
  • Warunkowo odblokowany
    Auto wcale nie ma gazu i nigdy nie miało. Bez przepływki ma niestabilne wolne obroty i jest tak samo muli ten silnik. Auto ma przejechane 190 tys oryginał przebieg i jest lepszym stanie niż większość E46. Auto niby miało taki podobny problem jak było u innego mechanika który zmieniał cylinderek hamulcowy. I że niby tamten mechanik jakieś dwa kable przy silniku zamieniał tak właściciel twierdzi ale jemu w nic nie wierzę.
  • Warunkowo odblokowany
    witam krew mnie zalewa dziś odpaliłem auto chciałem przygazować i jak zgasł to już nie chce zapalić łapie ale nie odpala.
  • Poziom 22  
    Sprawdz czy jest iskra czy podaje paliwo,może jakieś błędy.Kupiłeś auto z tą usterką?Może facet nie mógł odkręcić śruby tarczy albo bębna i coś tam spawał.Sprawdz czy nie ma wody tam gdzie sterownik silnika.
  • Warunkowo odblokowany
    W sterowniku sucho i czysto. Iskra jest że konia by zabiło.Paliwo pompa podaje. jak rozkrece kolektor w połowie to odpali i jak skrece to odpala nadal ale dalej muli
  • Poziom 22  
    A czujnik temperatury płynu jaką wartość podaje?
  • Warunkowo odblokowany
    czujnik temp. ok. A czy wtym aucie powinien mi się świecić check po zapłonie bo mi się po zapłonie check nie świeci



    Teraz to nawet na samostarcie nie odpala a iskra jest.POMOCY
  • Poziom 22  
    Zawór wolnych obrotów otwiera się.Ściąg z niego przewód na próbe żeby silnik zasysał powietrze.
  • Warunkowo odblokowany
    nic nie pomaga. Zamowie chyba inpe i zobaczymy. tak wygląda jakby iskry nie miał a ma na wszytkich przewodach i świecach. a nawet na plaku sie nie odzywa . Chyba że coś z rozrzadem albo ma iskre nie w tym momencie.potem wrzyce screena mojego interferjsa
  • Moderator Samochody
    Przestań sobie kabaret urządzać. Skoro ma te 3 atm ciśnienia, to powinna zapalić. Wtryski kluczowane parami, bo to półsekwencja - więc jak robiłeś kabarety, to pewnie go teraz zalałeś. Przedmuchaj cylindry i próbuj na nowo. Klapa przepływomierza działa? Wydech drożny?
  • Warunkowo odblokowany
    Wydechu nie rozpinałęm. Natomiast postał chwile zapalił i zsam zgasł i już nie zapala.pompie już faktycznie odpuszczam bo ciśnie ma cały czas czy odpala czy nie. Także można pompie dać spokój.


    A z tą klapą przepływomierza to rozumie że przy dodawaniu gazu ma się otwierać? Bmw e36 1.6 102KM 98r - jakie prawidłowe ciśnienie pompy paliwa.