Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p światła awaryjne, podgrzewana tylna szyba

Kakerllo 12 May 2005 22:07 5125 8
  • #1
    Kakerllo
    Level 11  
    Witam. Jestem szczęśliwym użytkownikiem maluszka z '78 roku. Niestety wtedy fabrycznie nie wstawiano tylnej szyby podgrzewanej ani świateł awaryjnych. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wskazówki (chętnie widziane schematy) jak podłączyć owe rzeczy. Z góry wielkie dzięki
  • Helpful post
    #2
    TomPi
    Level 20  
    sterowanie tylnej szyby najlepiej po przez przekaźnik - oczywiscie zasilanie przekażnika tylko przy włączonym zapłonie, a najlepiej dopiero gdy zacznie ładować prądnica ( bo tam zdaje sie taka jest). Co do awaryjnych - tu jest troch zabawy - albo zmieniasz oryginalny przerywacz, albo dokładasz sterowanie .
  • Helpful post
    #3
    jarecki04
    Level 26  
    W maluszkach fabrycznie nie było przekaźnikó zasilanie poprzez wyłącznik szło z dodatkowego bezpiecznika i to jest bardzo proste oczywiście napięcie było po włączeniu stacyjki. Oczywiście można to usprawnić ale to jest najprostrze. Co do świateł awaryjnych to jest wiele rozwiązań to zależy czy chcesz na jednym przerywaczu czy na wspólnym z kierunkami.
  • Helpful post
    #4
    Slawek J
    Level 30  
    Bodajze w elegancie jest przerywacz jeden od kierunkow i awaryjnych a szybe najlepiej pociagnac z bezpiecznika ale tego co plus podaje po wlaczeniu zaplonu. Prosta sprawa jak ktos chociaz troche sie zna na elektryce, a jak nie berdzo wiesz jak to zrobic to pierwszy lepszy elektryk samochodowy ci zrobi i nie powinno cie to wiele wyniesc. Bo szkoda jakbys mial cos zepsuc w instalacji elektrycznej.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #5
    jaconen
    Level 19  
    Z SZYBĄ NIE MA KŁOPOTO : BIERZESZ Z KOSTKI OD STACYJKI NAPIECIE WSTAWIASZ BEZPIECZNIK NA TYM PRZEWODZIE PROWADZISZ DO KABINY NA WŁĄCZNIK A Z WŁACZNIKA PROSTO DO SZYBY A MASE PRZEWIERC SOBIE NA MAŁY BLACHWKRET I PRZYKREC DO KAROSERII A Z AWARYJNYMI JEST TROSZKE ZABAWY !!!!!!

    Nie pisz dużymi literami!
    j.
  • Helpful post
    #6
    nikifor123
    Level 17  
    ja bym się pokusił do szyby na przekażnik czasowy bo z doświadczenia wiem że o wlączeniu to się pamięta ale owyłączeniu to bywa różnie.
  • Helpful post
    #7
    teskot
    Level 35  
    Witam,

    zgadzam się z moimi przedmówcami, ale muszę ostrzec przed jedną rzeczą. Lepiej zastosować dodatkowy bezpiecznik do ogrzewania szyby. Na 2 bezpieczniku i tak jest już dużo (wycieraczki, stop, kierunki, cofanie, zegar-ewentualnie jeszcze spryskiwacz). Ten bezpiecznik lubi się przepalać lub topić. Jeśli chcesz więcej informacji pisz: teskot3(_at_)poczta.onet.pl
  • #8
    miszakoz
    Level 10  
    a ja mam pytanie odnośnie tego bezpuiecznika co jest od wycieraczek i reszty, który to jest i jak mocny powinien być włożony, czy 8 wystarczy??
  • #9
    teskot
    Level 35  
    Witam.

    w zależności od wersji jest to pierwszy lub drugi bezpiecznik. Trzeba po prostu sprawdzić, na którym z nich pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki. Co do amperażu takiego bezpiecznika to oryginalnie jest 8A. Z doświadczenia jednak wiem, że często to nie wystarcza. Policzmy: światła Stop, kierunkowskazy, światła cofania, wycieraczki, dmuchawa, tj.

    2*21+2*21+4+21+20+30=159 159W/12V=13,25A

    Oczywiście nie używa się wszystkich odbiorników na raz, ale trzeba pamiętać, że startujący silnik wycieraczek czy dmuchawy pobiera znaczny prąd. Żeby mieć raz na zawsze z głowy problemy z bezpiecznikami, założyłem u siebie skrzynkę na bezpieczniki płytkowe z jakiegoś nowszego fiata (może być od eleganta, ale ciężko ją dostać). W razie czego mogę udzielić dodatkowych informacji na ten temat.


    pozdrawiam