Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 525tds , dziwne zachowanie pilota w kluczyku

Frampton 19 Sty 2015 23:49 696 2
  • #1 19 Sty 2015 23:49
    Frampton
    Poziom 6  

    Witam Wszystkich.

    Drodzy koledzy , mam taki problem z samochodem a właściwie z kluczykiem od BMW E39 525tds. Kluczyk ma trzy przyciski , otwieranie , zamykanie i otwieranie klapy bagażnika. Wszystko działa normalnie tak długo jak jest normalna temperatura na zewnątrz, ale w okresie zimowym niska temperatura wpływa na ...kluczyk. Jak kluczyk trochę zziębnie w stacyjce lub mam go w kieszeni kurtki i tam zmarznie to zaczyna się kłopot. Diodka w kluczyku miga takim słabiutkim światłem i auto nie reaguje na zamykanie , czy otwieranie. Jeżeli trochę ogrzeję go w dłoni to po chwili diodka miga mocnym światłem , błyski są pełne i wszystko w aucie działa. Wymieniłem baterię ale to nic nie daje. Pomyślałem zimny lut i już. Po rozebraniu pilota i podłączeniu baterii wraz z jej mocowaniem na przewodach , miałem dostęp do elektroniki pilota. Okazało się że elementem który jest perfekcyjnie wrażliwy na zimno , jest diodka świecąca. Wymieniałem już tych diodek około dziesięciu , wszystkie świecą jaśniej lub ciemniej ale są wrażliwe na zimno. Wyizolowałem nawet obszar z płytki ,bo nie chciało mi się wierzyć że to dioda ale to dioda. Czy taki LED pełni inną funkcję w takim układzie? Czy to jest jakiś ogranicznik prądowy dla układu? Bo tak wygląda jakby przez tę diodę zasilany był układ transmitera 433MHz. Czy teraz muszę szukać takiego LED który sprosta parametrom i nie będzie wrażliwy na zimno? Oczywiście drugiego pilota nie mam aby sobie porównać.
    Proszę o pomoc w wyjaśnieniu zagadnienia.

    0 2
  • #2 20 Sty 2015 02:34
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pierwsze słyszę o diodzie wrażliwej w takim stopniu na chłodek. Zimno to -40 stopni celsjusza ;) Coś Kolega raczy źle dedukować/mierzyć lub...zasilać.

    0
  • #3 17 Gru 2016 00:21
    Frampton
    Poziom 6  

    Oczywiście tematu nie rozwiązałem i zrobiło się zimno , po czym zabawa z awarią zaczęła się na nowo. Mam pytanie do fachowców w branży , a gdybym kupił identyczny kluczyk od e39 i przełożył elektronikę do swojego , chip immobilisera zostawił swój w obudowie , to można zaprogramować pilota aby pracował z centralnym zamkiem tak jak ten stary ? Wiem że kodowanie sporo kosztuje ale to chyba dotyczy kodowania kości Immobilisera , a mnie chodzi tylko o central zamek.
    Czy NCS Expert się do tego nadaje ?

    0