Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 440 - Wysokie spalanie

20 Sty 2015 12:42 10971 28
  • Poziom 17  
    Koledzy może wy coś poradzicie bo już ręce rozkładam.
    Man tgx 2010 rok przebieg ok 680 tys.
    Man który nagle z dnia na dzień zaczął palić z 28-30 na 40 litrów.
    Filtry wymienione na oryginały, man był w servisie MAn przez 2 dni wszystko niby ok i powinien palić 30lit ale tak nie jest.
    Kierowca załamany jeździ nim już rok i miał spalanie 28-31 lit zależy co targał za sobą a teraz nie ma szans tyle uzyskać.
    błędy to:
    Man TGX 440 - Wysokie spalanie

    Czujnik za katalizatorem wymieniony dalej od czasu do czasu tym błędem pluje.
    Kierowca mówi jak jedzie pod górkę to pali mniej niż na płaskiej drodze wtedy rośnie spalanie do 40 lit.
    Długo się nagrzewa zostaną wymienione termostaty jeszcze ale jak się nagrzeje i jest na połowie to i tak pali tak samo.

    ktoś doradzi w czym tkwi problem bo nikt nie wie w serwisach :(
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Skoro się długo nagrzewa to pomyślcie o sprawdzeniu Visco. Być może jest spięte caly czas i stąd duże spalanie oraz długotrwałe nagrzewanie silnika.
  • Poziom 17  
    Dzięki za podpowiedź sprawdzę jak zapalam auto to nie powinno się wogóle kręcić póki zimny? czy zawsze się kręci ? mocniej lub słabiej?
    A jak to ma się np do spalania? że niedogrzany ?
  • Poziom 21  
    uhr napisał:
    Dzięki za podpowiedź sprawdzę jak zapalam auto to nie powinno się wogóle kręcić póki zimny? czy zawsze się kręci ? mocniej lub słabiej?


    Pewnie będzie się kręcić "delikatnie" tak że spokojnie mógłbyś go przytrzymać ale lepiej tego nie próbuj. Jak visco będzie spięte to słychać i czuć jak "wiatr hula" ;)
  • Poziom 17  
    A może mieć to ąz takie znaczenie jeżeli chodzi o spalanie ?

    Kolega mówił że może intercoller ? jak on może wpływać na spalanie?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    uhr napisał:
    Dzięki za podpowiedź sprawdzę jak zapalam auto to nie powinno się wogóle kręcić póki zimny? czy zawsze się kręci ? mocniej lub słabiej?
    A jak to ma się np do spalania? że niedogrzany ?


    Do spalania ma to tak, że pracujące Visco stawia niemały opór dla silnika. A silnik aby ten opór pokonać zużywa więcej paliwa. Na wskaźniku temperatury tego nie widzisz ponieważ wentylator skutecznie schładza chłodnicę.

    A ma być tak że Visco się kręci non stop. Ale jak nie jest spięte to kręci się dość swobodnie. Zatrzymania Visco ręką nie polecam bo można przez przypadek palce stracić. Spięte Visco słychać doskonale gdy gdy stoisz obok auta i trzymasz silnik na obrotach. Powiedzmy ok 2000 obr. Generalnie jak Visco spięte to wiatr spod kabiny jest taki, że czapkę z głowy zerwie.
  • Poziom 17  
    Aż np 10 lit ?
    A co ma interlcoler np. do spalania może ktoś podpowiedzieć?
    Ostatnio wymieniałem visco manie ale od razu się pojawił błąd że z nim coś nie tak.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    uhr napisał:
    Aż np 10 lit ?
    A co ma interlcoler np. do spalania może ktoś podpowiedzieć?
    Ostatnio wymieniałem visco manie ale od razu się pojawił błąd że z nim coś nie tak.



    Intercooler do spalania ma to, że ma za zadanie schładzać powietrze które jest pod ciśnieniem. A jeśli jest dziurawy to turbina nie jest wstanie napompować odpowiedniego nadciśnienia. A EDC braki w nadciśnieniu rekompensuje sobie paliwem.
  • Poziom 22  
    Chyba nie do końca rekompensuje. Dawka paliwa jest wyliczana w oparciu o aktualną ilość powietrza. Stąd potrzeba wiedzieć pod jakim ciśnieniem powietrze jest wtłaczane do cylindra i jaką ma temperaturę. Nieszczelny intercooler powoduje niższe ciśnienie doładowania i mniejszą moc, co za tym idzie dłuższe rozpędzanie do zadanej prędkości, szybszą redukcję na podjazdach itp. W efekcie wyższe spalanie.
  • Poziom 17  
    Jak sprawdzić czy jest szczelny i osiąga dobre parametry?
  • Poziom 30  
    Ja mam dorobione zaślepki z zaworkiem(wentyl) na IC.A Ty zwyczajnie zdobądź dętkę z nie oberwanym wentylem dotnij odpowiednio do króćców IC załóż, zaciśnij opaską i pompuj.1.5bara wystarczą i pokaże się nie szczelność.
  • Poziom 30  
    Z tym błędem od nox sensor będzie tyle palił, doprowadź układ ad blue do ładu, servis MAN jeżeli wykonał próbną jazdę po naprawie musiał widzieć w parametrach temperaturę cieczy chłodzącej dlaczego nie zaproponowali? nie wymienili? - nie naprawili? zapewnili prawidłowej temperatury pracy cieczy chłodzącej? drugie po jeździe próbnej, i jeśli w serwisie był wymieniony czujnik nox normalny mechanik sprawdza w zakładce jego prawidłowe wskazania. to że właśnie co jakiś czas pluje błędem nox to znaczy że coś jest nie tak z nim, a co? nie będę zgadywał- bo nawet nie wiem czy jest nowy na gwarancji - jeżeli tak to podjedz do serwisu i niech go zmienią, bo jeżeli jest używany to właśnie tak może być- bo wymieniałem już takich sensorów sporą ilość i z doświadczenia wiem że nie zawsze bez palnika i cięcia przewodów łatwo jest go wyciągnąć. plus wygięty klucz 22. visco w manie to nie visco w Iveco, którego rączką na pewno nie zatrzymasz, intercooler gdyby był uszkodzony było by słychać specyficzny świst, man ma przejechane prawie 700 tys km, w jakim stanie sa wtryskiwacze? turbo? pytam się bo u nas w firmie sa many które maja ponad milion i pala mniej niż 40 litrow, wiec nie myśl ze dla mnie przebieg jest tu jedynym wyznacznikiem wysokiego spalania. pytanie gdzie auto jedzi- bo według mnie nawet na a2 z pełnym obciążeniem w tą i z powrotem będzie większe spalanie niż 28l, już nawet nie komentuje gdyby jeździł na Rumunie czy gdzieś indziej na południe, po za tym czy działa niezależne ogrzewanie zwane potocznie webasto, bo może kierowca cały czas ogrzewa się silnikiem auta. powodzenia.
  • Poziom 17  
    A błąd NOX to tylko te 2 czujniki ? za katalizatorem i przed za nie odpowiadają? czy coś jeszcze >?
    Jutro się biorę za niego ten za katalizatorem jest prosty a przed katem pod kątem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie rozumiem o co Ci chodzi .... czujniki przed i za katalizatorem (prosty i kątowy) to czujniki temperatury spalin, czujnik NOx to inny komponent. Przekroczenie emisji spalin to wcale nie musi być uszkodzony czujnik NOx, on wykonuje pomiary a czy są one wiarygodne to kwestia innych czynników. Kolega @kakibara słusznie zauważył że nawet nie wiadomo czy NOx jest używka czy nowy.
  • Poziom 17  
    Czujnik jest nowy kupiony w serwisie.
    Czy może się pijawić błąd nox jak np zapchany jest katalizator ?
  • Poziom 11  
    Te błędy w systemie Adblue świadczą o tym że cały układ nie wystarczająco redukuje tlenki azotu (zakładając ze czujnik Nox jest sprawny ). Powodów tego może być kilka. Czy pojazd pobiera wogóle adblue ? Jeżeli tak to trzeba przeprowadzić tgz test 8 barów ( masz chyba jakis tester skoro podałeś błędy) . Powinien on dać odczyt ciśnienia w module dozowania pomiędzy 3,2 a 3,8 bara. Jezeli ciśnienie wyjdzie wyższe to może byc gdzies skrystalizowane adblue w module dozowania , najczęściej w dyszy. Jezeli ciśnienie będzie niższe to jest gdzies nieszczelność.
  • Poziom 17  
    Jak sprawdzić czy czujnik jest ok jakie powinien mieć parametry bo mam 2 nowe i każdy troszkę inaczej pokazuje jak sprawdzam go miernikiem.
    Autocomem sprawdzałem mieścił się w tych zakresach 4 bary za miał a nie jak jest max 3,8.
    Jedynie test pompy jeżeli chodzi o osiągnięcie 3 bar był problem po uprzednim włączeniu zaworu upustowego .
    Ale zbadałem 3 many inne i też podobnie miały a błędu nie mają.
    :( Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie
  • Poziom 11  
    Czyli wychodzi na to że pompa nie zasysa Adblue. Czy wymieniłeś filtry ? W układzie jest trzy filtry. Szczególnie ważny jest ten na przewodzie , taki mały z tworzywa sztucznego. Po rozpięciu przewodu dmuchnij powietrzem w przewód a potem do zbiornika Adblue aby zobaczyć czy roztwór mocznika swobodnie wypływa z przewodu.Po wymianie filtrów zrób odpowietrzanie komputerem. Powinno pojawić się ciśnienie w układzie.
  • Poziom 30  
    A według mnie najważniejszy jest w tym momencie najmniejszy, którego nikomu nie chce się wymieniać, biały filter i duży wszyscy jakoś wymieniają, a o małym nikt nie pamięta, że też jest ważny w systemie. co było - co jest na białym filtrze? syf - do wyciagniecia zbiornik adblue i czyszczenie.
  • Poziom 17  
    Wszystkie 3 filtry wymienione zawsze wymieniam 3 .
    Mam pytanie wszędzie szukałem gdzie w manie tgx jest umieszczony czujnik temperatury zewnętrznej pojawił się błąd 3000. Jak poniżej oraz ten sam błąd przy sprężarce klimy.
    Man TGX 440 - Wysokie spalanie
    Man TGX 440 - Wysokie spalanie

    Pojawił się także nowy błąd NOX
    Man TGX 440 - Wysokie spalanie
  • Poziom 11  
    Czujnik temperatury zewnętrznej jest na rogu po stronie kierowcy pod klapą . Wygląda jak przyssawka z takim dziubkiem na środku. Jeżeli chodzi jeszcze o to adblue to kiedyś miałem taki przypadek jak twój ,że pompa też nie chciała stworzyć ciśnienia . Nie wiem czy kierowcy wcześniej skończyło się adblue w zbiorniku , i gdzieś dostało się powietrze które spowodowało krystalizację roztworu mocznika, czy był jakiś inny powód, w każdym bądź razie po rozpięciu przewodu w którym znajduje się biały filtr podałem ręcznie z butelki pod ciśnieniem ciepłą wodę uruchamiając jednocześnie testerem pompę w układzie SCR. Po przepłukaniu układu w ten sposób zaczął on normalnie działać.
  • Poziom 17  
    Dokładnie pod maską czy jak ? od strony kierowcy jak on wygląda? fotka ?
  • Poziom 11  
    Dokładnie pod klapą , na rogu po prawej stronie ( patrząc od przodu oczywiście ) , na wysokości klatki piersiowej. Fotki nie posiadam, jak mocno chcesz to jutro wrzucę.
  • Poziom 17  
    Znalazłem wielkie dzieki .
    Kolejne pytanie ten czujnik za co odpowiada na bank to on pokazuje na zegarach temp zew bo sprawdziłem ręką więc jest dobry a błąd w takim razie skąd to o zepsutym czujniku?
    Inny jest jeszcze który odpowiada za podanie temperatury innym podzespołom?

    A to błędy z komp.pokładowego. jest jeden aktywny ktoś go rozszyfruje?
    5531-01 ---? Aktywny
    2023-08
    2251-08
    5502-8
    5530-01
    Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie Man TGX 440 - Wysokie spalanie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    uhr napisał:
    A to błędy z komp.pokładowego. jest jeden aktywny ktoś go rozszyfruje?
    No przecież Ci pisze w opisie, więc czego nie rozumiesz ? zabierasz się za naprawę układu AdBlue nie mając podstawowego pojęcia o jego zasadzie działania....
    Nikt za Ciebie nie sprawdzi czy masz mocznik w zbiorniku, czy jest to mocznik a nie woda, czy masz drożne przewody, czy pompka w module pracuje prawidłowo, czy uszczelki nie są zużyte, może zawór jest zacięty.... puki co wymieniasz co przyjdzie do głowy, zamiast konkretnie posprawdzać.

    Czujnik temperatury sprawdziłeś "ręką" czyli że jak ?
  • Poziom 17  
    1. Pojęcie jakieś mam inne zostały naprawione tylko z tym autem jest jazda i nawet Autoryzowany serwis mana sobie nie poradził skasował błąd i tyle a on się co trasa pojawia a niby jest ok tylko ze pali 45 lit więc dlatego pytam no chyba że oni też nie mają pojęcia.
    2.Mocznik sprawdzony pewny dostawca.
    3.Przewody drożne.
    4.Pompka pompuje ale jak wyżej pisałem nie osiąga tego ciśnienia 3 barów tylko w okolicach 0,8 bo odpowietrzeniu zaworu bo tak za drugim razem od razu 3,4 bara ale 5 innych manów też nie a nie plują błędami . :(
    5.Uszczelki ? te oringi na wężykach masz na myśli?
    6.Zawór podający mocznik na dysze? pracuje bo wrzuca
    7.Nie wymieniam jak leci pytam o rade was żeby właśnie połowy auta nie wymienić.
    8.5531-01 ---? co oznacza? czyli tlenki
    9.Czujnik sprawdzony zew temp była w okolicach zera pokrywała się z moim czujnikiem testowym i z auta i jak go otuliłem styro jedne i drugi też się pokrywały i wzrastała temperatura w obu równomiernie jak inaczej go jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 17  
    Panowie wymieniłem czujnik temp zew ten co mówiłeś z innego auta i dalej to samo.
    Wygląda na to że jest jeszcze jeden inny a ten pokazuje temp na licznikach.
    Błąd FFR 5 00171-03 pokazuje że czujnik temp na zew ale który jak nie ten pod maską?
  • Poziom 30  
    witam, od kilku dni dopisujesz do tematu jakiś wątek, ale skoncentruj się na twoim głównym błędzie czyli.... 5531, który jest związany z oczyszczaniem spalin, jeżeli byłeś na serwisie i poprosiłeś o wykasowanie błędu - z myślą że to pomoże (tylko wykasowanie) i nie pomogło, a piszesz, że droga ze zbiornika sprawdzona, filtry wymienione ciśnienia ok - w innych manach też są takie i jeżdżą, moduł "pluje" płynem, temp przed i za ok " rosną równo" to chyba - wygląda na to że przyczyna może być nox sensor - sonda. czemu nie możesz zmienić jej z jednego z tych 5 manów? nie ma czegoś takiego jak pewny dostawca - nikogo nie obrażając - musisz sprawdzić sam zawartość procentową - jest do tego prosty przyrząd. może w tym tkwić problem, to tylko kilka złotych w porównaniu do sondy, która to "sprawdza" w drodze za Ciebie ! jak piszą koledzy.
  • Poziom 17  
    Problem z sądą rozwiązany wsadziłem inną sondę i wszystko narazie chodzi nikt nie prosił o wykasawoanie błędu bo mogę sobie to zrobić sam tylko naprawę.
    Ktoś wie co z tym czujnikiem temp czy jest drugi?