Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik samochodowy StefPol EST-305 - nie działa po włączeniu do zasilania

Ranzou 20 Sty 2015 16:03 3063 6
  • #1 20 Sty 2015 16:03
    Ranzou
    Poziom 7  

    Cześć. Mógłby mi ktoś wyjaśnić zasadę działania tego prostownika? Usterka jest taka, że po włączeniu do zasilania nie reaguje, lampka się nie zapala i nie ma napięcia na kablach ładujących. Bezpiecznik jest dobry i dochodzi napięcie do tej płytki drukowanej. Proszę o jakieś wskazówki dotyczące występujących tam elementów i jakieś wskazówki jak sprawdzić te elementy za pomocą podstawowego multimetru. Pozdrawiam i załączam parę zdjęć tego prostownika. Prostownik samochodowy StefPol EST-305 - nie działa po włączeniu do zasilania Prostownik samochodowy StefPol EST-305 - nie działa po włączeniu do zasilania Prostownik samochodowy StefPol EST-305 - nie działa po włączeniu do zasilania

    0 6
  • #2 20 Sty 2015 16:25
    arturavs
    Poziom 39  

    Wymień triaka. To ten element na radiatorze.

    3
  • #3 20 Sty 2015 20:21
    Alemucha
    Poziom 28  

    Artur pomyśl co ma triak do "niepalenia lampki"? Każda blondynka ci powie że najważniejsze to sprawdzić ciągłość niebieskiego kawałka obwodu :) i będzie miała rację.

    0
  • #4 21 Sty 2015 00:41
    Edisan
    Poziom 18  

    Niebieskie kable to chyba końcówki pierwotnego uzwojenia trafa.
    I to warto prześwietlić omomierzem. A pozostałe dwie czarne końcówki to mogą być końce bezpiecznika termicznego ? Sprawdź oporność na tych kabelkach.
    A jakie jest napięcie na białych kabelkach ?

    Dodano po 35 [minuty]:

    Obejrzałem ten prostownik na innych forach. Co to za chłam !!!!!!!! Na tabliczce przedniej certyfikaty, a w środku diody na "pająku". A wracając do konstrukcji jest to prostownik dwu połówkowy z diodami połączonymi równolegle.
    Ciekawe jak dwie diody o max prądzie 6 A, mają dać 15 A, a trafo nie wygląda na
    200W. Najwyżej akumulator będzie się dłużej ładował. :D
    A triak może być uszkodzony ,bo nie izolowany radiator dotyka obudowy potencjometru

    1
  • #5 21 Sty 2015 05:34
    Alemucha
    Poziom 28  

    Edisan napisał:
    Niebieskie kable to chyba końcówki pierwotnego uzwojenia trafa.
    A pozostałe dwie czarne końcówki to mogą być końce bezpiecznika termicznego ?

    -nie
    Edisan napisał:
    jest to prostownik dwu połówkowy

    -nie, jest to maszyna do destrukcji siebie, posiadacza oraz lodowców. I do robienia ciężkiej kasy. Ciężkiej bo reklamacje producentaa ciężko niszczą!
    Edisan napisał:
    z diodami połączonymi równolegle.

    -diody są 4, bo tak rozwiązano tu chłodzenie. Duża ilość drutu ma łatwiej oddać ciepło bez radiatora.
    Edisan napisał:
    Ciekawe jak dwie diody o max prądzie 6 A, mają dać 15 A, a trafo nie wygląda na 200W?

    -diody nie mają dać 15A, tylko kasę
    Edisan napisał:
    triak może być uszkodzony ,bo nie izolowany radiator dotyka obudowy potencjometru

    -nawet jeśli padnie izolacja ośki, struktury i posiadacza -to triak mógłby wytrzymać. Jego (i trafo) zniszczy kiedyś ciepłem asymetria prądu i stromości narastania. Konstruktor najpierw zbudował coś co musi się grzać, zakłócać i psuć resztę, a później walczy z tym zakładając bezpieczniki, kondensatorki i warystory.

    -1
  • #6 21 Sty 2015 10:09
    Edisan
    Poziom 18  

    Alemucha masz rację !!!!!! A tak naprawdę to Ranzou powinien wykorzystać pozostałe elementy jak obudowa, amperomierz, transformator (sprawdzić transformator czy dobry) i zrobić od nowa porządny prostownik. Opisy wielu takich jest opisane na Elektrodzie lub kupić zestaw elementów za parę złotych w AVT.
    Szkoda wysiłku na odbudowę tego chłamu i będzie to zdrowiej dla ładowanego akumulatora.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A swoją drogą kto zezwala na produkcje takich urządzeń i ozdabianie obudowy fałszywymi znakami. Ten chłam kosztuje ~150 zł !!!!!!!

    -1
  • #7 07 Lut 2018 21:57
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Edisan napisał:

    Ciekawe jak dwie diody o max prądzie 6 A, mają dać 15 A

    Bo 2 x 6A = 12A, a że trafo ma uzwojenie podwójne to liczymy podwójnie, czyli 24A.
    Gdyby był mostek z tych diod, to co innego, ale jest jak widać na zdjęciu.

    0