Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonec Caro 1,6Gli - Alternator?

olinek65 20 Sty 2015 17:17 957 15
  • #1 20 Sty 2015 17:17
    olinek65
    Poziom 7  

    Witam serdecznie.
    Mam Poloneza Caro Plus 1,6GLI z 1999r. Ostatnio spaliły mi się trzy żarówki od przednich reflektorów. Wymieniłem je myśląc, że może wadliwe były. Podczas podróży nagle usłyszałem jakby pisk paska klinowego, zapaliła mi się czerwona dioda sygnalizująca przepalenie się żarówki. Ciekawe było to, że dioda ta przy naciskaniu pedału gazu żarzyła się mocniej, po zwolnieniu pedału gasła. Podczas jazdy zaczęło odcinać prąd. Silnik gasł. Kierunkowskazy działały z dwukrotną częstotliwością. Przy zwolnieniu pedału gazu częstotliwość była prawidłowa. Sprawdzałem w silniku. Alternator był zamoczony przez nieszczelny przewód gumowy z płynem chłodniczym. Wyraźnie czuć jakby spaleniznę.
    Czy są to objawy niesprawności alternatora?
    Pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Ciekawi mnie ta czerwona kontrolka na desce wskazująca na przepalenie się żarówki.
    Pozdrawiam

    0 15
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Sty 2015 17:21
    CommonRail
    Poziom 27  

    Skoro zalany i śmierdzi spalenizną, to wymień, bo spalisz całą elektronikę.

    0
  • #3 20 Sty 2015 18:03
    olinek65
    Poziom 7  

    CommonRail dzięki za szybką odpowiedź. Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się przy naciskaniu pedału przyśpieszenia a przygasa po jego puszczeniu? O co chodzi? Zwarcie w alternatorze powoduje nadmierny prąd ładowania? Im mocniej naciskam gaz tym mocniej ładuje? A dlaczego samochód gaśnie? Akumulator się rozładowuje, czy może elektronika wariuje?Światła wyraźnie mocniej świecą.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 20 Sty 2015 18:49
    pusty20
    Poziom 22  

    Zmierz sobie napięcie zanim Ci akumulator wygotuje,popali całą instalację a nie zastanawiaj się czemu i co może się jeszcze stać.Może już masz napięcia dochodzące do np.17V lub więcej jeśli Ci pali żarówki i masz takie cyrki na desce.
    Czas się wziąć za naprawę bo za chwilę może być tak że już tylko gaśnica albo cała elektryka do roboty...

    0
  • #5 20 Sty 2015 18:59
    CommonRail
    Poziom 27  

    olinek65 napisał:
    Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane.

    Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu dokończył robotę.
    olinek65 napisał:
    Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się przy naciskaniu pedału przyśpieszenia a przygasa po jego puszczeniu? O co chodzi? Zwarcie w alternatorze powoduje nadmierny prąd ładowania? Im mocniej naciskam gaz tym mocniej ładuje?

    Moduł od żarówek wariuje od zbyt wysokiego napięcia. Tak, im wieksze obroty silnika, tym więcej prądu alternator produkuje.
    olinek65 napisał:
    A dlaczego samochód gaśnie?

    Sterownik silnika ma zabezpieczenie przed wzrostem napięcia powyżej 17v i zwyczajnie sie wyłącza.
    olinek65 napisał:
    Światła wyraźnie mocniej świecą.
    Napraw jak najszybciej alternator, bo niedługo nawet nie błysną. Szkoda auta.

    -1
  • #6 21 Sty 2015 12:46
    olinek65
    Poziom 7  

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Jeszcze pytanie. Czy mogę kupić regenerowany ale oryginalny alternator, czy nowy zamiennik. Oryginalny alternator do FSO Polonez Caro Plus był z Elmot (firma już nie istnieje). Zamienniki są Magnetic Marrelli. Czym się kierować przy zakupie?
    Pozdrawiam

    0
  • #7 21 Sty 2015 13:09
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Wymień regulator i łożyska.Umyj go przedtem porządnie z płynu wodą(można karcherem) wydmuchaj powietrzem załóż nowe części będzie żył.

    0
  • #8 21 Sty 2015 13:15
    pusty20
    Poziom 22  

    Zarówno na regenerowany jak i na nowy masz gwarancję.Na regenerowany pewnie krótszą.Na nowy powinno być 2 lata gwarancji.
    Jeśli nie masz pewności kto to regenerował i w jaki sposób to weź lepiej nowy.
    Albo poszukaj jakiegoś dobrego zakładu (czy fachowca) i oddaj swój do remontu.
    Porównaj koszta i oceń sam co Ci się lepiej opłaca.

    0
  • #9 21 Sty 2015 16:02
    olinek65
    Poziom 7  

    Dzięki wielkie za wszystkie posty. Już wszystko wiadomo. Dopóki alternator był zimny jakoś dawał rady. Duże napięcie ok 17V przegrzewało go stąd swąd spalenizny. Będzie całkowicie rozebrany tak jak radzicie. Stawiam na regulator napięcia.
    Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Pozdrawiam.

    0
  • #10 21 Sty 2015 18:13
    CommonRail
    Poziom 27  

    Nie oszukujmy się, polonez nie jest autem za kilka tys. Warto ładować 200-300zł w alternator, skoro używkę na allegro kupisz za 50zł?

    0
  • #11 21 Sty 2015 18:27
    pusty20
    Poziom 22  

    CommonRail napisał:
    Nie oszukujmy się, polonez nie jest autem za kilka tys. Warto ładować 200-300zł w alternator, skoro używkę na allegro kupisz za 50zł?

    Może ma do niego sentyment albo niedługo pojawią się na nim żółte tablice...:-).
    Zrobi i ma spokój na długo a z używką może być różnie.
    Nie mniej jednak my za niego decyzji nie podejmiemy.;-).
    Nam może kliknąć "pomógł" w ramach "dziękuję".

    1
  • #12 22 Sty 2015 02:25
    CommonRail
    Poziom 27  

    Caro z 1999 na zoltych? :D

    0
  • #13 22 Sty 2015 11:43
    neket
    Poziom 10  

    za łożyska FAG do altka w poldku zapłaciłem w tym tygodniu 22zl z wysyłką
    regulator zew. w sklepie 9zl ( ja mam oddzielnie u ciebie pewnie już jako całość)
    szczotki miałem OK a pierścienie w poldku bankowo przeżyją blachę w aucie

    olinek65 zobacz sobie jak wygląda taki altek i uwierz ze to proste jak cep

    http://www.fsoautoklub.pl/index.php?option=co...ator&catid=7:wyposaenie-elektryczne-&Itemid=5

    u Ciebie będzie jeszcze mniej części bo masz regulator razem ze szczotkami

    0
  • #14 22 Sty 2015 14:43
    pusty20
    Poziom 22  

    Tylko sprawdź dobrze wirnik bo ten smród może wróżyć zwarcia między uzwojeniami.I żeby się potem nie okazało że wymieniłeś łożyska,szczotki,regulator,diody...a alternator dalej nie działa jak powinien.Bo jak Ci do w.w. części dojdzie jeszcze wirnik to lepiej brać alternator.

    0
  • #15 22 Sty 2015 15:11
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego.

    0
  • #16 22 Sty 2015 18:29
    pusty20
    Poziom 22  

    andrzej20001 napisał:
    Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego.

    Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"...
    A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator itp "w ciemno" zanim nie sprawdzi uzwojeń.
    Jak wymieni wszystko a nie sprawdzi uzwojeń (które mogą się okazać do niczego) to doliczając uzwojenia koszt będzie porównywalny z nowym alternatorem.

    1