Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1995 - Nagle przestał odpalać, rozrusznik kręci

climerx 20 Sty 2015 21:02 2991 8
  • #1 20 Sty 2015 21:02
    climerx
    Poziom 8  

    Witam, samochód VW Polo 6n1 1995 1.6 75KM nagle przestał odpalać. Jeździł normalnie, dojechałem do miejsca docelowego, wróciłem po około 3h (silnik na pewno ostygł) i auto już nie odpaliło (wykluczam ingerencje osób trzecich - podwórko prywatne). Rozrusznik kręci. Immobilizer nie jest zablokowany (odblokowano go komputerowo, ponieważ się zblokował - nie wiem dlaczego). Kontrolki przy zapłonie się świecą. Została wymieniona cewka - sprawdzono, że prąd na cewce jest. Został wymieniony czujnik Halla (czujnik położenia wału korbowego) w aparacie zapłonowym (oryginał boscha, założono nowy również boscha). Auto nadal nie odpala. Świece zapłonowe nie dają iskry.

    Objawy jakie auto wcześnie dawało (dopóki jeździło) to sporadyczny zanik obrotów podczas jazdy - stąd podejrzenie padło na czujnik Halla oraz bardzo rzadko, przez ostatni tydzień, może dwa zdarzało się, że odpalał dopiero za drugim razem, pomimo, że pierwsza próba odpalenia trwała długo.

    Liczę na pomoc, pomysły, sugestie.
    Pozdrawiam

    3 8
  • #2 20 Sty 2015 21:35
    thumbs
    Poziom 13  

    Pytanie, czy przy kręceniu rozrusznikiem palą się kontrolki? I czy zapłon był sprawdzany, czy pompka podaje paliwo?

    0
  • #3 20 Sty 2015 21:46
    climerx
    Poziom 8  

    Przy kręceniu pozostaje jedynie kontrolka akumulatora.

    Co masz na myśli pytając czy zapłon sprawdzany? Wiem tylko, że nie ma iskry na świecach. Kopułka, palec względnie nowe, przeczyszczone, cewka nowa, przewody w stanie dobrym.

    Na razie nie było sprawdzane czy pompa podaje paliwo, ale mam też w aucie instalacje LPG i zapłon na samym gazie także się nie udał.

    Podstawowy problem to brak iskry.

    0
  • #4 20 Sty 2015 21:55
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    No to szukaj czemu jej nie ma, może hall, może cewkomoduł, a może aparat stoi w miejscu? To tylko 10 minut roboty i wszystko jasne.

    1
  • #5 21 Sty 2015 16:22
    thumbs
    Poziom 13  

    Zdejmij przewód z aparatu zapłonowego ten od cewki ustaw go w odległości ok 0,5 cm od masy i poproś kogoś żeby ci włączył zapłon, jeżeli przeskoczy jedna iskara to czujnik halla w aparacie zapłonowym jeżeli nie to cewka.

    1
  • #6 21 Sty 2015 16:28
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Diagnoza w 15 min. Tam cudów nie ma. Do elektryka jak brak wiedzy.

    1
  • #7 21 Sty 2015 16:47
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Podpinałeś kompa??

    0
  • #8 21 Sty 2015 18:35
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    skorpion.g napisał:
    Podpinałeś kompa??


    Więcej tam sprawdzisz kontrolką, i głową niż kompem.

    Słuchaj się Oprysk Stonki

    0
  • #9 21 Sty 2015 18:43
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    szymitsu21 napisał:

    Więcej tam sprawdzisz kontrolką, i głową niż kompem.

    [/b]

    Ucho też jest potrzebne. Czy przy zwieraniu pina środkowego aparatu włącza się pompa, klikają wtryskiwacze, stuka w cewce....

    5