Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B - Nie działa centralny zamek z pilota, ani z kluczyka

20 Sty 2015 23:37 3477 10
  • Poziom 13  
    Witam.

    Auto: Opel Omega B 99'.
    Centralny zamek fabryczny, z pilotem w kluczyku.

    Problem przejawia się tym, że centralny nie działa ani z kluczyka, ani z pilota. Poza tym, zdarza się także, że przy otwartych drzwiach, lampka we wnętrzu czasem miga, lub zapala się i gaśnie np. podczas otwierania szyby (swoją drogą, nie zawsze działa mi też otwieranie szyb po lewej stronie, choć nie wiem, czy to ma związek). Lampka przygasa także, gdy na pilocie nacisnę przycisk otwierania lub zamykania drzwi..

    Centralka sprawdzona, jest w porządku, napięcia dochodzą, reaguje na impulsy.

    Jest natomiast zwarcie między przewodami czerwono-czarny i żółto-czarny. Tylko między nimi. (do masy żaden z nich nie zwiera).

    Sprawdziłem wiązki w przednich drzwiach, oczyściłem (po odłączeniu jednej i drugiej zwarcie nadal jest).

    Sprawdziłem też wiązkę, która idzie pod wykładziną od strony pasażera i tam nic złego się nie dzieje..

    Koledzy, czy możecie podpowiedzieć mi, gdzie szukać przyczyny ?
    Pozostaje zdejmować próg i wykładzinę po stronie kierowcy i tam szukać ?

    Czy może jest coś jeszcze, bardziej "oczywiste", zanim rozbiorę pół auta ?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Sprawdziłeś wiązki z drzwi... Ale czy na przelotkach? Drzwi- karoseria? Wszystkie...
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Radio oryginalne czy zmienione na inne?
  • Poziom 13  
    Tak, sprawdzałem wiązki na przelotkach drzwi-słupek.

    Wszystkie siłowniki od centralnego w drzwiach i klapie bagażnika odłączone, wiązki od drzwi przednich także - a zwarcie nadal jest.

    Kwestię radia sprawdzałem - jest oryginalne, jednak dla pewności przewody w kostkach również sprawdzałem i są ok.
  • Poziom 13  
    Udało się.
    Znalazłem uszkodzoną wiązkę w progu, po lewej stronie.

    Zwarcie usunięte. Niestety centralny nadal nie działa.
    Nie pojawia się bowiem napięcie na kablach sterujących zamykaniem / otwieraniem drzwi (czarno-żółty [zamykanie], czarno-czerwony [otwieranie].

    W tej chwili uszkodzenia należy szukać już w samej centralce ?
    Czy brak powyższych napięć może również powodować uszkodzony siłownik ?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    To wyjmij centralkę zamka i zobacz czy nie jest przepalona jakaś ścieżka.
  • Poziom 13  
    Wyjąłem, żadna ścieżka nie jest przepalona.
    Ma ktoś może jakiś schemat do tej centralki ?

    Oznaczenia: KIEKERT AG
    90 564 349
    CG
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Nie mam schematu ale mam taką centralkę jak coś to kontakt na priv
  • Poziom 13  
    Generalnie póki co spróbuję zlokalizować i naprawić usterkę w mojej centralce, ale jeśli to się nie uda, to się odezwę do Ciebie, Kolego.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    U mnie powodem takiej usterki było to że zmieniłem radio. Po założeniu fabrycznego wszystko wróciło do normy. Zamyka i otwiera bez problemu na wszystkich pilotach.
  • Poziom 13  
    Panowie, nadal nie poradziłem sobie z problemem...

    Z braku czasu, pojechałem na szrot, gdzie miałem okazję sprawdzić 3 centralki (o takim samym oznaczeniu jak moja), niestety na żadnej z nich centralny nie działa. Totalny brak reakcji, zarówno na pilota, jak i na zamknięcie z kluczyka.

    Dodam, że po odłączeniu kostki od centralki i podaniu +12V na kabel czerwono-czarny lub żółto-czarny, wszystkie drzwi, klapa bagażnika, klapka paliwa, zamykają się i otwierają poprawnie, co oznacza, że wszystkie siłowniki są sprawne.