Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naczepa schmitz - Swiecą ciągle światła stop z pozycjami

pawelek_kukowski 21 Jan 2015 05:27 3672 6
  • #1
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    Witam mam problem z naczepą Schmitz (firanka) gdyż podczas jazdy wraz z włączonymi światłami pozycyjnymi świeci się również światło stopu. Światło stopu nie święci się jednak pełnym światłem a raczej mocno żarzy. Przy zgaszonych światłach pozycyjnych z kolei po naciśnięciu stopu zapalają się również pozycje w naczepie. Gdzie szukać przyczyny? Przewód łączący ciągnik z naczepą sprawdzony. Jeszcze jedno. Gdy samochód jest spięty z naczepą to na ciągniku również świeci się stop po odłączeniu naczepy oświetlenie ciągnika jest sprawne. Odpinałem już wtyki raz od jednej raz od drugiej lampy przy naczepie i problem nie ustaje. Gdzie zatem szukać przyczyny?
  • #2
    zadax
    Level 16  
    Wepnij wtyk w gniazdo ciągnika i odłącz obydwie lampy naczepy. Jeśli problem ustanie to przyczyny szukaj w lampach naczepy. Żarzenie się światła jest spowodowane brakiem masy lub brakiem styku. Sprawdź dokładnie masę na każdej z żarówek w naczepie, a zwłaszcza tej, która sie żarzy.
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Przyczyną jest zapewne zwarcie w przewodach pomiędzy światłami pozycyjnymi a stop w naczepie.
  • #4
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    Odłączałem już lampy bo to pierwsze co przyszło mi do głowy i po odłączeniu wtyków od lamp nadal jest problem to znaczy pomimo ich odłączenia na samochodzie i tak świeci się jeszcze stop. Dopiero po odłączeniu wtyku od naczepy gasną światła stopu w ciągniku. Także z ciągnikiem na pewno jest dobrze sprawdzałem miernikiem każdy kabel we wtyczce i wszystko jest ok łącznie z masą . Z tego co widzę to nie ma tu puszki rozdzielającej tylko wszystko jest wyprowadzone z lampy (obrysy boczne podświetlenie tablicy). Także przyczyna leży pewnie gdzieś w głównym kablu idącym od przodu do tyłu, bo lampy są nowe dopiero co zakładane sprawdzałem i nie ma w nich żadnej wilgoci ani nadpaleń.
  • Helpful post
    #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie pamiętam jaką instalację ma naczepa schmitz ale, jeśli nie ma puszki rozdzielczej to masz złącza na linii instalacji - takie grube wtyczki. Bardzo często one śniedzieją w środku na pinach jak również w samej zalanej gumie.
  • #7
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    serwisantscani1 wrote:
    Nie pamiętam jaką instalację ma naczepa schmitz ale, jeśli nie ma puszki rozdzielczej to masz złącza na linii instalacji - takie grube wtyczki. Bardzo często one śniedzieją w środku na pinach jak również w samej zalanej gumie.

    Kolega miał rację, w miejscu gdzie rozdziela się przewód z jednego na dwa (na dwie lampy) było zwarcie spowodowane tym że ktoś wyciął wtyczkę gdyż problem już pewnie wcześniej się pojawił i kable połączył złączkami z uszczelnieniem ( i to się akurat chwali bo łączenie jest na wysokości środkowego koła od naczepy więc wilgoć jest tam nieunikniona), lecz robiąc to zrobił błąd polegający na tym że jak obcinał izolację z grubego przewodu to po nadcinał izolację w cienkich przewodach i jak tylko dostało wilgoci to zaczęły się ze sobą zwierać kable. Także panowie elektrycy nie tniemy izolacji na przewodach kilku żyłowych nożem dokoła , bo tak prościej, tylko nacinamy delikatnie wzdłuż, Co z tego że jedno naprawimy jak drugie popsujemy gdyż przewody zaraz zaśniedzieją i będą się zwierały ze sobą. Temat do zamknięcia.