Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AR111 + LCN-UPP - efekt stroboskopu po wyłączeniu zasilania

21 Sty 2015 10:35 1356 4
  • Poziom 9  
    Witam.

    Posiadam LCN na układzie SH+.
    Wczesniej jako oświetlenie były używane Halogeny na transformatorach elektronicznych i metahalogeny.
    Teraz Chciałem zamienić na Ledy 7w AR111...kupiłem transformator LED 36w do 4 żarówek AR111.
    Teraz gdy tylko wyłącze oświetlenie to LED-y oddaja efekt stroboskopu...impulsywnie wzrasta i spada napięcie na żarówkach.
    Mam dwa rodzaje transformatorów, z filtrem ADJ i bez...ani na jednym ani na drugim mi to nie działa poprawnie.

    Nie mam pojęcia co z tym zrobić ponieważ słabo sie znam na stego typu systemach

    Pozdrawiam
  • Moderator
    Pisano o tym dziesiątki razy.
  • Poziom 9  
    Wiem, tylko że nic nie wnisło to do mojej wiadomości bo np. ni emam pojęcia o co chodzi w "wyłączenie filtrów na wyjściu" Niestety znam podstawy elektryki co do automatyki i elektroniki mam ogromne braki więc przepraszam ale nie rozumiem niektórych odpowiedzi

    Pozdrawiam

  • Poziom 4  
    Często przyczyną "migania" żarówek LED po wymianie standardowych źródeł światła jest sam włącznik - jeżeli jest to model z podświetleniem (diodą świecącą w pozycji wyłączonej) przekazuje małe napięcie na obwód, w wyniku czego powstaje efekt stroboskopu. Należy wówczas wymienić włączniku, odłączyć same podświetlenie lub zniwelować przekazywane napięcie.
  • Poziom 12  
    Kolega pisał o obwodzie wyłączanym przez moduł SH+, a nie wyłącznik z podświetleniem. Moduł SH+ niestety pozostawia szczątkowe napięcie na wyjściu przy tzw. całkowitym wyłączeniu. Jeśli to możliwe, pomaga pozostawienie jednej żarówki tradycyjnej w danym obwodzie, reszta może być LED.