Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peuget Partner 1,8 benz/gaz

21 Sty 2015 14:57 762 9
  • Poziom 6  
    Posiadam samochód Peugeot Partner 1,8 ben/gaz (90 KM) od nowości. W tej chwili ma przejechane 190 tys. km. Wszystko jest OK oprócz spalania, które od pewnego czasu wzrosło o ok. 3-4 litrów/100 km. Poza tym spaliny śmierdzą, czy to benzyna, czy gaz. Na analizatorze spalin CO - 5, a kiedyś na gazie było 0,01. Podejrzewam sondę lambda, wymieniłem już na 3, ale bez efektów. Po wykręceniu sondy lekko okopcona, tłumik również. Filtr powietrza, świece i kable zapłonowe wymienione. Katalizatora nie posiadam. Poza tym samochód dobrze pali, trzyma obroty. Podczas jazdy autostradą z prędkością 110/120 km/h miałem wrażenie, że trochę ciężko jedzie, nie chce przyśpieszać.

    Proszę o pomoc
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43  
    Podejrzyj testerem ciśnienie w kolektorze i temp silnika / powietrza.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 6  
    Ciśnienia nie sprawdzałem, temp. silnik wydaje mi się, że jest dobra, bo się prawidłowo nagrzewa i termostat trzyma. Jeszcze jedno co do sondy lambda, bo jak pisałem zamontowałem już trzecią, tym razem używaną, oryginalną z wtyczką o takim samym kolorze (tak mi kiedyś doradził elektryk z peugeota - mówił, że najlepiej taką kupić, bo np. uniwersalna, czy dedykowana nie zawsze chodzi) ale mimo to jak sprawdzam multimetrem (dobrej klasy) to nie faluje. Po odpaleniu silnika wskazuje 2-2,6 V, a gdy się rozgrzeje powoli schodzi do ok. 1 V i się zatrzymuje. Grzałka grzeje, sprawdziłem też parametry wysyłane na grzałkę - jest OK.
  • Poziom 43  
    Nie wydaje się tylko co widzi ecu.
  • Poziom 6  
    Jak to odczytać?
  • Poziom 43  
    Testerem diagnostycznym.
  • Poziom 16  
    Witam z tego co piszesz to twoje uto się muli a katalizatora niema to jeździsz bez nawet jednego :) ? Imposssible ..... .

    Sonda lambda ma prawo się psuć każda powinna być dobra bo każda działa na tej samej zasadzie. Jeśli jest to zapach zbliżony do spalanych kapci to ja bym sadził że to raczej olej się gdzieś dostaje albo jest zła jakość tankowanych paliw.

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://www.youtube.com/watch?v=gzzYvI64Yyc

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Polecam powyższy filmik instruktażowy.
  • Poziom 6  
    Oleju silnik nie bierze, a tankuje na sprawdzonych tych samych stacjach.
  • Poziom 6  
    Zbadałem sondę po odłączeniu czujnika podciśnienia w kolektorze (silnik nie posiada przepływomierza). Również zachowywała się jak wcześniej. Po podłączeniu testera wskazuje 2,1 V, po włączeniu zapłonu 2,8 V. Po odpaleniu silnika przez chwilkę waha się między 2,1 - 2,6 V, później wartość powoli się obniża aż do ok. 1,0 V, gdzie się zatrzymuje i stoi w miejscy. Po zgaszeniu silnika wartość powoli rośnie do max 2,8 V.
    Silnik przy wyłączonym czujniku podciśnienia pracuje normalnie, nic się z nim nie dzieje. Tylko gdy w czasie pracy próbowałem załączyć czujnik, to silnik przez moment reaguje wahnięciem obrotów i dalej pracuje normalnie. Przy odłączaniu nic się nie dzieje.
  • Poziom 6  
    Dlaczego na testach badania sondy lambda przed, czy po włączeniu zapłonu pokazane napięcie oscyluje w granicach 0 V, a u mnie 2,1-2,8 V?
    Jeśli ktoś może, to proszę o informację.