Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai i30 1.4 2009r. - Luz zaworowy

darekrawa 21 Jan 2015 15:32 6597 15
  • #1
    darekrawa
    Level 12  
    Witam.

    Poszukuje danych odnośnie luzu zaworowego do hyundai i30 1.4 16v z 2009r.

    Dziękuje za pomoc.

    Darekrawa.
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Luzy regulowane hydraulicznie.
  • #3
    darekrawa
    Level 12  
    Luzy nie są regulowane hydraulicznie. Luz reguluje się poprzez wymianę szklanek. Tak jak np. w niektórych modelach Renault 1.9.
  • Helpful post
    #4
    diodabg
    Level 30  
    Ssący 0.17-0.23 wydech 0.22-0.28
    Oczywiście na zimnym ;-)
  • #5
    darekrawa
    Level 12  
    Dziękuje ślicznie za pomoc :)
  • #6
    pazdziochhh
    Level 11  
    darekrawa wrote:
    Luzy nie są regulowane hydraulicznie. Luz reguluje się poprzez wymianę szklanek. Tak jak np. w niektórych modelach Renault 1.9.


    Czy tki zabieg jest kosztowny? rozumiem ze reguly wymieńia się tylko te szklanki które mają za duży luz ?
  • #7
    coperfild
    Level 35  
    Nie, za mały też, wtedy nie domyka zaworu na gorącym silniku.
  • #8
    darekrawa
    Level 12  
    Koszt jednej szklanki to około 40zl x 16szt = 640zł + ewentualne koszty mechanika.
  • #9
    pazdziochhh
    Level 11  
    darekrawa wrote:
    Koszt jednej szklanki to około 40zl x 16szt = 640zł + ewentualne koszty mechanika.


    Czyli trzeba wymieniac wszystkie ? Najpierw jest mierzony luz, a poźniej dobierana konretna wysokosc szklanki ? czy szklani są dostepne tylko w ASO ?
  • #10
    Arton
    Level 16  
    wymieniasz tylko te, które nie mieszczą się w tolerancji luzu. Mierzysz luzy na każdym zaworze przed zdjęciem wałków, wyciągasz szklanki i je mierzysz. Z tych dwóch wymiarów wylliczasz potrzebną grubość nowej szklanki. Do np. Opla były tez dostepne szklanki w hurtowni z częściami
  • #11
    coperfild
    Level 35  
    Najpierw mierzysz luzy na wszystkich potem dobierasz szklanki, zamawiasz tylko te które nie możesz zastosować.
    Robiłem niedawno ten silnik od razu zainwestuj w rozrząd i popatrz na wałki rozrządu.
  • #12
    pazdziochhh
    Level 11  
    coperfild wrote:
    Najpierw mierzysz luzy na wszystkich potem dobierasz szklanki, zamawiasz tylko te które nie możesz zastosować.
    Robiłem niedawno ten silnik od razu zainwestuj w rozrząd i popatrz na wałki rozrządu.


    Czy takim samochodem można jeżdzic ? aktualnie przebywam w Holandii, lekkie odgłosy zaobserwowałem przed samym wyjazdem na początku maja, wracam do Polski na początku sierpnia, czy dystans 2500 km pogorszy sytuacje ?

    Z ile wyniósł taki remont wraz z rozrządem właściciela samchodu ?
  • #13
    Aleksander_01
    Level 41  
    coperfild wrote:

    Robiłem niedawno ten silnik od razu zainwestuj w rozrząd i popatrz na wałki rozrządu.


    Tam jest rozrząd na łańcuchu i ma starczyć na całe życie silnika. Norma wyciągnięcia łańcucha to 6mm, w moim rio przy niecałych 200 tys jest 0,2 mm. Nie wiemy jak duży jest przebieg tego i30, ale nawet przy 500 tys powinien być w normie. Odpowiedni olej i wymiana co 10 tys i silniki nie do zajechania.
  • #14
    pazdziochhh
    Level 11  
    Aleksander_01 wrote:
    coperfild wrote:

    Robiłem niedawno ten silnik od razu zainwestuj w rozrząd i popatrz na wałki rozrządu.


    Tam jest rozrząd na łańcuchu i ma starczyć na całe życie silnika. Norma wyciągnięcia łańcucha to 6mm, w moim rio przy niecałych 200 tys jest 0,2 mm. Nie wiemy jak duży jest przebieg tego i30, ale nawet przy 500 tys powinien być w normie. Odpowiedni olej i wymiana co 10 tys i silniki nie do zajechania.


    Przebieg oryginalny 160 tys, olej wymieniany maksymalnie co 10 tys.

    Czy szkalnki tylko dostępne są w ASO ?
  • #15
    Aleksander_01
    Level 41  
    pazdziochhh wrote:


    Czy szkalnki tylko dostępne są w ASO ?


    Tego nie wiem, ale wiem że nawet filtry oleju kupuję w ASO. Mam pewność że oryginał, a że ciut drożej to ....jakość motoryzacji musi kosztować.
    Nie kombinuj tylko kup przez ASO, inaczej możesz trafić na jakiś zamiennik i nigdy już nie dojdziesz ładu i składu z tym silnikiem.
  • #16
    pazdziochhh
    Level 11  
    Aleksander_01 wrote:
    pazdziochhh wrote:


    Czy szkalnki tylko dostępne są w ASO ?


    Tego nie wiem, ale wiem że nawet filtry oleju kupuję w ASO. Mam pewność że oryginał, a że ciut drożej to ....jakość motoryzacji musi kosztować.
    Nie kombinuj tylko kup przez ASO, inaczej możesz trafić na jakiś zamiennik i nigdy już nie dojdziesz ładu i składu z tym silnikiem.


    Tylko teraz musze to dobrze zorganizowac, bo po powrocie do PL jade na wakacje do Chorwacji, i tak naprawde bede miał 10 dni na ogarniecie teamatu., pytanie czy sie wyrobie. Ciekawe czy szklanki są dostępne od ręki w ASO