Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

faac 740 - lampa przestala migać - spalona żarówka i bezpiecznik

21 Sty 2015 16:40 5601 22
  • Poziom 13  
    Podczas pracy brama stanęła i okazało się że spalony jest bezpiecznik ( szklany pionowo po prawej stronie płytki) po wymianie bezpiecznika brama ruszyła ale okazało się że spalona jest żarówka w lampie ( ori lampa z anteną) po wymianie żarówki wszystko działa ale lampa świeci światłem ciągłym a nie miga jak poprzednio.... Wygląda na to że układ scalony w lampie przestał działać - czy to może powodować kolejne problemy? Zasięg pilotów i działanie bramy poprawne a na miganiu średnio mi zależy jednak nie chciałbym żeby mój brak reakcji spowodował większe szkody w napędzie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    Padł triak,może tak zostać .
  • specjalista -automatyka bramowa
    Możesz dla świętego spokoju wyjąć płytkę , odciąć ścieżki prowadzące do elektroniki od strony zacisku śrubowego i żarówki i podpiąć kabelkami zacisk śrubowy bezpośrednio do oprawki żarówki.
  • Poziom 39  
    azibik napisał:
    Padł triak,

    Częsty problem zwłaszcza gdy lampa zamocowana jest na słupku z rolka prowadzącą bramę- drgania i zwierające włókno żarówki. Temat może powrócic i znów spali sie bezpiecznik.
    Rozwiązaniem może być wstawienie "żarówki" LED.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Mam podobny problem.
    Czy zrobię tak jak radzi kolega kotbury to czy nie spowoduje to uszkodzeń w elektronice przy siłowniku bramy.
    Może któryś z kolegów wie o jakich parametrach jest triak na płytce układu elektronicznego w lampie przy bramie przesuwnej FAAC 740. Triak tak się wypalił, że nic nie mogę odczytać.
    Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich tu obecnych.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Nie spowoduje żadnych uszkodzeń, tylko rzecz sprowadza się do bezpośredniego podłączenia żarówki do wyjścia z centrali z całkowitym pominięciem i odcięciem elektroniki lampy ( no i brak mrugania) .
  • Poziom 9  
    Dziękuję za informację od kolegi kotbury. Podłączę narazie bez mrugania. Będę próbował później napraeić elektronikę w lampie. Może wiesz jaki triak do tego układu.
  • Poziom 9  
    Dziękuję ąndrzejowi za pomoc w sprawie triaka.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    U mnie jest to samo, triak Z0405MF, po wymianie dalej lampa ostrzegawacza swieci ciaglym w trakcie ruchu bramy. Mam druga taka sama brame i zauwazylem ze sygnal przerywany (mruganie lampy ostrzegawczej) dochodzi z centrali glownej poniewaz w lampie ostrzegawczej jest rowniez LED kontrolka ktora w trakcie ruchu bramy rowniez miga. Wg prostego ukladu elektronicznego w lampie wynika ze pulsowanie dochodzi z centralki. Co moze byc przyczyna braku sygnalu pulsujacego dochodzacego do lampy ostrzegawczej ? W instrukcji nic nie znalazlem na temat zmian parametrow / ustawien jesli chodzi o wybor czy pulsowanie czy sygnal ciagly. Swiecenie ciaglym pojawilo sie po pierwszym przepalenou sie zarowki w lampie ostrzegawczej.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Centralki FAAC mają 2 wyjścia lampki - 220V na główną ostrzegawczą i 24V 3 waty na kontrolną. W obudowie lampy masz pewnie obie wbudowane. Między nimi nie ma żadnej korelacji (poza działaniem w trakcie ruchu bramy)
    Lampka 220V - napięcie na nią jest ciągłe i podawane w trakcie ruchu bramy a przerywacz jest w samej lampie.
    Lampka 24V (b. słabej mocy, ew można do tego wyjścia podpiąć niskoprądowy przekaźnik i sterowć nim lampę 220V - u ciebie możliwe bo masz obie w lampie) i to wyjście wystawia napięcie pulsujące.
    Przerywacz w lampch FAAC 220V jest zawiły - na słabo (albo wcale) oznakowanym układzie scalonym - poza wymianą triaka niewiele więcej można zrobić. Jeśli zależy ci na mryganiu tanio (oryginalna płytka to 80 zł - niewiele taniej od nowej lampy) to zmontuj coś takiego:
    faac 740 - lampa przestala migać - spalona żarówka i bezpiecznik

    Albo pod wejście 24V podepnij LED - ową lampkę 24V -tylko o mocy nie większej niż 3 waty
  • Poziom 11  
    Wielkie dzieki za pomoc! Kluczowa kwestia dla mnie to ze z centralki z 220V idzie ciagly. W sumie moglem sam to zmierzyc zeby sie upewnic ale cos mnie zmylilo. Niestety nie napisalem ze moja wersja automatyki to troche skladak czyli sama centrala z napedem to oryginal Faac 740 natomiast lampa ostrzegawacza to juz skladak jakiejs firmy typu "krzak". Jak bylo wszystko instalowane to monter wyprowadzil / podlaczyl kabel dwuzylowy z centralki z wyjscia 220V do lampy gdzie jest prosty uklad przerywacza (kilka el.biernych, triak, elektrolit, cokol pod 220V E14) cos podobnego co zamiesciles jako przyklad do samodzielnego montazu. Mysle ze zrobie w ten sposob ze w pierwszej kolejnosci zdemontuje lampe dzialajaca z drugiej bramy i podlacze w pierwszej bramie zeby upewnic sie ze centrala OK a przerywacz w lampie NOK. Byc moze to kwetstia elektrolita bo w sumie oprocz tego elementu reszte sprawdzilem a triak wymienilem. Jesli dalej bedzie cos nie tak to albo zbuduje uklad ktory zaproponowales albo przepne w centralce na 24V i w lampie omine elektronike podlaczajac bezposrednio LED'a max 3W. Tak wiec jeszcze raz dzieki za podpowiedz!
  • Poziom 32  
    Możesz podać na lampę 230 przez przekażnik sterowany z wyjścia na lampę 24V,będzie migać .
  • Poziom 11  
    Oczywiscie, jak najbardziej to tez jest jedna z opcji, dzieki!
  • Poziom 10  
    kotbury napisał:
    Centralki FAAC mają 2 wyjścia lampki - 220V na główną ostrzegawczą i 24V 3 waty na kontrolną. W obudowie lampy masz pewnie obie wbudowane. Między nimi nie ma żadnej korelacji (poza działaniem w trakcie ruchu bramy)
    Lampka 220V - napięcie na nią jest ciągłe i podawane w trakcie ruchu bramy a przerywacz jest w samej lampie.
    Lampka 24V (b. słabej mocy, ew można do tego wyjścia podpiąć niskoprądowy przekaźnik i sterowć nim lampę 220V - u ciebie możliwe bo masz obie w lampie) i to wyjście wystawia napięcie pulsujące.
    Przerywacz w lampch FAAC 220V jest zawiły - na słabo (albo wcale) oznakowanym układzie scalonym - poza wymianą triaka niewiele więcej można zrobić. Jeśli zależy ci na mryganiu tanio (oryginalna płytka to 80 zł - niewiele taniej od nowej lampy) to zmontuj coś takiego:
    faac 740 - lampa przestala migać - spalona żarówka i bezpiecznik

    Albo pod wejście 24V podepnij LED - ową lampkę 24V -tylko o mocy nie większej niż 3 waty

    Mam problem z wyjściem 10 "+" i 12 W.L.. Mimo iż brama działa prawidłowo, to na wyjściach tych nie mam napięcia 24V podczas ruchu bramy. Nie działa sygnalizacja lampki 24V. Jakie elementy wykonawcze są odpowiedzialne za sterowanie tym wyjściem "12 W.L"?
  • Poziom 9  
    Witam,

    odświeżę wątek. Mam podobny problem. PO ok. 6 latach bezproblemowej pracy, z powodu zaniku napięcia spalił mi się bezpiecznik i żarówka w lampie. Lampa jest nieoryginalna. Wymieniłem bezpiecznik i żarówkę na ledową i jakiś czas było OK. PO pewnym czasie lampa przestała migać, a następnie przestała świecić. Kupiłem nowy wkład do lampy na 230 V NICE. Pracował pół roku i spalił się. Poszła jedna dioda. Kolega mi naprawił. Po dwóch miesiącach spali si kolejna dioda. Kupiłem inny wkład i zamontowałem. Popracował 3 - 4 miesiące i przestał działać. Musi więc coś być z napędem, że pali lampy. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co mogło się stać i ja naprawić?
  • Poziom 10  
    O sterowaniu tą żarówką można tu czasami wyczytać bzdury. Sam miałem problem i nie tymi bzdurami kierowałem. Wymieniłem nawet Triak (jak tu niektórzy piszą - oczywiście bez skutku) aż w końcu znalazłem schemat i wszystko było jasne. 1 sprawa. Żarówka 24V nie ma nic wspólnego z obwodem Triaka! Sygnał 24V jest prawidłowym do sygnalizacji pracy lampy. Świecenie żarówki można wykonać prawidłowo na 2 sposoby. 1 sposób: Podłączając żarówkę malej mocy (3W a nie 5W / 24V). Tak przewidziano to w konstrukcji, że wyjście to ma ograniczoną moc. Zamiast zwykłej 3W żarówki ja wymieniłem na LED 2W i świeci bezproblemowo. NIC NIE "UBIJA"! Mój problem był taki, że wstawiona 5W żarówka przegrzewała szeregowo połączony rezystor w układzie 1om i ten się rozlutował - miał zimny lut. 2. Sposób (jak ktoś chce większą żarówkę) to podłączyć w obwód 24V przekaźnik, który zalączy dowolny obwód - np 230V i tak można sobie potem podłączyć co się chce, ale do lampy trzeba więcej kabli ciągnąć, co nie zawsze jest proste. Tak to powinno działać. Wtedy żarówka sygnalizuje prawidłowo pracę - miga jak brama się zamyka, świeci jak jest otwarta itd. Jak komuś ten obwód się uszkodzi, to wpada na pomysł, aby tą żarówkę sterować wyjściem 230V (to inny obwód z innym przeznaczeniem) Ma on zadanie załączać oświetlenie podczas pacy bramy (jak jest otwarta) Nie ma tam mowy o miganiu żarówki. No i tu już doczytałem się o wynalazkach, aby żarówa migała. Przekaźniki, multiwibratory itp. Jednak to nie do końca bedzie OK, bo np nie usawi się wcześniejszego ostrzeżenia o tym, ze brama np. za 5 sekund będzie się otwierać. Nalezy do sygnalizacji bezwzględnie używać wyjścia 24, aby to było poprawne. Jak się nie świeci żarówka 24 V to przyczyna jest prosta do ustalenia. Albo właśnie ten rezystor się uszkodził, albo potem jest układ scalony, który tym steruje. Oczywiście pierwsze, to sprawdzić samą żarówkę. Nie ma tam w obwodzie żadnego TRIAKA!!!!.
  • specjalista -automatyka bramowa
    O czym ty piszesz?
    Człowiek pytał o koguta 230V, sterowanego z wyjścia Lamp, które to daje permanentne napięcie 230V w trakcie ruchu bramy (nota bene to wejście jest podpięte do przekaźnika podającego 230V na silnik) i standardowo (zresztą fabryczny kogut Faaca jest na 230V) wyposażonego w przerywacz. I właśnie ten przerywacz - niepotrzebnie zresztą skomplikowany (lub jego triak) często pada (a najczęściej właśnie po podpięciu żarówki LED).

    Wyjście W.L jest właśnie do innych zastosowań, owszem może pracować jako sygnał dla koguta - ale głównie jest sygnalizatorem stanu bramy, a opcjonalnie (po przestawieniu parametru w menu) - jako sterowanie oświetleniem wjazdu do 4,1 minuty.

    Poprzedni post czyli z lekka nie na temat.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedzi. Nadal nie wiem dlaczego przez kilka lat było OK, nic się nie działo, a teraz wymieniam wkłąd lampy lun żarówkę piąty raz. Co radzicie - kupić nową oryginalną lampę FAAC? Czy możliwe, że coś się dzieje z elektroniką centralki? Przypominam sobie, że gdy miedzyłem napięcie na przewodach doprowadzonyc h do lampy, to pozazywało prawie 250 V.
  • specjalista -automatyka bramowa
    A przez tych kilka lat w lampie nie siedziała przypadkiem zwykła żarówka?
    Na forum powtarzają się argumenty, że oryginalne wkłady lamp nie wytrzymują "żarówek" ledowych. Właściwie nikt nie sprawdzał powodu, ale może "żarówka" pada pierwsza a jej uszkodzona przetwornica wykańcza triak przerywacza. Ogólnie LEDówki źle znoszą także przerywaną pracę.

    Na razie możesz kolejny raz naprawić wkład lampy i założyć zwykłą żarową bulbę, najlepiej specjalizowaną żarówkę od podświetlenia lodówki - świeci nieco żółto, ale jej specjalna konstrukcja ( niedowoltowanie, długi i elastyczny żarnik, mała moc, dostosowana do pracy w niskich temperaturach) zagwarantuje długą pracę.
    Nie miałem jeszcze (kilkanaście lat) sytuacji że oryginalna lampa Nice (której wkład miałeś) lub Faaca uszkodziła się sama z siebie. Owszem, regularnie i w dość długich odstępach czasu przepalają się żarówki, ale to wszystko. Kilka razy zdarzył się spalony przerywacz ale z racji zamiany lampy w akwarium (zwłaszcza Faacowską trzeba b. dokładnie skręcić, ma słabą uszczelkę).

    Jeśli już koniecznie chcesz LEDa, nie eksperymentuj z kolejnymi wkładami lub kogutami na triaku w połączeniu z żarówką LED, ale zakup gotowego LEDowego koguta na uniwersalne zasilanie (są 12-24-230V AC/DC). Nie gwarantuję że pochodzi kolejne 6 lat ( jakoś pomimo przechwałek producentów wszelkie LEDówki ledwo wytrzymują okres gwarancyjny) ale przynajmniej będziesz miał gwarancję na lampę.

    PS. W tej konkretnej centrali nie ma opcji , że wyjście LAMP podaje jakieś dziwne napięcie w związku z uszkodzeniem centrali - podawane jest tu napięcie bezpośrednio (tylko przez styki przekaźnika) z sieci zasilającej i jeśli z tym napięciem coś nie tak - to i z siecią 230V też.
  • Poziom 9  
    Dzieki! Zakupię oryginalnego koguta FAAC, chociaż są nieco drogie.