Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

prosze o kilka rad w ustawieniu LPG

13 May 2005 13:36 6357 8
  • Level 15  
    jak najlepiej ustawic instalacje LPG II generacji? jak wyregulowac mieszanke? czy przy dobrze wyregulowanej mieszance powinna lambda na biegu jalowym oscylowac w zakresie okolo 0,25 do 0,75(u mnie tak pracuje)..przy jezdzie rownomiernej sonda pracuje podobnie...podczas przyspieszania mam mieszanke bogata.
    czy w parowniku Voltran ta duza plastykowa sroba sluzy do regulacji mieszanki na biegu jalowym czy w calym zakresie obrotow?...do czego sluzy sroba mosiezna na srobokret?

    jak najlepiej ustawic funkcje CUT OFF...ile zubozyc mieszanke od wartosci PWA(mam w procentach komputer BINGO M)

    Ogolnie auto na gazie jezdzi ok..spalanie w trasie raczej w normie okolo 7,5l/100km...ale w miescie chyba troche sporo 11-12l/100km(noge mam srednia..filtr paliwa i swiece dopiero 1000km)...co moge poprawic w ustawieniach zeby spalal mniej w miescie?
    Jak silnik jest cieply(na zimnym i goracym jest ok)strasznie szarpie autem na nizszych biegach...czego to moze byc wina..??..podobno emulacja sondy..czy zmienic czasy w emulacji sondy i zwiekszyc H i L bo mam 0,275sek

    Moje auto to ASTRA F X16SZ 94r
  • Level 22  
    co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
  • Level 16  
    jesli sonda pracuje bogato-ubogo to wszystko jest ok i tak ma byc to wlasnie dzieki niej sterownik od lpg steruje silnikiem krokowym i reguluje sklad mieszanki
  • Level 10  
    Temat widze stary jak świat więc go troszeczkę odświeżę :D

    Otóż mam taki problem, że regulując w reduktorze Tomasetto dużą śrubę na obrotach 3000RPM nie ma praktycznie żadnej różnicy - ciągle sonda biega od ubogo do bogato za to na wolnych obrotachg cyrk. Jak już uda mi się zejść z bogatej mieszanki to nie daję rady tego zrobić tak aby sonda biegała jak na wysokich.

    Zreszta zrobię na przyklad tak, że wchodzi na ubogą, wyłączę silnik i po ponownym włączeniu znowu jest bogata. Dodamn tylko, że reduktor jest po regeneracji.

    Aha aby w miarę tę instalkę ustawić włączyłem max i min otwarcie attuatora na 255 kroków. A zatem silnik krokowy powinien sterować przy jakimś konkretnym ustwieniu tak aby mieszanka była ubogobogata ;)

    A tu lipa bo nawet kręcąc śrubę o pól milimetra wskazuje albo bogatą mieszankę i wtedy silnik krokowy się zamyka albo wskazuje ubogą i na maksa się otwiera. Nie ma nic po środku. O co biega?

    Czy może to być walnięta sonda lambda?

    Co do niej to powiem, że przy wyłączonym silniku wskazuje 0.3V a po wyłączeniu bywa że staje na 0,67V i powoli opada.

    Na benzynie i dużych obrotach zachowuje się normalnie czyli sobie biega :)

    Liczę, że ktoś tu zajrzy i mi pomoże

    Instalacja ma 2 lata, komputer Bingo M, reduktor Tomasetto AL07, najnowszy program do konfiguracji centralki gazowej. samochód to Escort 93r., 1.6 16V Zetec.

    A tak przy okazji może ktoś wie czy wybrać w programie opcję dla sondy MASA czy PRZEBIEG ?
  • Level 15  
    marcinek77 wrote:

    Jak silnik jest cieply(na zimnym i goracym jest ok)strasznie szarpie autem na nizszych biegach...czego to moze byc wina..??..podobno emulacja sondy..czy zmienic czasy w emulacji sondy i zwiekszyc H i L bo mam 0,275sek
    Moje auto to ASTRA F X16SZ 94r


    zła regulacja parownika , sprawdz i reguluj na srednich obrotach 1200-1500 dla temp silnika ok 60 °C . potem wysokie 2800-3200 . niskie moze byc lekki nadmiar.tu jest post na ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic892008.html
  • Level 10  
    a co sądzisz o moim problemie?
  • Level 15  
    czytaj uwaznie w moim posci dot.lanosa jest dalszy link do motoforum
    na spalanie zarówno I jak i II generacji wplyw ma regulacja parownika i dobór miksera . u siebie walczyłem ze spalaniem ok. 6 msc , mialem ok 18 l na miescie , teraz 9 , zbiornik starcza na ok 320 km lub nieco wiecej .moj gazownik uparł sie ze reduktor nalezy regulowac samymi membranami , a bypas wkrecony do oporu. na anlizatorze było wszystko ok. np HC 8-12 ,O2 ,CO,=0 , CO2 -14,15 % i d*** spalanie wysokie , na trasie 10 l. we wrzesniu zrobilem mikser soniczny i sama regulacje na membremy dala takie samo spalanie jak dla miksera palnikowego , no moze nieco wieksza dynamika samochodu.
    reduktor mam nowy. od pazdzierka jeżdże na ustawieniu reduktora bypas ( ok 3/4 obr ) + membramy , a efekty opisalem na wstepie . a noge mam cieżką ;) .
    opis regulacji parownika jest zawarty w moim poscie .
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic892008.html >>opis reg,parow.
    http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=89863&c=0&f=38 opis reg,centr.bingo
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic815032.html>>opis ustawien bingo
  • Level 2  
    Witam serdecznie. A czy mógłbym prosić o dane jak wyregulować sterownik stag 100 w instalce lovato, autko to Escort 1,6 16v 99 rok.

    Z góry dzieki i pozdrawiam mike