Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 406 2,0kat zle działa automatyczna skrzynia biegów AL4 DP0

22 Jan 2015 18:40 6651 17
  • Level 2  
    mam problem ze skrzynią automatyczną od pugota 406 model AL4 DPO.
    OBJAWY :zachowuje się tak jak gdyby ślizgało sie sprzęgło, załacza sie tryb awaryjny, na diagnostyce pojawiły sie błedy typu :Prędkosc wyjscia skrzyni.
    Błąd regulacji cisnienia. Błąd sygnału stycznika wielofunkcyjnego.
    podejrzewam ze to wina któregos elektrozaworu tylko który?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • User under supervision
    regulacja ciśnienia -do wymiany dwa elektrozawory ciśnieniowe.
    oczywiście zmiana oleju.
    Na jakim sprzęcie Pan diagnozował skrzynię?
    ja zajmuję się obsługa skrzyń automatycznych proszę pisać.
  • Level 2  
    Witam dziękuję za podpowiec co do mojej skrzyni .Pytał mnie pan na jakim sprzecie diagnozowałem skrzynie i powiem szczeze ze nie wiem bo bylem u faceta co zajmuje sie tylko naprawa elektroniki i diagnostyki aut. Ale mysle ze to dobry program kiedy mogł sprawdzic i widziec w laptopie który elektrozawór sie załacza itd sprawdzic stan oleju według licznika skrzyni itd.
    Mam pytanie do pana czy ma pan na mysli te dwa elektrozawory które sa zamontowane z boku 2 obok siebie ,jeden nazywa sie elektrozawór LOCK-UP ,a drugi elektrozawór REGULACYJNY ,czy to te elektrozawory trzeba wymienic???
    jesli pan moze to prosze dzis o odpowiedz bo jutro bende je wyjmowal i zamówie w serwisie nowe z góry dzoiekuje
  • User under supervision
    tak dokładnie te
    olej 4 litr
  • User under supervision
    i co zlikwidowałeś problem?
    Pamiętajże po całej operacji by było profesjonalnie podłącz pod komputer by ustawić nowe parametry i wyzerować licznik zużycia oleju.
  • Level 9  
    Witam. Mam problem ze skrzynią automatyczną w peugeocie 407 2007r 2.0 benzyna. Auto ma przejechane 150tyśkm. Olej w skrzyni był wymieniany przy 75tys i przy przebiegu 140tyśkm. Gdy na dworzu jest ujemna temp (może to przypadek) to po przejechaniu 5km wchodzi w tryb awaryjny, ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika bląd znika i skrzynia pracuje normalnie. Gdy stało się to po raz pierwszy (ok. 2tyg. temu) slyszalem jakby uderzenie w skrzyni, a teraz juz wiem że redukuje na 3 bieg i jedzie w trybie awaryjnym. Mam kłopot z mechanikiem w ok. Słupska, byłem u kilku (na kompie) gdzie pierwszy mówił że "błąd cisnienia" i skasował. Po nastepnej takiej akcji pojechalem do innego Speca ktory stwierdził jakiś bląd "stały" ale go skasował, powiedział że zawory pracuja "spoko" i nic więcej zrobić nie potrafi. Czyktos z forumowiczow mógłby mi coś podpowiedzieć? Chocby gdzie w okolicach Słupska jest spec, ktory poradzi sobie ze skrzynia AL4.
  • User under supervision
    Elektrozawory cisnieniowe.
    Podaj opis błędów.
    Ja naprawiam w Grójcu .
  • Level 9  
    Hmm, znalazłem jeszcze jednego speca z okolic, ktory uwaza że wymiana dynamiczna oleju powinna załatwić sprawę ;). Jutro podjadę raz jeszcze na komputer i każe sobie zapisac kody błędów
  • User under supervision
    Nie zalatwi sprawy
    Dynamicznie w al4 jak?
    Masz do wymiany zawory cosnieniowe.modulatory inaczej.
    Df226 presure regulations gearbox.
  • Level 9  
    Dzisiaj rano na dworze 1 stC auto przed jazdą odpalone 5 minut wcześniej i skrzynia zachowywała się normalnie, choć czasem wydawało mi się ze slizga się sprzegło. Błąd jaki zczytał komputer; P1167 błąd regulacji cisnienia (różnica/ wartość zadana)
  • User under supervision
    Peugeot ma inną numeracje ,lecz oznaczenie to samo.
    Zawory do wymiany według mnie.
  • Level 9  
    A ile ich tam jest? Jakie to mogą być koszty?
  • User under supervision
    Jest ich w sumie 8
    Sześć sekwencyjnych i dwa główne /
    EVLU I EVM
    Koszty części to 600 zł .+ usługa. peugeot 406 2,0kat zle działa automatyczna skrzynia biegów AL4 DP0

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Zdjęcie przedstawia te zawory .
  • Level 9  
    Dzieki, a gdzie mozna je kupić? Bo na allegro znalazłem tylko te 2 za 130zeta kazdy :(
  • Level 9  
    wrzuce jeszcze zdjecie peugeot 406 2,0kat zle działa automatyczna skrzynia biegów AL4 DP0 parametrów jakie zanotował komputer
  • Level 9  
    Jestem już po wymianie elektrozaworów (2-ch tych głównych), wymieniłem przy okazji olej statycznie, poniewaz dynamicznie to chyba ściema, bo nie można się dostać do chłodnicy oleju, która znajduje się z tyłu skrzyni. Miałem jeszcze zapędy przeczyscić płytę sterowniczą, ale nie poradziłem sobie z wypieciem tej okrągłej kostki z przewodami, peugeot 406 2,0kat zle działa automatyczna skrzynia biegów AL4 DP020170128_1..623.jpg Download (3.23 MB) , Teraz skrzynia chodzi jak zegarek, zmiana biegów prawie nie wyczuwalna. Na razie zrobiłem ok. 30km i jak dotąd nic niepokojącego się nie dzieje. Nie wiem jak to jest z tym uczeniem się skrzyni, ale wykasowałem licznik zużycia oleju i nastawy adaptacyjne za pomocą PP2000.
    Przed skasowaniem stan wynosił 19025 nie wiem co to znaczy?
  • Level 7  
    Witam wszystkich.
    I jednocześnie prośba do tych znających się w temacie.
    Generalnie ja mam taki problem. Przedstawię po krótce o co chodzi.
    Pacjent Beugot 206, 1.6. Kupiłem go z uszkodzoną skrzynią, z objawami takimi, jak w załączniku. Po zaaplikowaniu mu dwóch nowych zaworów od regulacji ciśnienia i regulacyjnego, skrzynia przestała szarpać przy przełączaniu lewarkiem biegów ale samochód jak nie jeździł (przed wymianą był tylko wsteczny) tak nie jeździ. Wymieniłem mu też 3 litry płynów ustrojowych na Ravenol ATF 5/4 HP FLUID LT 71141. I generalnie po podpięciu go pod Peugeot Planet (Lexia) pokazuje cały czas błąd poślizgu sprzęgła i że jest nieprzyuczony pedał gazu mimo, ze robilem to już kilka razy (mam nadzieję, że dobrze), test pokazuje, że jest wykonany ale skrzynia zatrybić go nie chce.
    Nie wiem czy ma to elektrycznie jakieś powiązanie ale nie ma jednego czujnika ABSu z tyłu, bo go jeszcze nie założyłem.
    Do wyregulowania też mam sam lewarek bo w mechanicznych ustawieniach danych położeń komputer widzi położenia pośrednie i po chwili wskakują migające kontrolki. Jak się przepchnie ciut dalej w kierunku trybu 3, 2, 1 i po powrocie w mechaniczne ustawienie to zazwyczaj trybu awaryjnego nie wyrzuca.

    Aaa właśnie. Jeszcze powiem co zostało oprócz zaworów zrobione:
    - Umyta z zewnątrz i w środku płyta z kanałami rozdzielacza, ale bez ruszania ustawień plastikowymi śrubami, co by nie popiepszyć ustawionych przez fabrykę ciśnień,
    - wymienione dwa "kwadratowe" oringi co są na dole, po lewej stronie płyty sterującej w skrzyni,
    - no i ten olej. Na PRDN.pl pisali, że to właściwy olej, specjalnie wybierałem jeszcze żeby był syntetyk a nie mineral. Dobrze?

    Czy jest mi ktoś w stanie podpowiedzieć na co choruje jeszcze ta skrzynia i jak jej pomóc, żeby wyzdrowiała?

    Aa, dodam, że przed rozbiórką teoretycznie samochód był w stanie się nawet sam wtoczyć na lawetę. Oleju starego zlałem z niego niecałe 3.5l a wlałem równo 3. Ale chyba muszę jeszcze dokupić bo pewnie jest za mało. Ale czy była by skrzynia aż tak wrażliwa na te pół litra?

    Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź.