Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego - Atego 1215 błąd tco 8300

Datson 22 Sty 2015 18:54 2634 8
  • #1 22 Sty 2015 18:54
    Datson
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z uruchomieniem Mercedesa Atego 1215 rok. 2001 układ wtrysku PLD. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala.
    Początkowe błędy:
    - uszkodzony czujnik położenia wału (wymieniony na nowy)
    - komunikat CODE na wyświetlaczu (po włożeniu zapasowego kluczyka komunikat zgasł)
    - awaria czujnika wody kondensacyjnej (błąd obecny cały czas, gdyż bark jest w pojeździe tego czujnika)
    -oraz błąd TCO 8300 (brak interpretacji błędu na forum)

    Czy możliwe jest aby błąd ten uniemożliwiał uruchomienie silnika? Pytam, gdyż miałem taki problem przy Manie, w którym chwilowy brak zasilania tachografu uniemożliwiał odpalenie.

    Proszę o jakieś sugestie.

    0 8
  • #2 22 Sty 2015 23:23
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Datson napisał:
    - uszkodzony czujnik położenia wału (wymieniony na nowy)
    Ok a sygnał jest prawidłowy ?

    Datson napisał:
    Czy możliwe jest aby błąd ten uniemożliwiał uruchomienie silnika? Pytam, gdyż miałem taki problem przy Manie, w którym chwilowy brak zasilania tachografu uniemożliwiał odpalenie.
    Dziwne ale ja jeszcze się nie spotkałem z tym aby TACHO blokowało uruchomienie silnika. Już bardziej nie miałeś zasilania grupy "30" a przy tym na TACHO

    0
  • #3 23 Sty 2015 11:45
    Datson
    Poziom 8  

    Jak już pisałem miałem taki problem przy Manie na elektronicznej pompie wtryskowej, gdzie tachograf maił zasilanie aby wskazywać godzinę, ale podczas odpalania wprowadzał jakiś błąd uniemożliwiając odpalenie silnika. Wtedy okazało się, że podczas ładowania akumulatorów został uszkodzony przewód zasilający tacho. Uszkodzenie prawdopodobnie nasilało się przy odpalaniu ze względu na drgania. Wtedy tez na przyczynę problemu było wiele a uszkodzenie przewodu wyszło w zasadzie przez przypadek, dlatego interesuje mnie co oznacza ten błąd.
    Czujnik był uszkodzony mechanicznie a komputer pokazywał jego błąd. Po wymianie błąd zniknął.

    1
  • #4 23 Sty 2015 14:50
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    Datson napisał:
    dlatego interesuje mnie co oznacza ten błąd

    W/g opisu mercedesa TCO 8300 - Nie może zostać uruchomiona synchronizacja.

    0
  • #5 23 Sty 2015 18:54
    apollo229
    Poziom 21  

    Przy włączonym zapłonie wciśnij na tachografie literkę M, wtedy tachograf wyświetli aktualny błąd. Napisz co pokazuje tachograf, wtedy będziemy myśleć co dalej :D

    0
  • #6 24 Sty 2015 10:26
    Datson
    Poziom 8  

    Problem polega na tym, że tachograf żadnego błędu nie wyświetla, tarczki się kręcą, rysują to co się ustawi. W jaki sposób w tym aucie jest realizowany odczyt prędkości pojazdu? Może są jakieś dwa czujniki a jeden z nich został uszkodzony?

    0
  • #7 24 Sty 2015 20:18
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 24 Sty 2015 21:57
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jeśli chodzi o błąd tacho to trzeba zrobić dokładnie to co pisze bodek434 i błąd zniknie. Natomiast z tym błędem Atego powinno odpalić.

    0
  • #9 27 Sty 2015 18:56
    Datson
    Poziom 8  

    Pojazd odpalony, błąd zniknął. W piątek odłączyłem klemę z akumulatora, dziś ją założyłem, tachograf pokazał na wyświetlaczu błąd o zmianie godziny chyba 9053. Ustawiłem czas wg instrukcji, ale błąd na liczniku nadal był, jednak auto po 5 sekundowym kręceniu załapało. Początkowo miało problem z wkręceniem się na obroty ale po jakiejś minucie wszystko było OK. Po przejechaniu na próbę 3-4 km zgasiłem samochód, chwile odczekałem wchodzę w błędy a tam pozostał tylko błąd od czujnika wody kompensacyjnej. Co było powodem problemem z odpaleniem nie wiem, wiązka elektryczna jest dobra. Ten błąd mógł wynikać z jakiegoś spadku napięcia albo sygnalizował, że był odłączany akumulator. Dzięki za wszystkie sugestie.

    0