Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia sr 50 factory nie odpala

Mr_Patrykow 22 Jan 2015 19:02 1719 2
  • #1
    Mr_Patrykow
    Level 1  
    Wietam.Mam problem wysłałem moją apkę ostatnio do elektryka bo nie chciała mi odpalać. Elektryk sprawdził całą okablowanie wszystkie styki przeczyścił dobra ogólnie chodziło o to że jak skuter stał na bocznej stópce to nie odpalał a jak na dwóch czyli tej głównej odpalał . Po powrocie od niego skuter gdy stoi w garażu odpala ale gdy ostatnio jechałem nim do szkoły i postawiłem go na głównej stupce nie chciał odpalić z kluczykiem przekręconym tata po mnie przyjechał odstawiłem skuter w garaży postawiłem go na głównej stópce bez kluczyka w stacyjce odpalił za pierwszym kopnieciem zaznaczam bez kluczyka a na starter z kluczykiem w stacyjce (przekręconym) nie reagował czy ktoś może mi wytłumaczyć co jest tego winą z góry dziękuje
  • #2
    mobius121
    Level 17  
    Prawdopodobnie wadliwy czujnik w bocznej stopce. Akumulator sprawny?
    Dzięki za info - myślałem że mają wszystkie, moje oba mają ale fakt 125cm. Przepraszam za błędne sugestie.
  • #3
    BANANvanDYK
    Level 40  
    We włoskich skuterach 50 cm³ nie ma fabrycznie stopek bocznych, a co za tym idzie nie ma czujników stopek bocznych. Akcesoryjne stopki boczne firm trzecich wykonywane są jako samoskładające się, więc nie ma obowiązku stosowania dodatkowych zabezpieczeń.
    Do sprawdzenia:
    - Wiązki instalacji wtrysku pod kątem przełamanych przewodów - tyle że powinny się pojawiać błędy na ECU.
    - Możliwość występowania przebicia na przewodzie WN.
    - Problem z dopływem paliwa, przygnieceniem węży, lub odpowietrzanie filtra paliwa (ale przechylony na lewą stronę problemów powinien nie mieć) lub odpowietrzanie zbiornika paliwa.
    - Problem z immobilizerem - aczkolwiek tutaj licznik powinien sygnalizować brak połączenia z ECU.
    - Jest głębszy problem z układem wtryskowym i tutaj forum raczej nie pomoże.
    Proponuję sprawdzić impulsator pod kątem powstawania przerwy, raz miałem taki przypadek, ale wiadomo że wtedy pompa paliwa nie rusza po zakręceniu rozrusznikiem.