Cześć. Nazywam się Jakub. Postanowiłem założyć temat, ponieważ chciałbym się dowiedzieć parę informacji na temat błędu 17656. Mam nadzieję, że trafiłem do dobrego działu - zapoznałem się również z innymi tematami na temat tego błędu, ale niestety nie są one powiązane z moją usterką. Liczę na wyrozumiałość. W razie problemów proszę się ze mną skontaktować.
Przechodząc do sprawy. Posiadam pojazd Golf IV 1.9 TDI 90KM. Jednak te 90KM istnieję tylko i wyłącznie w dowodzie rejestracyjnym, pojazd posiada komputer pokładowy od 110KM. Musiałem go zmienić. Wydaję mnie się, że podczas zmiany komputera pokładowego - ktoś bawił się w kątach wtrysku paliwa, przez co pojazd w trakcie rozruchu ma ogromną moc, ale brakuję mu dawki paliwa. Problemy z rozruchem występują w momencie, gdy pojazd znajduję się parę godzin na zewnątrz w temperaturze 0 stopni bądź niżej (codziennie go garażuję, ale muszę dojeżdżać do szkoły). Po 8 godzinach stania na parkingu, przychodzę i kręcę go, kręcę, kręcę aż w końcu załapie. Bardzo mnie to denerwuję, bo rozrusznik może tego nie wytrzymać i w końcu skończy się zabawa. Po odpaleniu silnik pracuję bardzo nierównomiernie (próbuję pluć). Przejadę parę metrów i wszystko zachowuję się perfekcyjnie. Pojazd bardzo dobrze zwiją się (przy większych prędkościach żadnych problemów), turbina wszystko elegancko. Wymiany filtrów, oleju realizowane na bieżąco. Świece zmieniałem wszystkie 4.
I dlatego potrzebuję Waszej pomocy. Chciałbym się dowiedzieć co może być problemem, a przy okazji jakie są prawidłowe wartości tych kątów wtrysku paliwa? I czy będę w stanie sam to ustawić?
Boję się oddać do warsztatu samochodowego. Wolę najpierw sam zbadać sprawę, sprawdzić wszystko dokładnie. Mam możliwość dokonania pomiarów miernikiem uniwersalnym, ale potrzebuję małej instrukcji i liczę, że pomożecie mnie. Dzięki i pozdrawiam.
Przechodząc do sprawy. Posiadam pojazd Golf IV 1.9 TDI 90KM. Jednak te 90KM istnieję tylko i wyłącznie w dowodzie rejestracyjnym, pojazd posiada komputer pokładowy od 110KM. Musiałem go zmienić. Wydaję mnie się, że podczas zmiany komputera pokładowego - ktoś bawił się w kątach wtrysku paliwa, przez co pojazd w trakcie rozruchu ma ogromną moc, ale brakuję mu dawki paliwa. Problemy z rozruchem występują w momencie, gdy pojazd znajduję się parę godzin na zewnątrz w temperaturze 0 stopni bądź niżej (codziennie go garażuję, ale muszę dojeżdżać do szkoły). Po 8 godzinach stania na parkingu, przychodzę i kręcę go, kręcę, kręcę aż w końcu załapie. Bardzo mnie to denerwuję, bo rozrusznik może tego nie wytrzymać i w końcu skończy się zabawa. Po odpaleniu silnik pracuję bardzo nierównomiernie (próbuję pluć). Przejadę parę metrów i wszystko zachowuję się perfekcyjnie. Pojazd bardzo dobrze zwiją się (przy większych prędkościach żadnych problemów), turbina wszystko elegancko. Wymiany filtrów, oleju realizowane na bieżąco. Świece zmieniałem wszystkie 4.
I dlatego potrzebuję Waszej pomocy. Chciałbym się dowiedzieć co może być problemem, a przy okazji jakie są prawidłowe wartości tych kątów wtrysku paliwa? I czy będę w stanie sam to ustawić?
Boję się oddać do warsztatu samochodowego. Wolę najpierw sam zbadać sprawę, sprawdzić wszystko dokładnie. Mam możliwość dokonania pomiarów miernikiem uniwersalnym, ale potrzebuję małej instrukcji i liczę, że pomożecie mnie. Dzięki i pozdrawiam.