Witam!
Pacjent to Renault Modus 1.2 16V silnik D4F 740 (to samo w Clio 3) zagazowany LPG.
Podczas pracy silnik trzęsie nim jakby nie palił na jeden cylinder i komputer zwraca błąd.
P0304 - Misfire Detected 4 cylinder
Po tym zostały wymienione świece, przewody WN z cewką (są razem) na nowe, sonda Lambda (pierwsza przed katalizatorem) na używkę - wciąż to samo zarówno na benzynie jak i LPG.
Zamieniłem wtryskiwacze między sobą 1 z 2 oraz 3 z 4 ponieważ nie wiedziałem który to cylinder 4 - powinien być najdalszy od skrzyni ale jest odwrotnie bo Renault ma dziwnie ponumerowane wtryskiwacze - pierwszy od skrzyni to nr 4, kolejny nr 3, kolejny nr 2 i ostatni nr 1.
Uruchomiłem i wciąż sieczkarnia - drgania silnika zarówno na benzynie jak i LPG. Podłączyłem pod OBD interfejs ELM 327 i zmienił się błąd bo tym razem pokazał:
- P0300 - Misfire Detected on Multiple Cylinders
Skasowałem błąd i ponownie silnik pochodził, zgłosił Check Engine, odczyt błędów i wyszło:
- P0301 - Misfire Detected 1 Cylinder
Kilka razy powtarzałem sytuację, tj kasowałem bład, odczyt z OBD2 i wciąż jest ten sam błąd:
- P0301 - Misfire Detected 1 Cylinder
Macie jakieś pomysły? Co sugerujecie zrobić teraz w dalszej kolejności
Osobiście podejrzewam któryś wtryskiwacz bo po ich zamianie zmienił się błąd jednak zacząłem wątpić bo na LPG jest ten sam problem (wtryskiwacze są wtedy odcięte). Zastanawiam się jeszcze nad zmierzeniem kompresji w cylindrach - może gniazdo zaworowe wypalone. Gdyby była wina wtryskiwacza to na LPG raczej silnik pracowałby prawidłowo a tak nie jest.
Dodatkowo skoro ECU silnika zgłasza teraz wypadający zapłon na 1 cylindrze to którzy to będzie cylinder w rzeczywistości w tym Renault? Juz nie łapie się w numeracji cylindrów w Renault, która jest odwrotna do tej którą każdy głosi - numeracja cylindrów idzie od skrzyni biegów.
Pacjent to Renault Modus 1.2 16V silnik D4F 740 (to samo w Clio 3) zagazowany LPG.
Podczas pracy silnik trzęsie nim jakby nie palił na jeden cylinder i komputer zwraca błąd.
P0304 - Misfire Detected 4 cylinder
Po tym zostały wymienione świece, przewody WN z cewką (są razem) na nowe, sonda Lambda (pierwsza przed katalizatorem) na używkę - wciąż to samo zarówno na benzynie jak i LPG.
Zamieniłem wtryskiwacze między sobą 1 z 2 oraz 3 z 4 ponieważ nie wiedziałem który to cylinder 4 - powinien być najdalszy od skrzyni ale jest odwrotnie bo Renault ma dziwnie ponumerowane wtryskiwacze - pierwszy od skrzyni to nr 4, kolejny nr 3, kolejny nr 2 i ostatni nr 1.
Uruchomiłem i wciąż sieczkarnia - drgania silnika zarówno na benzynie jak i LPG. Podłączyłem pod OBD interfejs ELM 327 i zmienił się błąd bo tym razem pokazał:
- P0300 - Misfire Detected on Multiple Cylinders
Skasowałem błąd i ponownie silnik pochodził, zgłosił Check Engine, odczyt błędów i wyszło:
- P0301 - Misfire Detected 1 Cylinder
Kilka razy powtarzałem sytuację, tj kasowałem bład, odczyt z OBD2 i wciąż jest ten sam błąd:
- P0301 - Misfire Detected 1 Cylinder
Macie jakieś pomysły? Co sugerujecie zrobić teraz w dalszej kolejności
Osobiście podejrzewam któryś wtryskiwacz bo po ich zamianie zmienił się błąd jednak zacząłem wątpić bo na LPG jest ten sam problem (wtryskiwacze są wtedy odcięte). Zastanawiam się jeszcze nad zmierzeniem kompresji w cylindrach - może gniazdo zaworowe wypalone. Gdyby była wina wtryskiwacza to na LPG raczej silnik pracowałby prawidłowo a tak nie jest.
Dodatkowo skoro ECU silnika zgłasza teraz wypadający zapłon na 1 cylindrze to którzy to będzie cylinder w rzeczywistości w tym Renault? Juz nie łapie się w numeracji cylindrów w Renault, która jest odwrotna do tej którą każdy głosi - numeracja cylindrów idzie od skrzyni biegów.