Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Modus/Clio 1.2 16V - misfire detected/nie pali na jeden cylinder

wujko1 22 Sty 2015 23:59 8331 10
  • #1 22 Sty 2015 23:59
    wujko1
    Poziom 11  

    Witam!

    Pacjent to Renault Modus 1.2 16V silnik D4F 740 (to samo w Clio 3) zagazowany LPG.
    Podczas pracy silnik trzęsie nim jakby nie palił na jeden cylinder i komputer zwraca błąd.

    P0304 - Misfire Detected 4 cylinder

    Po tym zostały wymienione świece, przewody WN z cewką (są razem) na nowe, sonda Lambda (pierwsza przed katalizatorem) na używkę - wciąż to samo zarówno na benzynie jak i LPG.

    Zamieniłem wtryskiwacze między sobą 1 z 2 oraz 3 z 4 ponieważ nie wiedziałem który to cylinder 4 - powinien być najdalszy od skrzyni ale jest odwrotnie bo Renault ma dziwnie ponumerowane wtryskiwacze - pierwszy od skrzyni to nr 4, kolejny nr 3, kolejny nr 2 i ostatni nr 1.
    Uruchomiłem i wciąż sieczkarnia - drgania silnika zarówno na benzynie jak i LPG. Podłączyłem pod OBD interfejs ELM 327 i zmienił się błąd bo tym razem pokazał:
    - P0300 - Misfire Detected on Multiple Cylinders

    Skasowałem błąd i ponownie silnik pochodził, zgłosił Check Engine, odczyt błędów i wyszło:
    - P0301 - Misfire Detected 1 Cylinder
    Kilka razy powtarzałem sytuację, tj kasowałem bład, odczyt z OBD2 i wciąż jest ten sam błąd:
    - P0301 - Misfire Detected 1 Cylinder

    Macie jakieś pomysły? Co sugerujecie zrobić teraz w dalszej kolejności

    Osobiście podejrzewam któryś wtryskiwacz bo po ich zamianie zmienił się błąd jednak zacząłem wątpić bo na LPG jest ten sam problem (wtryskiwacze są wtedy odcięte). Zastanawiam się jeszcze nad zmierzeniem kompresji w cylindrach - może gniazdo zaworowe wypalone. Gdyby była wina wtryskiwacza to na LPG raczej silnik pracowałby prawidłowo a tak nie jest.



    Dodatkowo skoro ECU silnika zgłasza teraz wypadający zapłon na 1 cylindrze to którzy to będzie cylinder w rzeczywistości w tym Renault? Juz nie łapie się w numeracji cylindrów w Renault, która jest odwrotna do tej którą każdy głosi - numeracja cylindrów idzie od skrzyni biegów.

    0 10
  • Pomocny post
    #2 23 Sty 2015 08:44
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 23 Sty 2015 10:25
    S.K
    Poziom 9  

    witam może to wina tego urządzenia co wyłącza wtryskiwacze benzyny zrób mostek w kostce

    0
  • #4 23 Sty 2015 10:27
    wujko1
    Poziom 11  

    czyli nie ma sensu sprawdzać kompresji u mechanika??

    odnośnie kolejności cylindrów
    tzn jeśli ECU zwraca błąd cylindra 1 to chodzi o pierwszy od skrzyni biegów czyli ten oznaczony przez Renault jako 4? Ech... nie można oznaczyć cylindrów tak jak inni producenci tylko odwrotnie - na nim wtryskiwacz jest oznaczony numerem 4 :)

    0
  • Pomocny post
    #5 23 Sty 2015 10:27
    dafit906
    Poziom 26  

    syrius32 napisał:
    Pokrywa rozrządu w górę i zawory do regulacji.
    W Renówkach pierwszy cylinder jest od skrzyni.

    Potwierdzam jednak przed zmierz ciśnienie w cylindrach

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Sty 2015 10:31
    S.K
    Poziom 9  

    1 jest od skrzyni jak kolega w/w napisał, ja robię tak odpalam jak nie chodzi równo podnoszę cewki po kolei sprawdzam czy strzela iskra później zmieniam cewki na przemian czyli 1z 4 i tak samo z wtryskami odczytuje błędy

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Sty 2015 10:56
    dafit906
    Poziom 26  

    zmierz cisnienie

    2
  • #8 23 Sty 2015 19:18
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 23 Sty 2015 22:20
    S.K
    Poziom 9  

    sorki nie zerknąłem na silnik . to wyciąg kabel i zobaczysz czy strzela iskra . czy pracuje nierówno na wolnych czy na prze gazówce. 1 kompresja 2 świeca 3 kable 4 cewka 5 box od gazu6 wtryskiwacz to przyczyny szukaj dzielnie i pisz pozdrawiam

    1
  • #10 24 Sty 2015 15:35
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 30 Kwi 2016 14:11
    wujko1
    Poziom 11  

    Problemem był podparty zawór wydechowy. W tym silnikach trzeba czesto regulować luzy zaworowe bo gniazda zaworowe siadają na LPG a nie ma automatycznej regulacji. Powodzenia dla innych z podobnym problemem.

    0