Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 1.9TDi 2002r. - Centralny zamek samoczynnie się otwiera

23 Sty 2015 16:40 2616 12
  • Poziom 15  
    Witam mam taki kłopot z samochodem jak w temacie, że centralny zamek sam się otwiera.
    Centralny i elektryczne szyby są w pełni fabryczne.
    Najgorsze jest to, że czasem całą dobę jest dobrze, a czasem cały czas jakby się zacina na otwieranie i co chwilę się otwiera.
    W tym momencie można zamknąć nie ważne, czy z kluczyka, czy pilota, a i tak za moment się otworzy. Dodatkowo po kilku takich samoczynnych próbach otwierania, w końcu otwierają się jeszcze do tego wszystkie szyby.
    To powoduje, że praktycznie nie można nigdzie zostawić samochodu, bo po zamknięciu może w każdej chwili sam się otworzyć, a na dodatek pootwiera wszystkie szyby :)
    Szyby domykają i otwierają się kiedy zamykamy lub otwieramy ręcznie drzwi kierowcy i przytrzymamy dłużej kluczyk nie wiem czy jest tak samo od strony pasażera, bo nie mam w tych drzwiach bębenka.
    Do tej pory sprawdziłem przelotkę w drzwiach kierowcy, jest ok i zamek od kierowcy, odpinając wtyczkę zupełnie, ale problem nadal występuje, nawet przy odpiętej wtyczce zamka w drzwiach kierowcy.
    Gdzie dalej szukać przyczyny, może Octavie mają jakieś charakterystyczne miejsca jeśli chodzi o taką usterkę. Czy zamek od pasażera mógłby powodować takie objawy?
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Między czasie ok. 17.00 odłączyłem właśnie wtyczkę w klapie tylnej, 3 pin mikrostyk, przy wkładce bębenka w klapie. Ok. 18.30 jeszcze wszystko było ok. szyby zamknięte.
    Teraz właśnie sprawdzałem godz. 20.00 i k...a (sorki, ale brakuje już mi słów) szyby opuszczone, czyli dalej lipa.

    Skoro w temacie powyżej okazało się, że to jednak ta klapa, to czy kolory przewodów od tego 3pinowego mikrostyku od bębenka w klapie, zgadzają się przy module komfortu? Po prostu uciąłbym na próbę przy kompie, bo już nic innego mądrego mi do głowy nie przychodzi.
    A może po drodze są jakieś charakterystyczne miejsca, wtyczki, gdzie można zajrzeć, przelotkę w klapie już sprawdzałem.
    Trochę irytujące, że taka "pierdoła" może uniemożliwić normalne użytkowanie samochodu...
  • Poziom 16  
    Stawiałbym na wiązkę przewodów w miejscu gdzie przechodzi z klapy do samochodu. Tam przewody dosyć mocno pracują i są narażone na wodę. Nie wiem dokładnie jak jest w Octavii, ale miałem podobnie w Oplu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sory, nie doczytałem, że tam już sprawdzałeś.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Według schematu który posiadam, te trzy kabelki idą bezpośrednio do modułu komfortu i są połączone do pinów nr.
    biały/żółty wtyczka nr 4 pin nr 7
    niebieski/czerwony wtyczka nr 2 pin nr 5
    zielony/biały wtyczka nr 3 pin nr 20
  • Poziom 15  
    Przewody od klapy odcięte przy module komfortu i nadal to samo.
    Odpiąłem całkowicie moduł komfortu i... dalej to samo.
    Po odpięciu całkowicie modułu komfortu nie działa centralny z pilota, ale mechanicznie działa. Dalej co jakiś czas sam się otwiera centralny i otwiera szyby.
    Do tej pory myślałem że za centralny odpowiedzialny jest komfort, jednak on obsługuje jedynie pilota.
    Więc podsumowując na chwilę obecną odpięty jest zamek kierowcy, całkowicie odpięty moduł komfortu i odcięte przewody od klapy przy module komf., chociaż to akurat było niepotrzebne, bo przy odłączonym jest tak samo.
    Więc jak tutaj sterowany jest centralny i automatyczne otwieranie szyb?
  • Poziom 16  
    Postudiowałem trochę schemat i wychodzi na to że silniki siłowników centralnego zamka są zasilane prosto z modułu komfortu. Wychodzi na to, że albo ja mam zły schemat, albo Ty odpiąłeś coś innego :)
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jak może działać centralny bez modułu komfortu?
    Nie ma takiej opcji więc wypiąłeś coś innego.
    Odłącz siłownik w drzwiach kierowcy i zobacz czy będzie poprawa.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Właśnie wyczytałem na forum Skody, że w tym modelu jest jeszcze jakiś moduł w drzwiach kierowcy. Może tam zajrzyj.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bo moduł komfortu oczywiście masz przy nogach kierowcy.
  • Poziom 15  
    Chyba masz nie do końca dobry schemat, może starsza wersja.
    Już zauważyłem, że jest kilka rozwiązań.
    Kolory kabli z pokrywy bagażnika się nie zgadzają.
    Ewidentnie centralny z kluczyka i z przycisku elektrycznych szyb działa, kiedy moduł (ten który jest przy kolumnie kierownicy) mam wyjęty z auta i leży sobie na stole obok samochodu, elektryczne szyby wtedy też działają, domykanie i otwieranie z kluczyka też.
    Jeśli mam już odpięty siłownik w drzwiach kierowcy i nie daje to żadnej poprawy, chyba trzeba się przyjrzeć nie komfortowi, a "sterownikowi centralnego" (chyba też od strony kierowcy) i ewentualnie przełącznikowi centralnego w przełącznikach szyb...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A nie łaska diagnostykę zrobić? Tam w pozycjach zamków i kluczyka wszystko będzie widoczne. Ewidentnie auto dostaje sygnał przekręconego klucza do pozycji otwórz.
  • Poziom 12  
    Pawel wawa napisał:
    Ewidentnie auto dostaje sygnał przekręconego klucza do pozycji otwórz.
    Dokładnie, ja bym stawiał na przedni lewy zamek. I jemu się dokładnie przyjrzał. Miałem taki sam problem, tylko że w passacie siostry.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    marek694 napisał:
    Dokładnie, ja bym stawiał na przedni lewy zamek. I jemu się dokładnie przyjrzał. Miałem taki sam problem, tylko że w passacie siostry.


    bolekf2 napisał:

    Jeśli mam już odpięty siłownik w drzwiach kierowcy i nie daje to żadnej poprawy
  • Poziom 15  
    Siłownik od strony pasażera. Pozdrawiam i dzięki