Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.9 TDI BLS 08r - Odłączenie g28 i g40

23 Sty 2015 17:14 2856 18
  • Poziom 10  
    Witam
    Auto z silnikiem BLS. Przez co przepuścić sygnał z wałka i wału rozrządu by nie było zakłóceń sygnału tych czujników w czasie jazdy. A jednocześnie w czasie postoju na żądanie odłączyć te dwa sygnały by nie generowało błędu a silnik kręcił i nie zapalał. Bo przez przekaźnik tego nie widzę.

    VW Passat 1.9 TDI BLS 08r - Odłączenie g28 i g40
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Co ty knujesz?
    Myślę że nie do obejścia.
    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, porady nie będące próbą rozwiązania problemu .

  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    kolega widze "buduje" zabezpieczenie przed kradzieżą. Lepiej opóźnić sygnał w czasie, po drodze na kablu, załączany przyciskiem.

    Tak swoją drogą te 105 KM jak na takie duże auto to nie za mało?
  • Poziom 27  
    Odepnij mu czujnik wałka, będzie kręcił, ale nie odpali, bo nie będzie synchronizacji.

    Moderowany przez CameR:

    Kiepski pomysł.
    Reg. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów zawierających szkodliwe porady,

  • Użytkownik obserwowany
    bez wałka zapali po długim kreceniu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    fjodek napisał:
    bez wałka zapali po długim kreceniu

    To odetnij mu oba czujniki, albo zasilanie osprzętu/zasilanie pompy. Nawet checka nie wywali.
    Moderowany przez CameR:

    Pytanie autora nie brzmiało : CO odciąć tylko JAK odciąć ?
    Reg. 3.1.11. Zabronione są porady nie będące próbą rozwiązania problemu.


  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Marelli napisał:
    Bo przez przekaźnik tego nie widzę.

    Użyj do tego celu dwóch niezależnych przekaźników zamontowanych w komorze silnika bez przedłużania przewodów biegnących z czujników.
  • Poziom 10  
    CameR
    Niestety na przekaźnikach nie działa. Auto chodzi na wolnych obrotach ale pod obciążeniem gdy przyspieszasz sygnał jest przekłamany i auto się dławi. Odcięcie zasilania czujników generuje błędy a tego bym nie chciał. Parę lat temu zrobiłem tak w starym audi a4 AVF i to działało. Przekaźniki to czysta chińszczyzna za 3zł może jakieś markowe zastosować albo jakiś układ elektroniczny by sie dało zbudować??
  • Moderator Samochody
    Po odcięciu zasilania, musiał byś rozzbrajać alarm lub zabezpieczenie przed włączeniem zapłonu. Ja bynajmniej obrałem taką taktykę, bo czasem nie ma wyjścia.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Marelli napisał:
    na przekaźnikach nie działa

    Użyj np. małych przekaźników kontaktronowych.
    Podłącz bezpośrednio na rozciętym przewodzie sygnałowym czujnika.
    Całość zawiń w niepalną piankę izolacyjną, która tłumi wibrację. Nie będzie problemów.
    VW Passat 1.9 TDI BLS 08r - Odłączenie g28 i g40
  • Poziom 10  
    OK w przyszłym tygodniu zabieram się do pracy i dam znać jakie efekty. pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Witam
    Miałem u siebie w aucie awarie zasilania sensora g28 .
    W przypadku braku zasilania auto nie odpala ale sypie błędami .
    W przypadku sensora g40 auto wywala błąd ale jest możliwość odpalenia auta .
    Tak od siebie polecam blokadę na skrzynię biegów "miśka"
    Przy wizycie w serwisie klucz od blokady trzymać w kieszeni .
    To powinno odstraszyć potencjalnych właścicieli cudzego mienia .
    Pzdr
  • Poziom 27  
    Panowie, ale jakim cudem zwykły przekaźnik może nie działać jak odetniemy nim sygnal z czujnika?
    Przecież to niemożliwe.
  • Poziom 9  
    Sygnał z wałka rozrządu lub wału często są ekranowane (zabezpieczenie przeciw zakłóceniowe ) i połączone bezpośrednio do komputera .
    Dlatego bardzo prawdopodobne jest to że w miejscu wpięcia przekaźnika powstają zakłócenia .Osobiście proponowałbym rezygnację z tego typu zabezpieczenia . Polecałbym inny sposób zabezpieczenia ale na forum takich tematów należy unikać.
  • Poziom 20  
    Ale kombinujecie, wystarczy zewrzeć przewód sygnałowy do masy (ekranu).
    Auto się nie zepsuje i na pewno nie zapali.
    Pozostaje sprawdzić czy sypnie błędami na desce.
  • Poziom 10  
    W tym modelu nie ma ekranowanych przewodów czujników. Jeśli zewrze do masy powstaje błąd.

    Udało się to zrobić dzięki użytkownikowi CameR i jego pomyśle z przekaźnikami kontaktronowymi. Wystarczyło je potem sprytnie ukryć. Rozrusznik kręci auto nie zapala brak błędów.