Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara 1,9D - Za wysokie obroty

23 Jan 2015 20:21 1491 11
  • Level 26  
    Niedawno kupiłem Xsarę z silnikiem DW8 na pompie Lucas. Powoli robę w niej różne sprawy które zaniedbał poprzedni właściciel, wymieniłem filtry, płyny itp. Zauważyłem dzisiaj że po rozgrzaniu do temperatury pracy, silnik ma zbyt wysokie obroty (brakuje ok. 0,5 milimetra do kreski 1000 na obrotomierzu). Termostatyczny regulator obrotów z linką działa prawidłowo-na zimno dźwignia zwiększania dawki jest przesunięta, na gorąco linka jest luźna i dźwigienka wraca w właściwe położenie. Po ręcznym przesunięciu dźwigni obroty rosną, po puszczeniu spadają, przyczyna na pewno nie jest tu. Objaw jest taki że na gorącym silniku zaraz po uruchomieniu obroty są prawidłowe (jakieś 850 obr) przez ok 4-5 sekund, od razu potem wskakują na te prawie 1000. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest dokładnie to samo-parę sekund idealnie 850 obr, po tym czasie od razu skok na 1000. Czy ta pompa ma jeszcze jakiś termiczny czy elektroniczny regulator? Czy jest jakaś inna przyczyna?
  • Level 21  
    Wyglada na to ze autko ma podkrecone obroty, może na pompie, może kat wtrysku wyprzedzony za bardzo. Przez te kilka sekund na poczatku cos bierze duzy prad i altek chamuje silnik?
  • Level 26  
    Raczej nie ma podkręconych obrotów, na śrubach jest jeszcze oryginalny lakier. To nie kwestia hamowania silnika przez altek, czytałem parę tematów na temat przestawiacza kąta wtrysku w tej pompie i wygląda na to że to jego wina.. Po przekręceniu stacyjki nie słychać stukania elektrozaworu, pewnie jest zatarty.. Czy ktoś może regenerował ten przestawiacz? Jest takie ogłoszenie:
    http://allegro.pl/przestawiacz-zawor-kata-wtrysku-lucas-sprawdz-i5008282360.html
    Nie wiem czy wierzyć w taką regenerację czy już odkładać na nową podróbkę?
  • Level 21  
    Nie przeceniał bym na twoim miejscu roli tego zaworka. On powinien wspomagać tylko rozruch zimnego silnika. To badziewie pada jak mucha. Użytkowałem kilka takich pomp z uszkodzonymi zaworkami i nie było odczuwalnej różnicy w rozruchu czy pracy zarówno zimnego jak i ciepłego silnika. Zreszta możesz go wykrecić i zamontować w pozycji na stałe otwartej czy zamknietej i wtedy się przekonać.
  • Level 26  
    Wiem że powiniem tylko wspomagac rozruch zimnego silnika, a on zachowuje się tak jakby silnik caly czas był zimny, tzn początek wtrysku jest ciagle przestawiony. Tak mi się wydaje (tzn. po tych 4 sekundach jest przestawiany)
  • Level 21  
    Szukaj ale na twoim miejscu wpierw sprawdziłbym pobór prądu przez swiece, być może one własnie grzeja przez 4 sek po rozruchu, i przy niewłaściwym kącie wtrysku mogą obciążac silnik. Potem czepił bym się zaworu regulujacego cisnienie wewnetrzne pompy, tego wkreconego w głowiczke pod katem. Co prawda nie miałem takich objawów ale raz gdy go wykręciłem to wyszedł w kawałkach, tłoczek i spreżynke musiałem wyciagac ze srodka magnesem, czyli taz padają same z siebie.
  • User removed account  
  • Level 21  
    georgesgr wrote:
    wielecki wrote:
    Potem czepił bym się zaworu regulujacego cisnienie wewnetrzne pompy, tego wkreconego w głowiczke pod katem.

    ????
    Czemu wypisujesz bzdury?



    Może byś napisał coś konstruktywnego zamiast zrzędziż jak stara baba.
  • User removed account  
  • Level 26  
    Nie jestem pewien co do symbolu silnika, jak je odróżnić? A co do objawów - wczoraj i dzisiaj jak jeździłem to zauważyłem trochę inne tym razem, tzn po odpaleniu bez zmian ok 850 obr, po paru sekundach już nie skaczą na większe, może stać minutę i dłużej i są właściwe, jednak po przejechaniu w normalnych warunkach paruset metrów, po wciśnięciu sprzęgła znowu obroty są za wysokie. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika wracają do prawidłowych.