Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Witam proszę o radę w wyborze silniczka

23 Sty 2015 23:43 2505 11
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie proszę o pomoc, bo nie znam się na elektronice i potrzebuje męskiej rady. O tuż świętą za nami, a ja mam jeszcze chęci zbudować szopką, na którą mi zabrakło czasu w grudniu, cóż będzie na następne święta..
    Drodzy Panowie marzy mi się szkopka z ruchomym kołem, a na nim figurki.
    Plastycznie to dam rade, nie wiem co kupić aby ją zasilić, silnik jaki?
    Pasowało by mi coś w tym stylu, ze względu na tą przekładnię ale czy to dobry wybór? Koło z figurkami ma mieć średnicę 50cm.

https://obrazki.elektroda.pl/9055263400_1388585529.jpg

Próbowałam zrozumieć jak wykorzystać ruch posuwisto zwrotny, aby uruchomić kołyskę, jak przyczepić, to do kołyski? jaki silniczek i jak to połączyć w całość.. Prosiłam bym o linki np, z allegro abym miała możliwość kupić zaproponowany silniczek... Dziękuje :)
  • Poziom 16  
    To jest silnik krokowy. Wymaga on specjalnego sterowania. Skoro niewiele masz wspólnego z elektroniką to chyba będziesz miała kłopot, żeby go zasilić.
  • Poziom 7  
    A co bym mogła kupić innego, zainstaluje to mi kolega, ale prosił abym mu przyniosła całość, tylko najpierw muszę to kupić :(
  • Poziom 16  
    Ciężko doradzić jakieś konkretne rozwiązanie. Jak szybko ma się obracać to koło? Może dać silnik DC na 12V z przekładnią planetarną i koło zamocować bezpośrednio na osi silnika.
  • Moderator Samochody
    Mogę zaproponować wykorzystanie silnika z programatora ze starej pralki - to rozwiązanie najprostsze, tylko niezbyt bezpieczne (silnik na 230V).
  • Poziom 16  
    A ja zaproponuję napęd z radiomagnetofonu, a to dlatego że jest tani i cichy, a w razie czego można go zasilić bateriami. Cały magnetofon można kupić za 10/20zł - a być może leży gdzieś na strychu dawno zapomniany.