Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukarka laserowa HP 2055 dn nie widzi kasety z czarnym tonerem

24 Sty 2015 08:13 1671 2
  • Poziom 11  
    W woli wstępu, nie jestem początkującym już kilkanaście drukarek laserowych naprawiłem sam, znam zasadę działania itd. Mam dziwny problem którego nie mogę pokonać.

Po uruchomieniu drukarki wyświetla się komunikat: INST. KASETĘ Z CZARN. TONEREM.
    Drukarka jest prawie że nowa, lecz po gwarancji, wydrukowane ma raptem 1200 stron - toner jeszcze startowy. Po zakupie nowego tonera Activ Jet jest ten sam komunikat.

Rozebrałem drukarkę zgodnie instrukcją serwisową i zauważyłem że problem polega na nie doleganiu elektrod ładujących wałek w tonerze.
    Po wyjęciu tonera, przyłożeniu voltomierza do elektrod ładujących i zwarciu czujnika od otwartych drzwi kasety z tonerem, drukarka startuje, pojawia się na krótki moment napięcie rzędu ok. 1000V na elektrodach. Drukarka przechodzi poprawne testowanie, wyświetla się komunikat o braku chipa, ale można to pominąć dochodzi do stanu GOTOWOŚCI.

Próbowałem wydrukować zwykły raport, nie ma z tym najmniejszego problemu, papier jest pobierany z podajnika dolnego, przechodzi przez fuser i jest ok. (wiadomo nie ma tonera, więc kartka czysta)

Po założeniu zarówno tego oryginalnego jak i zamiennika ten sam komunikat o braku kasety z czarnym tonerem. Elektrody na moje oko raczej powinny dotykać styków tonera (kiepska widoczność) styki oczyszczone izopropanolem, nie możliwe że dwa tonery są uszkodzone.

Może ktoś z Was miał już podobny problem? proszę o pomoc w tym zakresie.
  • Specjalista - kserokopiarki
    A styk masy bebna ?

C.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem również masę, wygląda że styka, ale trudno być przekonanym na 100% bo nie widać, wszystko zabudowane.