Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 1.8 centralny zamek

mechanicrus 24 Sty 2015 11:13 768 11
  • #1 24 Sty 2015 11:13
    mechanicrus
    Poziom 6  

    Witam, ostatnio mialem problem z wejsciem do auta (rozladowal sie akumulator). Klucz ktory posiadam nie jest odpowiedni i otwiera sie tylko z pilota centralnego zamka. Wpadl mi pomysl aby podlaczyc sie do oswietlenia tablicy rejestracyjnej. Wszystko sie powiodlo ale meczy mnie jedna rzecz, mianowicie podlaczalem drugi akumulator (w pelni naladowany) rownlolegle do akumulatora ktory znajduje sie pod maska (jest wyladowany). Czy w takiej sytuacji jest ryzyko ze bezpiecznik lampki oswietlenia ulegnie przepaleniu?? Przeciez akumulator naladowany bedzie ladowal rozladowany, przez kable od lampki poplynie niemaly prad. Jezeli jest ktos w stanie to jakos lopatologicznie wyjasnic bylbym wdzieczny...

    0 11
  • #2 24 Sty 2015 11:41
    ciuqu
    Poziom 33  

    Przez lampkę rejestracji nie podasz napięcia, idzie ona przez przełącznik świateł. Nie proponuję takich rozwiązań gdyż możesz stopić cieniutkie okablowanie.

    Jedyny sposób to wczołgać się pod auto i podpiąć plus pod rozrusznik a minus gdzieś na masę, (karoserię silnik itp.)

    Rozumiem że kluczyk zmieniłeś ze stacyjką i pasuje tylko tam?

    0
  • #3 24 Sty 2015 11:45
    diablo23248
    Poziom 26  

    Zamiast ryzykować uszkodzenie instalacji el. auta, nie lepiej Ci będzie wyprowadzić sobie gdzieś pod zderzak zewnętrzne gniazdo np. zapalniczki połączone (oczywiście przez bezpiecznik) z akumulatorem?

    0
  • #4 24 Sty 2015 11:51
    mechanicrus
    Poziom 6  

    Napewno macie racje ale tak wlasnie mnie nurtuje sprawa przeplywu pradu z akumulatora naladowanego do tego rozladowanego, czy w takiej sytuacji gdy przelacznik jest wlaczony, bezpiecznik (10A) moze sie przepalic??

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Sty 2015 12:02
    ciuqu
    Poziom 33  

    Po co robić takie cuda, trzeba dorobić kluczyk, lub zmienić zamek a co jeśli centralny zamek się zepsuje?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Rozładowany do zera akumulator (który w takim stanie nie nadaje się już do niczego) zazwyczaj na początku pobiera mały prąd dopiero po jakimś czasie prąd wzrasta. Bezpiecznik się przepali jeżeli popłynie prąd powyżej 10A. A płynący prąd rzędu 10A przez dłuższy czas przez cieniuteńki kabelek od lampki spowoduje jego nagrzanie i czasem stopienie izolacji, dotkniecie gołym drutem do masy, wzrost prądu do kilkuset amper rozgrzanie kabelka do czerwoności i pożar - to oczywiście apokaliptyczna wizja ale jak najbardziej możliwa.

    0
  • #6 24 Sty 2015 12:32
    mechanicrus
    Poziom 6  

    Wiem ze to co robilem nie ma sensu ale z racji iz wkraczam w swiat elektryki-diagnostyki komputerowej samochodow zaciekawil mnie ten temat. Czyli jak dobrze rozumiem podlaczenie rownolegle dobrze naladowanego akumulatora do akumulatora wyladowanego poprzez kable cienkiego przekroju moze spowodowac uszkodzenie instalacji elektrycznej. Zastanawia mnie jak obliczyc i jakie dane beda potrzebne do obliczenia jakiego rzedu prad bedzie przeplywal przez kable?

    0
  • #7 24 Sty 2015 13:12
    ciuqu
    Poziom 33  

    Zapewne z prawa Ohma, nie wiem czy dobrze kombinuje ale można by to policzyć mniej więcej tak:

    Mierzysz rezystancje akumulatorów metodą, R= (U bez obciążenia - U z obciążeniem) / I prąd płynący pod obciążeniem

    Aku rozładowane:
    R=(10V-8V)/10A = 0,2Ohm

    Aku naładowane
    R=(13V-12,95V)/10A = 0,005Ohm

    Różnicę napięć akumulatorów dzielisz przez sumę ich rezystancji i wychodzi prąd.
    I=(Un - Ur)/Rn+Rr

    I=(13V-10V)/(0,2Ohm+0,005Ohm)=3/0,205 = 14,63A

    Rezystancja akumulatora naładowanego zaciągnięta z internetu, aku rozładowanego oczywiście czysto teoretyczna, trzeba by to zmierzyć. Obliczenie pomija wiele czynników jak np. rezystancja kabla ale myślę że jest w stanie zobrazować rząd wielkości.

    Jeśli jesteś ciekawy możesz potwierdzić moją teorię w praktyce, sam jestem ciekawy.

    0
  • #8 25 Sty 2015 11:34
    mechanicrus
    Poziom 6  

    W przyszlym tygodniu w warsztacie sprawdze i dam znac:)

    0
  • #9 25 Sty 2015 11:57
    ociz
    Moderator Samochody

    mechanicrus napisał:
    jakie dane beda potrzebne do obliczenia jakiego rzedu prad bedzie przeplywal przez kable

    Nic tu nie wyliczysz, bo nie będziesz wiedział w jakim stanie jest rozładowany akumulator, im bardziej zasiarczony tym mniej prądu weźmie.

    0
  • Pomocny post
    #10 25 Sty 2015 12:06
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zdecydowanie odradzam takie kombinacje. Są auta, które mają światła zasilane przez moduły elektroniczne, są układy kontroli żarówek, itd, itp. W starym aucie, można było tak podładować akumulator, ograniczając prąd ładowania, np żarówką wpiętą w szereg. Pamiętaj, że mając włączone światła prąd wzrośnie, bo żarówki będą się świeciły. Więc, moim zdaniem, kombinacja bez sensu. W takich przypadkach, podłączasz się pod przewód plusowy rozrusznika lub alternatora, od spodu auta. Można też otworzyć maskę silnika. Tak czy inaczej, auto nieco do góry i działasz na leżąco.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wszystkie Wasze obliczenia wezmą w łeb bo jest jeszcze coś takiego jak napięcie. W jednym akumulatorze będzie wzrastać, w drugim spadać.

    1
  • #11 25 Sty 2015 14:53
    mechanicrus
    Poziom 6  

    Pewnie tak bedzie najbezpieczniej. Napisales ze kiedys podalczalo sie zarowke w szereg, czy to dlatego ze zarowka jest PTC i wzrasta rezystancja i dziala to jak opornik, dobrze rozumuje?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czy raczej ze prad ladowania jest powiedzmy 12A i zarowka pobierze 2A to ladowanie wyniesie 10A?:)

    0
  • #12 25 Sty 2015 15:05
    ociz
    Moderator Samochody

    mechanicrus napisał:
    dobrze rozumuje?

    Dobrze.
    Po ostatnim pytaniu widzę że dalsza dyskusja w tym temacie raczej nie ma sensu. Zamykam.

    0