Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 2003 Z14XE 2003 - Praca na 3 cylindrach P0300, P0303, P0460

24 Sty 2015 14:35 5097 25
  • Poziom 17  
    Witam mam Astre G Z14xe 2003r 1.4 benzyna+LPG 250tyś km podczas jazdy zauważyłem, że silnik nie pracuje równomiernie, potem zapaliła się kontrolka silnika i mrugała podczas przyspieszania a jak jechało się ze stała prędkością to się świeciła (potem cały czas się świeciła bez różnicy czy się przyspieszało czy jechało ze stałą prędkością). Po podłączaniu rano komputera z czytałem błędy: P0460, P0303, P0300, P0130 odpaliłem silni i kontrolka się nie świeciła. Skasowałem wszystkie ale po przejechaniu się pojawiły się błędy P0300, P0303, silnik pracuje nierówno podczas przyspieszani jak by się jechało po nierównościach telepie i brak mu mocy. Z tego co czytałem to wina może być po stronie modułu zapłonowego Delphi. Czy można to jakoś sprawdzić czy tylko wymiana modułu i czy to może być ECU. Patrzyłem na świece są koloru rudo brązowego.
    Pozdrawiam
  • SterControl
  • Poziom 19  
    Tak, najprawdopodobniej problem leży w cewce. Dla pewności możesz zmierzyć czy sygnały z ecu lecą do cewki. A dokładniej 3 cylinder.
  • Poziom 17  
    Dziękuje za informacje na jakim pinie sprawdzić w ECU ten sygnał (czy przy wtyczce co idzie do cewki tam jest 6 pinów który jest od 3 cylindra), Ma Pan może pinout ECU lub cewki.
  • SterControl
  • Poziom 19  
    W poniedziałek popołudniu podeśle schemat.
  • Poziom 17  
    Bardzo dziękuje z schematy na które czekam :) z moim ECU miałem kilkukrotnie problemy i dlatego pomyślałem ze to ECU Z14XE 2003
  • Poziom 29  
    Awarie drivera cewki miały tylko sterowniki Siemens (MS70, MS71), Delphi nie. Natomiast błąd wypadania zapłonów może tez mieć związek z kolektorem dolotowym bądź wtryskiwaczem albo instalacją LPG.
  • Poziom 17  
    Dzięki za info mam taki https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2560561.html wymieniałem kasetory i czyściłem przepustnice i kolektor ssący dałem nową uszczelką i śruby i przejechałem na razie z 2tys km i niby było ok do wczoraj :( Na Pb i na LPG tak samo jest z wydechy słychać jak by pulsacyjnie pracował
  • Poziom 25  
    Podmień cewkę albo sprawdz sygnał oscyloskopem na pinie cewki odpowiedzialnym za 3 cylinder błąd p0130 może być współzależnym z wypadaniem na 3 cylindrze .Jeżeli skasujesz i na zimnym silniku nie ma wypadanie a w miarę rozgrzewania masz wypadanie to stawiam na hybrydę jak coś to mam taką .
  • Poziom 29  
    A ja bym sprawdził, czy silnik ma co palić, bo wypadanie zapłonu może być spowodowane przez za ubogą mieszankę dla danego cylindra. Natomiast jeżeli uszkadzała się hybryda to zawsze był błąd cewki a nie wypadania zapłonu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może zmierz ciśnienie na cylindrach. Od tego też będzie wypadanie zapłonu.
    Jeżeli oczekujesz pomocy to proponuję dawać opisy błędów. Nikt ich na pamięć nie zna i nie mylę się jak każdy który Ci tutaj odpisał szukaj ich w google.
  • Poziom 17  
    Dzisiaj sprawdzałem na zimnym pracowal ok, po jakiś 2-3min (600m przejechałem) wskazówka od temp. się nawet nie ruszyła silnik nierówno zaczął pracować. Z czytałem błąd P0300, P0303 skasowałem zapaliłem silnik nierówno pracuje czytam błędy brak błędów a silnik nierówno pracuje. Co może być
  • Poziom 19  
    goblins napisał:
    Dzisiaj sprawdzałem na zimnym pracowal ok, po jakiś 2-3min (600m przejechałem) wskazówka od temp. się nawet nie ruszyła silnik nierówno zaczął pracować. Z czytałem błąd P0300, P0303 skasowałem zapaliłem silnik nierówno pracuje czytam błędy brak błędów a silnik nierówno pracuje. Co może być


    Nie koniecznie zaraz od wystąpienia nierównej pracy zostaną zapisane błędy. Skoro masz czym czytać błędy to możesz też spojrzeć na parametry źle pracującego silnika to wiele może wyjaśnić...
  • Poziom 17  
    Witam zapisałem parametry zapisane z bloku pomiarowego zaraz po odpaleniu silnika oraz jak zaczęła się nierówna praca silnika. Czy z przedstawionych parametrów można coś wywnioskować czy jest to cewka czy ECU czy coś innego??

    Przepraszam zapomniałem dopisać opisów błędów:
    P0460 - Wysokie napięcie w obw. czujnika poziomu paliwa w zbiorniku
    P0300 - Wykryta wielokrotne przerwy w zapłonie
    P0303 - wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
    P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy Lambda
    Po odpaleniu
    Astra G 2003 Z14XE 2003 - Praca na 3 cylindrach P0300, P0303, P0460
    Jak zaczęła się nierówna praca
    Astra G 2003 Z14XE 2003 - Praca na 3 cylindrach P0300, P0303, P0460
  • Poziom 29  
    Jedyne co mogę wywnioskować, to to, że masz fejsa i zielono w głowie. Bo ktoś, kto ma w głowie poukładane to sprawdzi, czy rzeczywiście brakuje iskry czy papu dla cylindra. Jeszce raz ci tłumaczę- wypadanie zapłonów nie jest równoznaczne z tym, że ginie iskra. Po prostu w danym cylindrze nie następuje zapłon mieszanki. Może jest tam tylko powietrze, a może tak bogato, że mieszanka jest powyżej granicy palności?
    Skąd takie wysokie wskazanie B1S2, poza tym za zimny silnik (32st) a co za tym idzie duży czas wtrysku ( ponad 5ms) aby wskazania miały sens do analizy.
  • Poziom 17  
    Fejsa to nie posiadam bo nie ma czasu na głupoty jak byś czytał ze zrozumieniem to pisałem ze praca silnika jest nieprawidłowa na Pb i LPG to jak może brakować "papu" jak na obu paliwach zle pracuje dlatego pytałem co może być. A co do iskry to jest na wszystkich cylindrach jak trzeba to mogę wrzucić film. Silnik podczas sprawdzania miał około 80C. Z tego chcą wynika ze.cewka jest ok (wykręciłem świecie i kręciłem i na wszystkich była iskra (2 skrajne potem 2 wewnętrzne). Co można jeszcze być uszkodzone albo co można jeszcze sprawdzić.
  • Poziom 29  
    Cewkę sprawdzisz testerem cewek bądź oscyloskopową kontrolą przebiegu po stronie niskiej i wysokiej. No to masz super poradę kliknij pomógł.
    A jak cylinder nie dostaje paliwa bądź dostaje nadmiar to jak może pracowac równo?
  • Poziom 29  
    Masz tam w funkcjach specjalnych możliwość wygenerowania iskry dla każdego cylindra osobno jak i wyłączenia w czasie pracy poszczególnych wtrysków pobaw się nimi a sam dojdziesz co padło.
  • Poziom 17  
    A świecie wszystkie są czyste nie są ani mokre ani nie są osmolone, co do mieszanki to chyba malo prawdopodobne żeby wtrysk Pb i od LPG naraz się popsuły tylko na 3 cylindrze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    goblins napisał:
    to chyba malo prawdopodobne
    Dla Ciebie nieprawdopodobne, dla nas całkiem możliwe. Sprawdzisz w końcu?
  • Poziom 17  
    Ok tylko mam pytanie jak sprawdzić wtryskiwacz kolteca (gaz jest oryginalnie założony przez opla) , bo benzynowy to rozumie ze przez zamianę miejscami z innym wtryskiwaczem (czy jest jakaś inna prostsza metoda sprawdzania wtryskiwacza Pb)?
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zanim coś zaczniesz wymieniać, użyj oscyloskopu. Patrz i porównaj z drugim, prawidłowym odczytem.
  • Poziom 17  
    A można by było zamienić przewody 2 i 3 cylindrze (pracują w parach 2 3 oraz 1 4) to jak by wywaliło po zamianie błąd 2 to by było wiadomo że sterowani wtryskiem uszkodzone. Czy tak można sprawdzić ? Niestety nie mam oscyloskopu no i stąd ten pomysł z zamiana przewodów w wtryskiwaczach ( nie wiem czy wystarczy przewodów do zamiany miejscami przewodów ale pytam czy tak można by było ewentualnie sprawdzić)
  • Poziom 29  
    Jak zamienisz, jak tam jest listwa zakładana wprost na świece?
  • Poziom 17  
    A zamianę przewodów wtryskiwaczy 2 i 3 to zrobiłem tak jak na zdjęciach, żeby kolega wiedział jak by było potrzebne na przyszłość (zdjęcie przed i po zamianie trochę naciągnięty przewód od 3 ale jakoś wystarczył). Niestety ale błąd dalej jest P0300 i P0303. Także to nie wina wtrysku tylko albo sterowania wtryskiem (bo jak by był zły wtrysk 3 to z przewodem założonym 2 to powinno pisać błąd P0302). Chyba że mechanicznie coś z sprężaniem. Zastanawiam się nad sprawdzeniem ECU tylko które piny są od wtrysków?

    Przed zamią
    Astra G 2003 Z14XE 2003 - Praca na 3 cylindrach P0300, P0303, P0460

    Po zamianie

    Astra G 2003 Z14XE 2003 - Praca na 3 cylindrach P0300, P0303, P0460
  • Poziom 17  
    Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w cylindrach w silnika:
    na zimnym było 1 cylinder 11,5, 2 cylinder 11,5, 3 cylinder 12, 4 cylinder 11,5
    na ciepłym silniku 85C było 1 cylinder 11,5, 2 cylinder 12, 3 cylinder 11,8, 4 cylinder 12. Ciśnienie nie zmienia się przy rozgrzanym (trochę wzrosło na niektórych cylindrach). Dodam że akumulator nie był trochę rozładowany. Wykręcając świece zobaczyłem ze na 3 i 4 cylindrze nowe świece były lekko czarne. Czy wina leży po stronie ECU czy czegoś innego.
  • Poziom 17  
    Wymiana cewki i wszystko ok jest