Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB

Damiano49 25 Jan 2015 10:29 7581 8
  • #1
    Damiano49
    Level 8  
    Witam.
    Od razu mówię, że przeczytałem wiele tematów związanych z tym, ale nie znalazłem odpowiedzi.
    Potrzebuję zrobić diagnozę w samochodzie Daewoo FSO Polonez 1.6GLI, wtrysk Bosch. Posiadam kabel diagnostyczny KKL OBD2 (VAG OBD2) podłączany do komputera przez port USB.
    Znalazłem schematy oparte na tym samym układzie scalonym, co posiadany interfejs, jednak wszystkie są ze złączem COM, którego nie posiadam, ani nie mam dostępu do komputera z nim.

    Czy jest możliwość diagnozowania go przy użycie tego interfejsu USB robiąc przejściówkę na gniazdo poloneza?
  • #2
    Karaczan
    Level 41  
    Jaki system operacyjny?
    Domyślam się że XP/win7.
    Powinno pracować OK pod DosBoxem.
  • #3
    Damiano49
    Level 8  
    System Windows 7, 64 Bit, ewentualnie Ubuntu
    Z DOSem nic wspólnego nigdy nie miałem. Rozumiem, że musiałbym zainstalować DosBoxa w Windowsie, ale co dalej? Interfejs USB i program diagnostyczny trzeba będzie zainstalować w DOSie, czy normalnie w Windowsie?

    No i pozostaje sprawa jak zrobić przejściówę z OBD2 na gniazdo poloneza
    Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB
    Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB
    Czyli
    masa =4-akumulatora czy 5-sygnałowa?
    plus =16
    linia k= 7???
  • #4
    Karaczan
    Level 41  
    A - 16
    B - 4,5
    C - 7

    Programy instalujesz w DosBoxie. Nie słyszałem o softach do Poloneza pod Windowsa.
  • #5
    Damiano49
    Level 8  
    Dzięki za pomoc, ale chyba jednak nic z tego nie będzie. DOS nie jest w stanie uruchomić sterowników do interfejsu.
  • Helpful post
    #6
    Karaczan
    Level 41  
    Windows ma uruchomić sterowniki do interfaceu. Czyli pewnie port COM.
    W Windows musisz wybrać by ten port był z przedziału 1-4.
    I taki port udostępnić na DosBoxie jako sprzętowy port COM.
    A 1-4 bo dosowe programy na ogół nie potrafią skorzystać z portów o wyższych numerach.
    A pewnie w Windows jest to COM7 albo 9.
  • #7
    Damiano49
    Level 8  
    Port miałem jako COM1, tylko myślałem, że sterowniki trzeba też niezależnie zainstalować w DOSBOXie.
    Teraz, już ogarniam co i jak.
  • #8
    Cribs00
    Level 1  
    Witam,
    Nie ma sensu żebym zakładał nowy temat, a mój problem jest bardzo zbliżony, więc się dołączę.
    Chciałbym przeprowadzić diagnostykę w polonezie Atu plus 1.6 GSI 1997 z wtryskiem ABIMEX.
    Posiadam interfejs VAG OBD2 na USB i zrobiłem tak jak radziliście wyżej. Interfejs emuluję w DOSBOXie jako com1, niestety programy emulowane w dosboxie nie łączą się z pojazdem.
    Może byłby ktoś wstanie pomóc? Możliwe, że jest coś, co pominąłem.
    Jeśli włączę program do wtrysku Boscha, podczas uruchamiania programu, program próbuje połączyć się z interfejsem i samochodem i podczas tego procesu cyklicznie co jedną sekundę zapala się czerwona dioda sygnalizująca połączenie. Dzięki temu wiem, że Dosbox ma emulowany interfejs i powinno być w porządku. Postarałem się opisać to najlepiej jak mogłem, mówcie co chcecie jeszcze wiedzieć.
    Dodam tylko, że przeszukałem praktycznie wszystko co byłem w stanie w celu rozwiązania problemu. Używałem różnych programów, kombinowałem ze sterownikami i bezskutecznie. Zgaduję, że nie ma żadnych programów do diagnozowania poloneza na windowsa?
    Dołączyłem skriny na których widać co się dzieje podczas próby połączenia z samochodem.
    Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB Daewoo Polonez 1,6GLI Bosch - Diagnostyka OBD2 USB
  • #9
    januszjh
    Level 17  
    Quote:
    Chciałbym przeprowadzić diagnostykę w polonezie Atu plus 1.6 GSI 1997 z wtryskiem ABIMEX.
    Posiadam interfejs VAG OBD2 na USB i zrobiłem tak jak radziliście wyżej.

    ABIMEX to ALDL i nie współpracuje z VAG K-line - inny interfejs i na pewno nie programik do BOSCHa.

    Też mam problem z podłączeniem się z Polonezem z wtryskiem na BOSCH. Nie łączy się i nie wiem dlaczego
    - uszkodzony obwód komunikacji sterownika silnika? Jak to zdiagnozować?
    - brak portu fizycznego RS232? - dlaczego to miałoby być takie istotne?
    - wina Windows lub wina DosBox? (brak czystego dosa)
    - wina interfejsu USB/RS232? - w czym problem? - jakie parametry transmisji? Jaki chipset będzie dobry?

    Dosowy program do diagnostyki Lanosa działa na Lanosie + DosBox + Windows10 + FTDI (USB/TTL/ALDL).