Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 AJM 1999(brak ładowania,równocześnie cyka przekaźnik 373)

25 Sty 2015 12:54 1560 6
  • Poziom 8  
    Witam FORUMOWICZÓW
    Przywiódł mnie tu następujący problem.Otóż dziś rano po odpaleniu samochodu(1.9 TDI AJM Passat B5 1999) zaczęła mi migać kontrolka ładowania akumulatora i jednocześnie podczas migania kontrolki zaczął mi cykać przekaźnik 373. Mierzyłem napięcie na alternatorze i nie ładuje.Dodam że wczoraj problem nie występował.Może ma ktoś jakieś sugestie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych diod "altek" może ładować akumulator napięciem zmiennym, co niewątpliwie zniszczy akumulator. Elektryk samochodowy załatwi sprawę, chyba że masz doświadczenie w tym temacie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    Witam
    W takim razie jutro samochód do mechanika oddam. Jest duża możliwość ze nowy 3 letni alternator(zrobiłem na nim około 120 000) Magnetimarelli skończył żywot?Mam jeszcze pytanie dlaczego przekaźnik 373 cyka równocześnie co do kontrolki ładowania?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    W passacie montowano Valeo lub Bosch 120A, trzy lata/120kkm jest normą dla regenerowanych alternatorów.
  • Poziom 8  
    Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
  • Poziom 40  
    Dwie śruby wystarczą. Plus kable oczywiście.
  • Poziom 8  
    Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki.Jutro rano podjadę do sklepu z częściami i zamówię nowy alternator(pechem jest, że przebywam w Niemczech i nie wiem czy w sklepie będą mieli tanie zmieniki lub regenerowane).Pozdrawiam