Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara 1.9td 90KM - kąt wtrysku pompa lucas

25 Jan 2015 13:52 17853 18
  • Level 6  
    Witam! Proszę was o pomoc, ponieważ nie wiem za bardzo jak ustawić kąt w tej pompie (Lucas, Xsara 1.9td 90KM ), tzn. nie wiem gdzie wkręcić czujnik i jaki ta pompa ma mieć ustawiony kąt.

    Jeżeli ktoś ma jakąś instrukcje (wystarczy zdjęcie gdzie wkręcić i wartość kąta), to proszę o pomoc dzięki[/youtube]
  • Level 2  
    Dzięki wielkie za schemat.

    Może mi ktoś podać jeszcze kąt bo na pompie nie widzę znalazłem 0.63 ale podobno to jest do boscha
  • Level 21  
    Parametr ten masz wybity na plastikowej tabliczce przymocowanej do cięgna gazu na pompie.
  • Level 12  
    Citroen Xsara 1.9d 68KM - kąt wtrysku pompa Delphi
    Na tej pompie brak jakiegokolwiek występu do przymocowana czujnika , a nawet po zmianie rozrządu i różnic w pasku zmienia się kąt wtrysku (problem nie raz poruszany), tym bardziej że i koło pompy (jak i koło rozrządu ) jest przestawiane w granicy 0,5 zęba (- cały ząb za dużo), przyśpieszony od otworów kołków jest dynamiczniejszy, na punktach kołkowych również lecz włączenie czujnika przyspieszenia wtrysku jest bardzo odczuwalne jak efekt w turbo, a do tego dochodzi czarny dym z wydechu.
    Czy czarny dym można zmieszać EGR pod wpływem podciśnienia pracuje
    Dużo wniosła regulacja wolnych obrotów według instrukcji serwisowej ( podkładka + regulacja na obu dźwigniach) - zapalanie ciepłego silnika było utrudnione i bez świec mimo gorącego nie zapalał. Czy korektor wyprzedzenia wtrysku ma wpływ na dawkę , dodatkowo ucieka paliwo z pomy i wyciek nie do ustalenia , na drugi dzień rano załapie pochodzi 20 sekund i gaśnie - konieczne odpowietrzanie pompką przy filtrze
    Dwa razy wyciągałem wymieniałem orangi, czy mógł pęknąć korpus lub główny orang nabyć średnicy 45-48 mm lecz 3 mm i naciągnąć ma wtedy z 2,7mm.
  • Level 21  
    Nie wiem do końca o co ci chodzi, ale oring na głowiczke pompy ma 65mm, jezeli wcisnałes tam mniejszy to to nie będzie chodzic.
  • Level 12  
    wielecki wrote:
    Nie wiem do końca o co ci chodzi, ale oring na głowiczke pompy ma 65mm, jezeli wcisnałes tam mniejszy to to nie będzie chodzic.


    przy oringu 65 x 2,5 to dopiero wychodzą szopki , potrafi cieknąc spod spodu gdyż nie dolega wewnętrzna powierzania przez brak dolegania już raz to przerabiałem, 62-60 x 2,5 jest na pewien czas OK, jak tkniesz pompę to od raz cieknie

    natomiast oring średnicy 3 mm nie da się wcisnąć ,najlepszy to grubość 2,7-2,8 mm lecz nie występuje, i to już rozpracowałem , guma twardnieje , tak samo zielone orangi są w kilku miejscach czy je zmienić na czarne (mieszankowe występują lecz z rozmiarami problem ) czy pozostawić , są mięciutkie ?

    Trapi mnie kupa czarnego dymu jak wyłącznik na dźwigni obrotów przełączy wtedy podaje wyższą dawkę, owszem po płaskim terenie można łechtać gaz lecz podjazdy to za mną zadyma która widzę w lusterku i z tym jest problem ? Jak się przytrafi Policja mogę mieć problem.
    Co można z tym fantem zrobić. Pompy bez zmiany kąta nie miały takiego efektu i były bardziej stabilne w spalaniu J5 z silnikiem 2500 U661 palił zawsze 10 l/100(zima 12)- miasto + krótkie przejazdy i trasa ponad 110 km/h,(jak 70 to7) a ta zaraza w mieście jest tak samo żerna dopiero w trasie nie żałując paliwka i na max spada do 6,3 l/100km
    Jest gdzieś rysunek z wymiarami orangów dla całej pompy oraz gdzie można ruszyć w którą stronę bez stołu probierczego , co jest pod śrubą
  • User removed account  
  • Level 12  
    georgesgr wrote:
    szaszkin wrote:
    a nawet po zmianie rozrządu i różnic w pasku zmienia się kąt wtrysku

    Nie ma fizycznej mozliwosci przestawienia kata wyprzedzenia, jesli raz zostal dobrze wyregulowany. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    Znam samochody, w ktorych przez 500 000 km nie trzeba bylo tego ruszac.
    OWSZEM JAK SIE OLEWA RÓZNICE W PASKACH TO TAK
    szaszkin wrote:
    jak wyłącznik na dźwigni obrotów przełączy wtedy podaje wyższą dawkę,

    Totalna bzdura. Ten wylacznik steruje EGR'em. Nie ma nic wspolnego z dawka.

    AKURAT TEN EGR JEST NA PODCIŚNIENIE A KABLE TO PRZEŁYWOMIERZ W EGR
    jest dokładnie taki jak ten:
    Spoiler:
    http://salko.pl/zawor-egr/52630-zawor-EGR-Citroen-Peugeot-1-9D-DW8-CEE95-niebieski-oryginal-Peugeot.html

    Bardzo dziwne by była gdyby auto dostawało kopa jak dostanie spaliny z powrotem ?
    tym bardziej że prawie dopływ spalin zatkany włożona blaszka z otworem 5 mm
    Spoiler:
    http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/
  • User removed account  
  • Level 12  
    georgesgr wrote:
    Zdecyduj sie, o czym piszesz.
    Zawory, ktore pokazujesz, to DW8 atmosferyczny, piszesz zas w watku "Xsara 1.9TD", czyli silnik XUD9TE. Te dwa silniki nie maja wiele ze soba wspolnego.
    Co do paskow, to sie mylisz. Nie ma zadnych roznic, i nie moze ich byc. Nawet 0.05mm roznicy w skoku (co byloby praktycznie niezauwazalne w regulacji pompy) spowodowaloby, ze pasek nie zrobilby nawet jednego obrotu przed zerwaniem.
    Poczytaj sobie troche teorii i pare poradnikow, zanim zaczniesz grzebac w samochodzie. Nie wystarczy umiec poslugiwac sie kluczem plaskim.


    Gdybyś w ogóle wiedział o co pytałem w pierwszym pytaniu to nie wstawał byś dziwnych wstawek ? Cyt.: Citroen Xsara 1.9d 68KM - kąt wtrysku pompa Delphi < czy to jest silnik z Doładowaniem ?
    Tyle KM ma DW8 i jest słabszy od XUD , to że w silniku 1905cm ustawa się początek wtrysku to jest wiele wydań książek i to po Polsku.
    Zaś problem z info co do DW8 - WJZ lub WJY , Doładowany jest DW10 jako RHY
    W załączniku Serwisowa w PL skromny opis str. 152 do 159
    Koła rozrządu jaki pompy przestawiane względem wałka, możliwa korekcja wtrysku jak i rozrządu, czy w PSA na hamowni robią dokładniejsza regulację ?


    Moderated By manta:

    Jedyny problem jaki tu zaistniał, to Twoje niezbyt zrozumiałe wypowiedzi w pierwszym poście, którym dopisałeś się do cudzego tematu.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Następnie:

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.

    Ostrzeżenie.

  • Level 35  
    Widzisz, kolega @georgesgr zasugerował się tytułem tematu, a nie pierwszym zdaniem w twoim poście.
    Jeżeli chcesz wiedzieć to w przypadku samochodów Peugeot i Citroen (grupa PSA) kolega @georgesgr ma bardzo dużą wiedzę.

    Byś podał kod silnika i temat zażegnany. Bo są XUD9, DW8 - niektóre dane podają tą samą moc.
    A my siedząc za komputerem nie wiemy jaki to jest silnik. Temat jest o pompie Lucas, ty piszesz o Delphi. A mogą być jeszcze pompy Boscha.
  • User removed account  
  • Level 12  
    Tak Xsara 1 DW8 1868 cm
    a skoro są tam podpięte kable bez żadnego większego mechanizmu jak sugerowałeś Sterowanie EGR elektryczne to co to jest ? jak nie czujnik jaki ? Oświeć :idea:
    A co do kąta wyprzedzenia kilka stopni w plus i auto o wiele lepiej chodzi brak dziury do przełączenia mikro włącznika na pompie dźwignią gazu i miej piali jest dynamiczniejszy jedyny minus to zanim się rozgrzeje do 30 stopni chodzi jak transit
    :cry:
    Kiedyś się pomęczyłem wiec znajdź
  • Level 12  
    pepe150 wrote:
    Widzisz, kolega @georgesgr zasugerował się tytułem tematu, a nie pierwszym zdaniem w twoim poście.
    Jeżeli chcesz wiedzieć to w przypadku samochodów Peugeot i Citroen (grupa PSA) kolega @georgesgr ma bardzo dużą wiedzę.

    Byś podał kod silnika i temat zażegnany. Bo są XUD9, DW8 - niektóre dane podają tą samą moc.
    A my siedząc za komputerem nie wiemy jaki to jest silnik. Temat jest o pompie Lucas, ty piszesz o Delphi. A mogą być jeszcze pompy Boscha.


    Jakie różnice są pomiędzy Lucas a Delphi ?

    http://www.wachowiak.pl/autoryzacje/22
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 12  
    Schemat bez opisu podzespołów niewiele wniósł
    Jedyna dostępna książka do Peugeota 206 jest z silnikiem DW10 TD Poradnik Użytkownika Dieter Korp WKŁ i w tej literaturze brak takowego schematu, sa numerki tylko czy można się nimi posługiwać ? w załaczniku
    Na jakiś czas dałem sobie spokój, lecz popaliło się mi za dużo żaróweczek w liczniku i brakowało 5 - wyjęte w tym żarówka auto diagnostyki , efekt po włożeniu tej żarówki to że żarzy się ciągle nie pełnym światłem i OBROTOMIERZ NIE DZIAŁA WCALE , po wyjęciu jej obrotomierz działa odraz.
    Może miałeś taki przypadek ?
    Super do lokalizacji jest Francuska książka Citroen Xsara 2 HDI 2.0 Esquema electrico (autovolt sp).pdf świetny opis gdzie co jest tyle ze Picasso
    musiałem ostro spakować - w originale 416 MB
    i Citroen Xsara multiplex BSI (citroen english).pdf
  • Level 35  
    Popatrz jeszcze książki od Peugeota 306 - bliźniak Xsary.
    Książka od wydawnictwa WKŁ w dieslu skończyła się na XUD9, zaś książka brytyjska Haynes ma DW10 jak i DW8.