Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 1.9td 90KM - kąt wtrysku pompa lucas

25 Sty 2015 13:52 14094 18
  • Poziom 6  
    Witam! Proszę was o pomoc, ponieważ nie wiem za bardzo jak ustawić kąt w tej pompie (Lucas, Xsara 1.9td 90KM ), tzn. nie wiem gdzie wkręcić czujnik i jaki ta pompa ma mieć ustawiony kąt.

    Jeżeli ktoś ma jakąś instrukcje (wystarczy zdjęcie gdzie wkręcić i wartość kąta), to proszę o pomoc dzięki[/youtube]
  • Poziom 2  
    Dzięki wielkie za schemat.

    Może mi ktoś podać jeszcze kąt bo na pompie nie widzę znalazłem 0.63 ale podobno to jest do boscha
  • Poziom 21  
    Parametr ten masz wybity na plastikowej tabliczce przymocowanej do cięgna gazu na pompie.
  • Poziom 11  
    Citroen Xsara 1.9d 68KM - kąt wtrysku pompa Delphi
    Na tej pompie brak jakiegokolwiek występu do przymocowana czujnika , a nawet po zmianie rozrządu i różnic w pasku zmienia się kąt wtrysku (problem nie raz poruszany), tym bardziej że i koło pompy (jak i koło rozrządu ) jest przestawiane w granicy 0,5 zęba (- cały ząb za dużo), przyśpieszony od otworów kołków jest dynamiczniejszy, na punktach kołkowych również lecz włączenie czujnika przyspieszenia wtrysku jest bardzo odczuwalne jak efekt w turbo, a do tego dochodzi czarny dym z wydechu.
    Czy czarny dym można zmieszać EGR pod wpływem podciśnienia pracuje
    Dużo wniosła regulacja wolnych obrotów według instrukcji serwisowej ( podkładka + regulacja na obu dźwigniach) - zapalanie ciepłego silnika było utrudnione i bez świec mimo gorącego nie zapalał. Czy korektor wyprzedzenia wtrysku ma wpływ na dawkę , dodatkowo ucieka paliwo z pomy i wyciek nie do ustalenia , na drugi dzień rano załapie pochodzi 20 sekund i gaśnie - konieczne odpowietrzanie pompką przy filtrze
    Dwa razy wyciągałem wymieniałem orangi, czy mógł pęknąć korpus lub główny orang nabyć średnicy 45-48 mm lecz 3 mm i naciągnąć ma wtedy z 2,7mm.
  • Poziom 21  
    Nie wiem do końca o co ci chodzi, ale oring na głowiczke pompy ma 65mm, jezeli wcisnałes tam mniejszy to to nie będzie chodzic.
  • Poziom 11  
    wielecki napisał:
    Nie wiem do końca o co ci chodzi, ale oring na głowiczke pompy ma 65mm, jezeli wcisnałes tam mniejszy to to nie będzie chodzic.


    przy oringu 65 x 2,5 to dopiero wychodzą szopki , potrafi cieknąc spod spodu gdyż nie dolega wewnętrzna powierzania przez brak dolegania już raz to przerabiałem, 62-60 x 2,5 jest na pewien czas OK, jak tkniesz pompę to od raz cieknie

    natomiast oring średnicy 3 mm nie da się wcisnąć ,najlepszy to grubość 2,7-2,8 mm lecz nie występuje, i to już rozpracowałem , guma twardnieje , tak samo zielone orangi są w kilku miejscach czy je zmienić na czarne (mieszankowe występują lecz z rozmiarami problem ) czy pozostawić , są mięciutkie ?

    Trapi mnie kupa czarnego dymu jak wyłącznik na dźwigni obrotów przełączy wtedy podaje wyższą dawkę, owszem po płaskim terenie można łechtać gaz lecz podjazdy to za mną zadyma która widzę w lusterku i z tym jest problem ? Jak się przytrafi Policja mogę mieć problem.
    Co można z tym fantem zrobić. Pompy bez zmiany kąta nie miały takiego efektu i były bardziej stabilne w spalaniu J5 z silnikiem 2500 U661 palił zawsze 10 l/100(zima 12)- miasto + krótkie przejazdy i trasa ponad 110 km/h,(jak 70 to7) a ta zaraza w mieście jest tak samo żerna dopiero w trasie nie żałując paliwka i na max spada do 6,3 l/100km
    Jest gdzieś rysunek z wymiarami orangów dla całej pompy oraz gdzie można ruszyć w którą stronę bez stołu probierczego , co jest pod śrubą
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    georgesgr napisał:
    szaszkin napisał:
    a nawet po zmianie rozrządu i różnic w pasku zmienia się kąt wtrysku

    Nie ma fizycznej mozliwosci przestawienia kata wyprzedzenia, jesli raz zostal dobrze wyregulowany. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    Znam samochody, w ktorych przez 500 000 km nie trzeba bylo tego ruszac.
    OWSZEM JAK SIE OLEWA RÓZNICE W PASKACH TO TAK
    szaszkin napisał:
    jak wyłącznik na dźwigni obrotów przełączy wtedy podaje wyższą dawkę,

    Totalna bzdura. Ten wylacznik steruje EGR'em. Nie ma nic wspolnego z dawka.

    AKURAT TEN EGR JEST NA PODCIŚNIENIE A KABLE TO PRZEŁYWOMIERZ W EGR
    jest dokładnie taki jak ten:
    Spoiler:
    http://salko.pl/zawor-egr/52630-zawor-EGR-Citroen-Peugeot-1-9D-DW8-CEE95-niebieski-oryginal-Peugeot.html

    Bardzo dziwne by była gdyby auto dostawało kopa jak dostanie spaliny z powrotem ?
    tym bardziej że prawie dopływ spalin zatkany włożona blaszka z otworem 5 mm
    Spoiler:
    http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    georgesgr napisał:
    Zdecyduj sie, o czym piszesz.
    Zawory, ktore pokazujesz, to DW8 atmosferyczny, piszesz zas w watku "Xsara 1.9TD", czyli silnik XUD9TE. Te dwa silniki nie maja wiele ze soba wspolnego.
    Co do paskow, to sie mylisz. Nie ma zadnych roznic, i nie moze ich byc. Nawet 0.05mm roznicy w skoku (co byloby praktycznie niezauwazalne w regulacji pompy) spowodowaloby, ze pasek nie zrobilby nawet jednego obrotu przed zerwaniem.
    Poczytaj sobie troche teorii i pare poradnikow, zanim zaczniesz grzebac w samochodzie. Nie wystarczy umiec poslugiwac sie kluczem plaskim.


    Gdybyś w ogóle wiedział o co pytałem w pierwszym pytaniu to nie wstawał byś dziwnych wstawek ? Cyt.: Citroen Xsara 1.9d 68KM - kąt wtrysku pompa Delphi < czy to jest silnik z Doładowaniem ?
    Tyle KM ma DW8 i jest słabszy od XUD , to że w silniku 1905cm ustawa się początek wtrysku to jest wiele wydań książek i to po Polsku.
    Zaś problem z info co do DW8 - WJZ lub WJY , Doładowany jest DW10 jako RHY
    W załączniku Serwisowa w PL skromny opis str. 152 do 159
    Koła rozrządu jaki pompy przestawiane względem wałka, możliwa korekcja wtrysku jak i rozrządu, czy w PSA na hamowni robią dokładniejsza regulację ?


    Moderowany przez manta:

    Jedyny problem jaki tu zaistniał, to Twoje niezbyt zrozumiałe wypowiedzi w pierwszym poście, którym dopisałeś się do cudzego tematu.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Następnie:

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 35  
    Widzisz, kolega @georgesgr zasugerował się tytułem tematu, a nie pierwszym zdaniem w twoim poście.
    Jeżeli chcesz wiedzieć to w przypadku samochodów Peugeot i Citroen (grupa PSA) kolega @georgesgr ma bardzo dużą wiedzę.

    Byś podał kod silnika i temat zażegnany. Bo są XUD9, DW8 - niektóre dane podają tą samą moc.
    A my siedząc za komputerem nie wiemy jaki to jest silnik. Temat jest o pompie Lucas, ty piszesz o Delphi. A mogą być jeszcze pompy Boscha.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Tak Xsara 1 DW8 1868 cm
    a skoro są tam podpięte kable bez żadnego większego mechanizmu jak sugerowałeś Sterowanie EGR elektryczne to co to jest ? jak nie czujnik jaki ? Oświeć :idea:
    A co do kąta wyprzedzenia kilka stopni w plus i auto o wiele lepiej chodzi brak dziury do przełączenia mikro włącznika na pompie dźwignią gazu i miej piali jest dynamiczniejszy jedyny minus to zanim się rozgrzeje do 30 stopni chodzi jak transit
    :cry:
    Kiedyś się pomęczyłem wiec znajdź
  • Poziom 11  
    pepe150 napisał:
    Widzisz, kolega @georgesgr zasugerował się tytułem tematu, a nie pierwszym zdaniem w twoim poście.
    Jeżeli chcesz wiedzieć to w przypadku samochodów Peugeot i Citroen (grupa PSA) kolega @georgesgr ma bardzo dużą wiedzę.

    Byś podał kod silnika i temat zażegnany. Bo są XUD9, DW8 - niektóre dane podają tą samą moc.
    A my siedząc za komputerem nie wiemy jaki to jest silnik. Temat jest o pompie Lucas, ty piszesz o Delphi. A mogą być jeszcze pompy Boscha.


    Jakie różnice są pomiędzy Lucas a Delphi ?

    http://www.wachowiak.pl/autoryzacje/22
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Schemat bez opisu podzespołów niewiele wniósł
    Jedyna dostępna książka do Peugeota 206 jest z silnikiem DW10 TD Poradnik Użytkownika Dieter Korp WKŁ i w tej literaturze brak takowego schematu, sa numerki tylko czy można się nimi posługiwać ? w załaczniku
    Na jakiś czas dałem sobie spokój, lecz popaliło się mi za dużo żaróweczek w liczniku i brakowało 5 - wyjęte w tym żarówka auto diagnostyki , efekt po włożeniu tej żarówki to że żarzy się ciągle nie pełnym światłem i OBROTOMIERZ NIE DZIAŁA WCALE , po wyjęciu jej obrotomierz działa odraz.
    Może miałeś taki przypadek ?
    Super do lokalizacji jest Francuska książka Citroen Xsara 2 HDI 2.0 Esquema electrico (autovolt sp).pdf świetny opis gdzie co jest tyle ze Picasso
    musiałem ostro spakować - w originale 416 MB
    i Citroen Xsara multiplex BSI (citroen english).pdf
  • Poziom 35  
    Popatrz jeszcze książki od Peugeota 306 - bliźniak Xsary.
    Książka od wydawnictwa WKŁ w dieslu skończyła się na XUD9, zaś książka brytyjska Haynes ma DW10 jak i DW8.