Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[stm32f107][C] - Adaptacja bibliotek obsługi wyświetlacza Keil

mwtyczek 25 Sty 2015 16:05 558 7
  • #1 25 Sty 2015 16:05
    mwtyczek
    Poziom 9  

Witam:)
    Na wstępie zaznaczę, że nie mam zbytniego doświadczenia we wpisywaniu wartości hex do rejestrów, jednak cały czas próbuję to pojąć, tak by nie łapać się więcej na takich parterach :)
    Biblioteka napisana do obsługi 4 bitowego wyświetlacza na płytce MCBSTM32.
    Chciałbym zaadaptować ją do obsługi identycznego, który mam podłączony do swojej ZL29ARM. Różnica polega zmianie deklaracji portu i numeru pinów do obsługi wyświetlacza.

W oryginale:

Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Na mojej płytce listing pinów wygląda następująco:

src:

W kodzie zamieniłem wszystkie odniesienia do GPIOC na GPIOE oraz definicje pinów. Zmieniłem również zegar, by uruchamiał tenże port. Problemem jest to, że nie miem wpisać do rejestrów CRL oraz CRH portu E odpowiednich wartości, tak by ustawić je na wyjścia, ponieważ w przypadku wejść ustawia się OK (wg mnie).
    Umiem przeliczać hex->bin, jednak mam problem z ustawianiem bitów.
    Wiem, że to piaskownica, jednak męczę się z tym już chwilę, a forum podobno jest po to by pytać, więc proszę o pomoc :)
    Dołączam zmodyfikowaną przeze mnie część kodu, oryginalne pliki biblioteki, zrzuty z mojego datasheet. Pozdrawiam :)

Mój kod:

Pin conf/mode:

CRH:

CRL:

ODR:

IDR:

Może bardziej czytelna mapa:

0 7
  • #2 25 Sty 2015 17:26
    el2010tmp
    Poziom 25  

mwtyczek napisał:
    nie mam zbytniego doświadczenia we wpisywaniu wartości hex do rejestrów

Każdy istotny bit ma swoją nazwę a użycie kodów szesnastkowych sprawia że nikomu się nie chce tego czytać :)
    Np. zamiast:
    RCC->APB2ENR |= (1 << 6)
    można wpisać:
    RCC->APB2ENR |= RCC_APB2ENR_IOPEEN

To jest na pewno źle:
    mwtyczek napisał: