Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 3 1,9 DCI 2010 - Zapowietrzający się układ hamulcowy ?

25 Sty 2015 18:01 5934 39
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mój znajomy ma problem z Renault Megane III 1.9 DCI 96kw 2010r, a mianowicie układ się zapowietrza i nie wiemy co może być przyczyną. Po odpowietrzeniu układu przejeżdża 350-600 kilometrów (sucha nawierzchnia) i hamulec wpada do podłogi, czyli praktycznie go niema. Teraz pytanie do Was o przyczynę tej usterki. Płyn hamulcowy to TRW dot 4 przelewany/wymieniany już "milion" razy i dalej przy odpowietrzaniu kolor płynu jest ciemny przeważnie z prawego przedniego koła.
    Proszę o pomoc ewentualnie jakieś wskazówki. Sprzęgło jest nic się z nim nie dzieje.
  • Poziom 10  
    Nie ubywa płynu.
  • Poziom 18  
    Clipem odpowietrzany czy nogą?
  • Poziom 27  
    Nie gotuje płynu? Zrób jezcze raz, zaznacz na zbiorniku ile jest i pojeździj. Kiedy były kontrolowane tłoczki? Odpowietrzasz normalnie, czy podciśnieniowo?
    uswto napisał:
    Clipem odpowietrzany czy nogą?

    To nie będzie to. Od razu by był problem, a nie jak pojeździ. Coś innego go boli.
  • Poziom 10  
    Odpowietrzany nogą
    Nie gotuje płynu.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Odpowietrzany nogą
    Nie gotuje płynu.
  • Poziom 27  
    Odpowietrz go podciśnieniowo i skontroluj tłoczki z przodu i z tyłu. Wyjmij bezpiecznik od ABSu, jedź na parking i sprawdź czy wszystkie koła równo hamują. Tylko na parkingu, a nie na ulicy!
  • Poziom 28  
    Zobacz na pompę ABS czy przypadkiem nie jest gdzieś wilgotna.Jeżeli płynu nie ubywa (co jest bardzo ciekawe)możliwe że łapie powietrze przez uszkodzoną pompę ABS.
  • Poziom 18  
    chymek1234 napisał:
    Odpowietrzany nogą
    Niech podjedzie zrobimy clipem
  • Poziom 10  
    Wszystko zaczęło się jak przyszło hamować nagle ze 130 do 0, po 2 tyg hamulec wpadł do podłogi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    uswto tzn ? pw

    Dodano po 7 [minuty]:

    słaby jest dostęp do pompy abs widać tylko kawałek, przy ok.20 km/h sam się odpowietrza.
  • Poziom 27  
    chymek1234 napisał:
    przy ok.20 km/h sam się odpowietrza.

    W jakim sensie? Usciślij, czy pedał wpada, czy giną hamulce. W Meganach często pada servo.
  • Poziom 28  
    chymek1234 napisał:
    i hamulec wpada do podłogi, czyli praktycznie go niema.

    CommonRail napisał:
    W jakim sensie? Usciślij, czy pedał wpada, czy giną hamulce
  • Poziom 27  
    Trzeba odpiąć podciśnienie z serva w momencie jak pedał wpada i sprawdzic czy wtedy hamuje. trzeba się będzie zaprzeć obiema nogami, ale da radę.
  • Poziom 28  
    Poza tym sprawdź jeszcze czy nie puchną gumowe przewody.
  • Poziom 13  
    Sprawdzic pompe absu i sterownik, te dwa elementy odpowiadaja za hamulec, prawdopodobnie zawiesza sie zawor w pompie absu i po jakims czasie nie wraca do pozycji zamknietej odpusczajac plyn na przelew .czyli abs do weryfikacji caly.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jesli masz dostep do clipa tam mozna zrobic test zaworow i pompy absu

    Dodano po 20 [sekundy]:

    Odpowietrznie tez
  • Poziom 10  
    "mod22 " - naciskasz pedał hamulca do końca a samochód nie hamuje. Powiem tak byłem właśnie u kumpla i jechałem tą meganką i przy 20 km/h trochę trwa zanim samochód się zatrzyma czyli coś tam hamuje ale znikomo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na postoju jak go "po pompuję" trochę to pedał twardy ale gdy pojadę do przodu i zahamuję to brak reakcji, kilka krotne naciśnięcie pedału hamulca i coś tam zaczyna delikatnie hamować ale jak pisałem wyżej znikomo.
  • Poziom 28  
    No to patrz na gumowe przewody łączące koła z rurką a ktoś niech gniecie hamulec do oporu na włączonym silniku,sprawdzisz czy przypadkiem nie puchną.
  • Poziom 10  
    Sprawdzę i dam znać.
  • Poziom 10  
    Nie puchną na nie odpowietrzonym hamulcu i po odpowietrzeniu hamulca sprawdzałem jeszcze raz i też nic nie puchnie.
    Odpinaliśmy bezpieczniki, te pod schowkiem i zza akumulatora. Wszystkie oczywiście odpowiedzialne za abs i esp.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Tak wygląda płyn po odpowietrzeniu przodu. Płyn 2 tygodniowy

    Renault Megane 3 1,9 DCI 2010 - Zapowietrzający się układ hamulcowy ? Renault Megane 3 1,9 DCI 2010 - Zapowietrzający się układ hamulcowy ?
  • Poziom 13  
    To to plyn hamulcowy? Cos sie rozpuscilo w nim chyba

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chyba ze ktos pomylil opakowania podczas dolewania plynu, u mnie wlano atf do butelki po dot4 i tez sie syf zrobil
  • Poziom 27  
    Taki kisiel kiedyś miałem, jak byłą zajechana pompa i ścierające się aluminium mieszało z płynem. Megane mialo fabrycznie wlany DOT4, jesli ktoś wlał inny (DOT3, atf) to wtedy tak to wygląda. Niestety czeka Cię płukanie całego układu +sprzęgło czystym płynem. Z odkręconymi zaciskami.
  • Poziom 18  
    Koniecznie płukaj układ

    Dlaczego ktoś usuwa moje posty????

    Moderowany przez ociz:

    Dlatego, że nic nie wnoszą do tematu.
    Autorowi raczej zależy na znalezieniu i usunięciu przyczyny, a nie tylko skutków.

  • Poziom 10  
    Płyn wymieniany był już kilkanaście razy. Przelałem już ze 4 litry płynu. TRW Dot-4, Ten który wlewany był 2 tyg temu to TRW dot4 specjalny do ESP. Także mówienie że wlewany jest tam jakiś syf jest błędem. Mówię że płukanie całego układu a po 2 tyg tak właśnie on wygląda.
  • Poziom 18  
    chymek1234 napisał:
    specjalny do ESP
    że co????
    Może ten specjalny płyn jest do du
  • Poziom 28  
    Według mnie płyn jest mocno wymaglowany z powietrzem. Stawiałbym na nie sprawną pompę ABS.(rozszczelnioną).
  • Poziom 10  
    Renault Megane 3 1,9 DCI 2010 - Zapowietrzający się układ hamulcowy ? Renault Megane 3 1,9 DCI 2010 - Zapowietrzający się układ hamulcowy ?

    Te dwa płyny były stosowane. TRW zwykły (czarne opakowanie brake system) był stosowany i płukane było wiele razy, przelane 4 litry. A ten ESP ( szare opakowanie ESP ) wlany był 2 tyg temu. I jak widać było na zdjęciu płyn ma kolor jakby był brudny, nie powiem że była jakaś różnica między jednym a drugim. Zawsze podczas odpowietrzania leje się taki syf. Ale "tonący się brzytwy chwyta" więc musiałem spróbować tego drugiego (ESP)

    Dodano po 1 [minuty]:

    No teraz pojadę w środę odpowietrzyć Clipem i zobaczymy co będzie. Od razu sprawdzę co się dzieje z pompą jeśli da się clipem, bo chyba innego wyjścia niema :/
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Data jest ok?
  • Poziom 10  
    nie wiem jak sprawdzić datę ale na jednym jest napisane ; U07D82817 21;01 Na drugim ;
    U46D83571 12;02
  • Poziom 10  
    To co Panowie jakieś jeszcze pomysły jeszcze bo odpowietrzenie Clipem nie wiele dało.
  • Poziom 13  
    Sproboj na podmianke pompe hamulcowa, obserwuje twoj temat i widze ze jest zagadka na maxa, czekam z niecierpliwoscia na jej rozwiazanie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sprobuj zaslepic tylne hamulce przez wlozenie do przewodu na zlaczu gwintowym ciezarka wedkarskiego i skrec , zaslep po kolei kazde kolo i obserwuj czy dalej to samo, lub tez omin pompe abs i polacz kola bezposrednio z pompa hamulcowa, niestety duzo roboty i czasu ale doswidczenia powinny pomoc rozwiazac problem co sie dzieje.