Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 1.6 - Ładowanie akumulatora 16V, falujące obroty i temperatura.

disccoo 25 Sty 2015 19:33 2004 31
  • #1 25 Sty 2015 19:33
    disccoo
    Poziom 6  

    Witam!
    Posiadam Mazdę 323BG IV, która ostatnio przeszła SWAP silnika z 1.3 na Gaźniku na 1.6 na pełnym wtrysku. Wymieniona została cała wiązka i komputer. Przeciągnięte zostały kable do pompy paliwa (w gaźniku była mechaniczna, potrzebne były jeszcze kable do zasilania pompy w baku). Po podpięciu wszystko grało, samochód chodził na benzynie i przełączał się na gaz (sekwencja) bezproblemowo, jednak powstał jeden problem: Kontrolka od ładowania akumulatora nie przestawała świecić na załączonym silniku. Samochód wyjechał z garażu. Po przejechaniu ok 100m zaczął się dławić, wskaźnik temperatury poszedł do samej góry, po czym zaczął "wariować", obrotomierz się wyłączył, a po chwili też zaczął podskakiwać, słychać było dziwny "syk" z przekaźnika od pompy paliwa.. Samochód zgasł, miał problemy z odpaleniem, czy to na gazie czy benzynie. Okazało się, że ładowanie akumulatora wynosi ok 16v. Od razu został wymieniony alternator wraz z regulatorem napięcia. Alternator ze starego silnika, taki sam, działał bez zarzutów, niestety, sytuacja się nie zmieniła.
    Moje pytanie brzmi: Co może być nie tak? Co mam teraz sprawdzić? Czy to jakieś zwarcie? Czy może przekaźnik do wymiany?
    Proszę o pomoc!

    0 29
  • #2 25 Sty 2015 20:27
    mod22
    Poziom 26  

    disccoo napisał:
    niestety, sytuacja się nie zmieniła.

    Czyli dalej przeładowywuje? Czy ładowanie OK a elektryka świruje ,bo jeśli tak to przy takim napięciu to mogłeś uszkodzić wiele podzespołów łącznie z cewką zapłonową poprzez bezpieczniki po ECU. Najpierw sprawdź ciśnienie paliwa,iskrę oraz kluczowanie wtryskiwaczy ,ale na samym początku to zabierz się za bezpieczniki i przekaźniki-do sprawdzenia.

    0
  • #3 25 Sty 2015 20:35
    disccoo
    Poziom 6  

    Tak, dalej przeładowuje. W takim razie jutro będę pisał co i jak. Dziękuję za szybką odpowiedź! :)

    0
  • #4 25 Sty 2015 20:38
    CommonRail
    Poziom 27  

    Jak z masą silnika?

    0
  • #5 25 Sty 2015 20:41
    disccoo
    Poziom 6  

    CommonRail napisał:
    Jak z masą silnika?

    Mógłbyś doprecyzować? Bo nie bardzo rozumiem.

    0
  • #6 25 Sty 2015 20:41
    CommonRail
    Poziom 27  

    Silnik ma dobry kontakt z masą budy i baterii? Wszystko Ci świruje przez zbyt wysokie ładowanie. Jak dojdzie do 18v, to popali Ci całą elektronikę, zrób porządek z alternatorem. Żarówka od wzbudzenia jakiej mocy?

    0
  • #7 25 Sty 2015 20:49
    disccoo
    Poziom 6  

    CommonRail napisał:
    "..."Żarówka od wzbudzenia jakiej mocy?
    Tutaj też niestety nie mam pojęcia co ten termin znaczy. Mechanikiem jest mój brat, ja stoję od strony "szukania rozwiązań i proszenia o pomoc" ^^

    0
  • #8 25 Sty 2015 20:55
    CommonRail
    Poziom 27  

    Ogólnie to regulator sprawdza napięcie wyjściowe, jak za wysokie, to odcina wzbudzenie, jak za niskie, to odwrotnie. Posprawdzać połączenie żawórką 21W.

    0
  • #9 25 Sty 2015 21:00
    disccoo
    Poziom 6  

    A czy istnieje możliwość, że gdzieś robi się jakieś zwarcie? Wpinaliśmy się bezpośrednio do przekaźnika od pompy paliwa, z którego było słychać te "syki". Na chwilę obecną wykluczyłem zepsucie regulatora, ponieważ ten, który daliśmy działał bez zarzutów. Ładowanie do chwili "przejechania się" było normalne.

    0
  • #10 25 Sty 2015 21:13
    CommonRail
    Poziom 27  

    Skoro masz napięcie ładowania 16v to nie jest sprawny. Najpierw ładowanie, potem reszta. Bo będzie wam smażyć każdy przekaźnik jaki włożycie. Syczy, bo jest na 12, a dostaje 16.

    0
  • #11 25 Sty 2015 21:29
    mod22
    Poziom 26  

    I jeszcze jedno, jeśli się nie mylę to tam alternatorem steruje komputer więc warto prześwietlić instalację za to odpowiedzialną zwłaszcza jak wymieniany był komputer.

    0
  • #12 25 Sty 2015 21:31
    CommonRail
    Poziom 27  

    Miały 2 rodzaje, jeden zwykły, a drugi sterowany z ECU. Wymienić na zwykły, a ten sterowany wywalić w cholerę. Jakie masz wyjścia na alternatorze?

    0
  • #13 25 Sty 2015 21:43
    disccoo
    Poziom 6  

    Z alternatora wychodzi kostka na dwa piny. Jakiś "mechanik" (chyba zapalony "didżej") zrobił to na kablach od głośników... Przerobiliśmy to z powrotem na oryginalną wtyczkę.

    0
  • #14 25 Sty 2015 21:58
    CommonRail
    Poziom 27  

    Masz sterowany z ECU. Trzeba szukać w wiązce uszkodzonego przewodu. ECU porównuje napięcie akumulatora i steruje alternatorem. Podłączone dobrze?
    wywalić ten i dać zwykły i będzie spokój.

    0
  • #15 25 Sty 2015 22:04
    disccoo
    Poziom 6  

    Podłączone tak, jak miało być, ale tak jak pisałem, wpięliśmy się do kostki od przekaźnika pompy paliwa, żeby był prąd na pompę, więc możliwe, że coś poszło nie tak. W takim razie będziemy szukać i pisać co i jak.
    W tym momencie dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi!
    Na forum "Mazdaspeed" nikt nie raczył napisać nawet "Sorry man, masz Mazdę a to forum Mazdy więc... Nie, nie pomożemy Ci", albo "Hehehe, sorki, taki mamy klimat!" :D

    0
  • #16 25 Sty 2015 22:08
    CommonRail
    Poziom 27  

    disccoo napisał:
    Na forum "Mazdaspeed" nikt nie raczył napisać nawet "Sorry man, masz Mazdę a to forum Mazdy więc... Nie, nie pomożemy Ci", albo "Hehehe, sorki, taki mamy klimat!"

    Forum Mazdy jest dość specyficzne. Ich piękne japońskie samochody nigdy się nie psują, zawsze odpalają, a za wzór niezawodności stawiają sobie Mazdę 6 z 2-litrowym dieslu :D Kółko wzajemnej adoracji i tyle.

    0
  • #17 25 Sty 2015 22:18
    disccoo
    Poziom 6  

    CommonRail napisał:
    Kółko wzajemnej adoracji i tyle.
    Ha! Lepiej bym tego nie ujął! :D W takim razie jutro będziemy pisać ponownie! :D

    0
  • #18 25 Sty 2015 22:52
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro 2 pinowa wtyczka to L , S Sense podać napięcie za stacyjką i koniec.
    Obawiam się że komputer lub aparat zapłonowy nie przeżył tego.
    Przekaźnik to pikuś, prędzej by się stopił niż przepalił uzwojenie.

    0
  • #19 25 Sty 2015 23:29
    disccoo
    Poziom 6  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Skoro 2 pinowa wtyczka to L , S Sense podać napięcie za stacyjką i koniec.
    Mógłbyś sprecyzować? :)

    0
  • #20 26 Sty 2015 22:03
    disccoo
    Poziom 6  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Obawiam się że komputer lub aparat zapłonowy nie przeżył tego.
    Samochód odpala, tylko "świruje" więc komputer i zapłon są sprawne.

    0
  • #21 27 Sty 2015 14:45
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    S łączysz z +15 za stacyjką.

    0
  • #22 27 Sty 2015 17:47
    disccoo
    Poziom 6  

    Mógłbyś napisać jeszcze który to jest ten +15?

    0
  • #24 27 Sty 2015 19:47
    disccoo
    Poziom 6  

    web69 napisał:
    +12V po zapłonie...


    Gdybym mógł prosić o bardziej precyzyjne posty, niż ten który dał kolega :)

    0
  • #25 27 Sty 2015 19:52
    kamiloooxxx
    Poziom 10  

    +15 to oznaczenia przewodu w którym płynie prąd po przekręcaniu stacyjki. Płynie przez niego 12V dlatego koledzy wyżej napisali +15 i +12V po prostu musisz znaleźć taki przewód którym napięcie płynie dopiero po przekręceniu stacyjki i do niego się wpiąć. Sprawdzisz to miernikiem lub zwykłą kontrolką.

    0
  • #26 27 Sty 2015 20:10
    disccoo
    Poziom 6  

    Dobrze, teraz wszystko rozumiem :) Myślałem, że "po zapłonie..." oznaczało "Jak się podepniesz, będzie po zapłonie" czy coś w ten deseń. Będę się podpinał jutro, zobaczymy co wyjdzie!

    0
  • #27 28 Sty 2015 19:13
    web69
    Poziom 26  

    Nic nie podłączaj, zaprowadź auto do fachowca, nie rozumiesz najprostszej terminologii... i wcale nie jestem złośliwy.

    0
  • #28 28 Sty 2015 22:40
    disccoo
    Poziom 6  

    web69 napisał:
    nie rozumiesz najprostszej terminologii
    Dlatego pytam, bo chcę zrozumieć. Moim fachowcem jest mój brat, mechanik, więc to on będzie to wszystko robił, ja profilaktycznie pytam.

    0
  • #29 28 Sty 2015 23:11
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    disccoo napisał:
    Moim fachowcem jest mój brat, mechanik

    To co mogliście to już spie..... teraz czas naprawiać.

    Więc podłącz ten przewód do S i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie łądowanie.

    0
  • #30 28 Sty 2015 23:22
    disccoo
    Poziom 6  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To co mogliście to już spie.....
    Dobrze, robi się nieprzyjemnie. Ja nikogo nie krytykuję za jego uwagi i to samo proszę w kierunku mojej osoby. Chciałem tylko porady, dlatego tez napisałem, czy ktoś wie co zrobić. Sprawdzimy Twój sposób i zobaczymy czy "się naprawi".

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo