Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323 1.6 - Ładowanie akumulatora 16V, falujące obroty i temperatura.

disccoo 25 Jan 2015 19:33 3252 31
Testo
  • #1
    disccoo
    Level 8  
    Witam!
    Posiadam Mazdę 323BG IV, która ostatnio przeszła SWAP silnika z 1.3 na Gaźniku na 1.6 na pełnym wtrysku. Wymieniona została cała wiązka i komputer. Przeciągnięte zostały kable do pompy paliwa (w gaźniku była mechaniczna, potrzebne były jeszcze kable do zasilania pompy w baku). Po podpięciu wszystko grało, samochód chodził na benzynie i przełączał się na gaz (sekwencja) bezproblemowo, jednak powstał jeden problem: Kontrolka od ładowania akumulatora nie przestawała świecić na załączonym silniku. Samochód wyjechał z garażu. Po przejechaniu ok 100m zaczął się dławić, wskaźnik temperatury poszedł do samej góry, po czym zaczął "wariować", obrotomierz się wyłączył, a po chwili też zaczął podskakiwać, słychać było dziwny "syk" z przekaźnika od pompy paliwa.. Samochód zgasł, miał problemy z odpaleniem, czy to na gazie czy benzynie. Okazało się, że ładowanie akumulatora wynosi ok 16v. Od razu został wymieniony alternator wraz z regulatorem napięcia. Alternator ze starego silnika, taki sam, działał bez zarzutów, niestety, sytuacja się nie zmieniła.
    Moje pytanie brzmi: Co może być nie tak? Co mam teraz sprawdzić? Czy to jakieś zwarcie? Czy może przekaźnik do wymiany?
    Proszę o pomoc!
  • Testo
  • #2
    mod22
    Level 28  
    disccoo wrote:
    niestety, sytuacja się nie zmieniła.

    Czyli dalej przeładowywuje? Czy ładowanie OK a elektryka świruje ,bo jeśli tak to przy takim napięciu to mogłeś uszkodzić wiele podzespołów łącznie z cewką zapłonową poprzez bezpieczniki po ECU. Najpierw sprawdź ciśnienie paliwa,iskrę oraz kluczowanie wtryskiwaczy ,ale na samym początku to zabierz się za bezpieczniki i przekaźniki-do sprawdzenia.
  • #3
    disccoo
    Level 8  
    Tak, dalej przeładowuje. W takim razie jutro będę pisał co i jak. Dziękuję za szybką odpowiedź! :)
  • #4
    CommonRail
    Level 27  
    Jak z masą silnika?
  • Testo
  • #5
    disccoo
    Level 8  
    CommonRail wrote:
    Jak z masą silnika?

    Mógłbyś doprecyzować? Bo nie bardzo rozumiem.
  • #6
    CommonRail
    Level 27  
    Silnik ma dobry kontakt z masą budy i baterii? Wszystko Ci świruje przez zbyt wysokie ładowanie. Jak dojdzie do 18v, to popali Ci całą elektronikę, zrób porządek z alternatorem. Żarówka od wzbudzenia jakiej mocy?
  • #7
    disccoo
    Level 8  
    CommonRail wrote:
    "..."Żarówka od wzbudzenia jakiej mocy?
    Tutaj też niestety nie mam pojęcia co ten termin znaczy. Mechanikiem jest mój brat, ja stoję od strony "szukania rozwiązań i proszenia o pomoc" ^^
  • #8
    CommonRail
    Level 27  
    Ogólnie to regulator sprawdza napięcie wyjściowe, jak za wysokie, to odcina wzbudzenie, jak za niskie, to odwrotnie. Posprawdzać połączenie żawórką 21W.
  • #9
    disccoo
    Level 8  
    A czy istnieje możliwość, że gdzieś robi się jakieś zwarcie? Wpinaliśmy się bezpośrednio do przekaźnika od pompy paliwa, z którego było słychać te "syki". Na chwilę obecną wykluczyłem zepsucie regulatora, ponieważ ten, który daliśmy działał bez zarzutów. Ładowanie do chwili "przejechania się" było normalne.
  • #10
    CommonRail
    Level 27  
    Skoro masz napięcie ładowania 16v to nie jest sprawny. Najpierw ładowanie, potem reszta. Bo będzie wam smażyć każdy przekaźnik jaki włożycie. Syczy, bo jest na 12, a dostaje 16.
  • #11
    mod22
    Level 28  
    I jeszcze jedno, jeśli się nie mylę to tam alternatorem steruje komputer więc warto prześwietlić instalację za to odpowiedzialną zwłaszcza jak wymieniany był komputer.
  • #12
    CommonRail
    Level 27  
    Miały 2 rodzaje, jeden zwykły, a drugi sterowany z ECU. Wymienić na zwykły, a ten sterowany wywalić w cholerę. Jakie masz wyjścia na alternatorze?
  • #13
    disccoo
    Level 8  
    Z alternatora wychodzi kostka na dwa piny. Jakiś "mechanik" (chyba zapalony "didżej") zrobił to na kablach od głośników... Przerobiliśmy to z powrotem na oryginalną wtyczkę.
  • #14
    CommonRail
    Level 27  
    Masz sterowany z ECU. Trzeba szukać w wiązce uszkodzonego przewodu. ECU porównuje napięcie akumulatora i steruje alternatorem. Podłączone dobrze?
    wywalić ten i dać zwykły i będzie spokój.
  • #15
    disccoo
    Level 8  
    Podłączone tak, jak miało być, ale tak jak pisałem, wpięliśmy się do kostki od przekaźnika pompy paliwa, żeby był prąd na pompę, więc możliwe, że coś poszło nie tak. W takim razie będziemy szukać i pisać co i jak.
    W tym momencie dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi!
    Na forum "Mazdaspeed" nikt nie raczył napisać nawet "Sorry man, masz Mazdę a to forum Mazdy więc... Nie, nie pomożemy Ci", albo "Hehehe, sorki, taki mamy klimat!" :D
  • #16
    CommonRail
    Level 27  
    disccoo wrote:
    Na forum "Mazdaspeed" nikt nie raczył napisać nawet "Sorry man, masz Mazdę a to forum Mazdy więc... Nie, nie pomożemy Ci", albo "Hehehe, sorki, taki mamy klimat!"

    Forum Mazdy jest dość specyficzne. Ich piękne japońskie samochody nigdy się nie psują, zawsze odpalają, a za wzór niezawodności stawiają sobie Mazdę 6 z 2-litrowym dieslu :D Kółko wzajemnej adoracji i tyle.
  • #17
    disccoo
    Level 8  
    CommonRail wrote:
    Kółko wzajemnej adoracji i tyle.
    Ha! Lepiej bym tego nie ujął! :D W takim razie jutro będziemy pisać ponownie! :D
  • #18
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Skoro 2 pinowa wtyczka to L , S Sense podać napięcie za stacyjką i koniec.
    Obawiam się że komputer lub aparat zapłonowy nie przeżył tego.
    Przekaźnik to pikuś, prędzej by się stopił niż przepalił uzwojenie.
  • #19
    disccoo
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Skoro 2 pinowa wtyczka to L , S Sense podać napięcie za stacyjką i koniec.
    Mógłbyś sprecyzować? :)
  • #20
    disccoo
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Obawiam się że komputer lub aparat zapłonowy nie przeżył tego.
    Samochód odpala, tylko "świruje" więc komputer i zapłon są sprawne.
  • #22
    disccoo
    Level 8  
    Mógłbyś napisać jeszcze który to jest ten +15?
  • #24
    disccoo
    Level 8  
    web69 wrote:
    +12V po zapłonie...


    Gdybym mógł prosić o bardziej precyzyjne posty, niż ten który dał kolega :)
  • #25
    kamiloooxxx
    Level 11  
    +15 to oznaczenia przewodu w którym płynie prąd po przekręcaniu stacyjki. Płynie przez niego 12V dlatego koledzy wyżej napisali +15 i +12V po prostu musisz znaleźć taki przewód którym napięcie płynie dopiero po przekręceniu stacyjki i do niego się wpiąć. Sprawdzisz to miernikiem lub zwykłą kontrolką.
  • #26
    disccoo
    Level 8  
    Dobrze, teraz wszystko rozumiem :) Myślałem, że "po zapłonie..." oznaczało "Jak się podepniesz, będzie po zapłonie" czy coś w ten deseń. Będę się podpinał jutro, zobaczymy co wyjdzie!
  • #27
    web69
    Level 32  
    Nic nie podłączaj, zaprowadź auto do fachowca, nie rozumiesz najprostszej terminologii... i wcale nie jestem złośliwy.
  • #28
    disccoo
    Level 8  
    web69 wrote:
    nie rozumiesz najprostszej terminologii
    Dlatego pytam, bo chcę zrozumieć. Moim fachowcem jest mój brat, mechanik, więc to on będzie to wszystko robił, ja profilaktycznie pytam.
  • #29
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    disccoo wrote:
    Moim fachowcem jest mój brat, mechanik

    To co mogliście to już spie..... teraz czas naprawiać.

    Więc podłącz ten przewód do S i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie łądowanie.
  • #30
    disccoo
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    To co mogliście to już spie.....
    Dobrze, robi się nieprzyjemnie. Ja nikogo nie krytykuję za jego uwagi i to samo proszę w kierunku mojej osoby. Chciałem tylko porady, dlatego tez napisałem, czy ktoś wie co zrobić. Sprawdzimy Twój sposób i zobaczymy czy "się naprawi".