Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s 70 - dławi się po dodaniu gazu.

25 Sty 2015 19:48 2919 25
  • Poziom 7  
    Witam mam problem z Simson s 70 a mianowicie pracuje dobrze silnik odpala idealnie wolne obroty trzyma 1200obrotów zapłon elektronik ustawiany lampa problem jest gdy zaczynam jechać wolno i nagle mocno dodam gazu zaczyna się dusić a gdy gazu dodaje powoli jest ok co może być przyczyna tego? gaźnik serii 16n5-3
  • Poziom 11  
    Może za duży poziom paliwa i zalewa się.
  • Poziom 7  
    dysza 75 czyli na iglicy przestawic?
  • Poziom 13  
    Jak na moje oko to masz zanieczyszczone dysze w gaźniku przez co ci się sławi...
    Możesz jeszcze wymienić świece zapłonową.
  • Poziom 7  
    swieca zmieniana byla kilka razy nawet zaplon podstawiony drogi ,gaznik wyczyszczony caly lacznie z dyszami
  • Poziom 11  
    Próbuj przestawić iglicę i może regulacja miesznki
  • Poziom 35  
    Jak wygląda świeca? Możesz próbować przestawić na iglicy.
  • Poziom 7  
    swieca po dodaniu gwaltownego gazu jest mokra dodam ze plywak byl przestawiony na wieksza dawkie paliwa

    Dodano po 3 [minuty]:

    po uzyskaniu 3500rmp wszystko jest dobrze nie dusi sie a jeszcze jedna sprawa to ze na jalowym biegu ciezko go wkrecic na 1000 rmp do 8 idzie normalnie a dalej powoli
  • Poziom 35  
    To być może dostaje za dużą dawkę paliwa i się dusi. Przestaw zapinkę iglicy na mieszankę uboższą oraz ponownie wyreguluj gaźnik.
  • Poziom 38  
    fil8683 napisał:
    gaznik BVB 16n5-3

    Chyba BVF 16N3-5. Gaźnik to chińska podróbka czy pseudooryginał MZA (logo BVF na korpusie)?
    fil8683 napisał:
    plywak byl przestawiony na wieksza dawkie paliwa

    Masz pompę wtryskową? Pływak ustaw na 29 mm (a nie jak podają w instrukcji dla 16N3 27 mm).
    Załatw sobie iglicę koloru srebrnego - takie jak w oryginale. Jak masz podróbkę mosiężną to będzie ciężko wyregulować gaźnik przez cały zakres otwarcia przepustnicy.
    Ustaw iglicę na wyższy rowek (uboższa mieszanka). Przy dyszy #75 na pierwszym lub drugim rowku od góry powinno być dobrze.
  • Poziom 35  
    Na iglicy jest spore pole manewru więc skup się na początku na jednej regulacji. Jak zaczniesz kręcić wszystkim co popadnie to na pewno nic ciekawego z tego nie wyniknie.
  • Poziom 7  
    czyli pływak przestawiamy na 29 wtedy jest zamknięty dopływ i iglice na 2 rowek od góry?

    może trzeba gaźnik wymienić?
  • Poziom 13  
    na razie nic nie wymieniać. ustaw dobrze dysze i będzie cacy, pod warunkiem że dobrze wyczyściłeś maluteńkie otworki w dyszach i gnieździe iglicy. zrób tak. powkręcaj dysze na maksa i spróbuj odpalić jak nie odpali to odkręć 2 obroty jedną z nich potem drugą i tak dalej do rezultatów, potem tylko korekty o pół obrotu w jedną lub w drugą. trochę zabawy, ale dasz radę :) a pływak i iglice zostaw tak jak były bo samo się nie przestawiło by tak grzebać. Iglicą możesz tylko regulować ilość podawanej mieszanki a problem tkwi w samej mieszance (zbyt uboga lub zbyt bogata)
    a tak na marginesie to masz tam jakiś filtr paliwa ?
  • Poziom 7  
    gaźnik wyczyszczony ,ustawiony poziom paliwa (29-33,5mm) iglica srebrna i dysza główna 80 (czy to aby nie za duża dysza?) filtr paliwa oczywiście ze jest
  • Poziom 13  
    Moim zdaniem coś źle robisz.
    W jaki sposób czyściłeś gaźnik, czym jak i w ogóle?
    Możesz jeszcze odpiąć filtr paliwa i odpalić na paliwie w wężyku.
  • Poziom 1  
  • Poziom 13  
    Tak czy siak coś jest zapchane, moim zdaniem źle oczyścił kanaliki w gaźniku, ale zapchany filtr też może być przyczyną. Co do kranika to jeszcze się nie spotkałem by kranik się zapchał w wyniku normalnej eksploatacji. :)
  • Poziom 7  
    trzeba jeszcze założyć i sprawdzić
  • Poziom 13  
    Kolego Fil8683 ale jeśli chcesz naszej pomocy to odpowiadaj na pytania i opisuj dotychczasowe postępy prac...
  • Poziom 16  
    Kolego, masz problem z poziomem paliwa w komorze pływakowej. Jest za wysoki, albo masz pływak dziurawy. Możliwy jest też uszkodzony zawór odcinający tzw. pływakowy, ale na tyle sztuk które miałem w swoich rękach nigdy mi się to nie zdarzyło. Wyjmij pływak i zobacz czy nie jest dziurawy lekko go podgrzej zapalniczką, jak będzie dziurawy to zobaczysz. Nie trzymaj go czasem wtedy w rękach bo się na pewno zapali. Zobacz też czy nie dobija górą do ścianek gaźnika, boki też sprawdź czy się nie wiesza.
  • Poziom 38  
    Dysza #80 to zdecydowanie za dużo. Do tuningu ten gaźnik się nie nadaje, a zalecany największy rozmiar dyszy głównej to #80.
    Dopiero teraz zauważyłem że problem występuje w czasie zmiany stopnia otwarcia przepustnicy (powiedzmy z 1/2 otwarcia na pełne otwarcie). Zazwyczaj jest problem w trakcie otwierania przepustnicy (od zera, przy samym początku otwarcia) objawiający się szarpnięciem przy zmianie biegów, a sposób na to napisałem wyżej.
    Po pierwsze sprawdź kanał powietrza atmosferycznego, wlot jest umieszczony po lewej stronie korpusu (widziałem przypadki jego zaślepiania), prowadzi on do rurki emulsyjnej pod rozpylaczem. To jest inaczej korpus dyszy głównej. Pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną komorą jest umieszczony otworek na jego górnej części, upewnij się że jest on drożny przedmuchując powietrzem, wzrokowo ciężko go zauważyć. Druga sprawa kanał powietrza atmosferycznego jest zaślepiony plombą od strony wlotu gaźnika z filtra powietrza ze względów wykonawczych (wiercenie kanałów). Po internecie krąży legenda o plombie "blokadzie", która dotyczy wyłącznie gaźników 16N1, usunięcie tej plomby w 16N3 doprowadza do nieprawidłowej pracy gaźnika. Generalnie rozwiązanie pobierania powietrza atmosferycznego stabilizuje skład mieszanki od stopnia zanieczyszczenia filtra powietrza.
    Napisz jeszcze jak wygląda układ dolotowy, Filtr powietrza nowy?
  • Poziom 7  
    Gaźnik wyczyszczony dokładnie, założona iglica srebrna, ustawiona na drugi rowek od góry, ustawione pływaki poziom paliwa. Po odpaleniu były duże zmiany na lepsze, niestety nie miałem okazji tego sprawdzić w ruchu ale obroty na biegu jałowym można było uzyskać o 2 tysiące większe niż wcześniej, świeca koloru kawy z mlekiem.
  • Poziom 9  
    Nie ma informacji czy te objawy są na ciepłym czy na zimnym silniku.
    Jeśli na zimnym to zaczekaj aż się nagrzeje.