Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik Hitachi NE-S1 - Sterowanie hamulcem mechanicznym

25 Sty 2015 23:20 888 2
  • Poziom 9  
    Witam,
    Chciałbym podpytać kolegów bardziej doświadczonych w zastosowaniach falownikowych.
    Mam falownik HITACHI NE-S1 015 SBE którym steruje silnik tokarki.
    Tokarka posiada hamulec mechaniczny (bęben i zwykłe szczęki) uruchamiany elektromagnesem zasilanym na 220V i chciałbym ten hamulec wykorzystać.
    Chodzi o to by gdy nacisnę stop na falowniku (hamowanie falownikiem mam wyłączone) to żeby zadziałał przez 2-3 sekundy hamulec mechaniczny.
    Wydaje mi się, że samym falownikiem nie wysteruje przekaźnika w ten sposób – nie mam doświadczenia ale nie wiem czy da się w ogóle tak ustawić.
    Ale ponieważ steruję falownikiem start/stop z zewnętrznych przycisków to pomyślałem, że mógłbym podpiąć stycznik pod ten sam przycisk, którym wysyłam sygnał stop do falownika.
    Sam przycisk ma dwa osobne obwody więc nie obciążę obwodu falownika i mogę ten przycisk przytrzymać do czasu wyhamowania tokarki (to nawet mi się podoba ponieważ przy różnych prędkościach mogę odpowiednio przytrzymać przycisk aby wyhamować tokarkę)
    Martwią mnie jednak dwie rzeczy:
    1. Nie wiem czy sam hamulec nie zadziała szybciej niż falownik zakończy zasilać silnik (chyba musiało by być jakieś opóźnienie) , a nawet gdyby się tak stało czy może to uszkodzić falownik?
    2. Musiałbym mieć jakieś zabezpieczenie na wypadek gdyby sygnał stop nie dotarł do falownika (np. uszkodzenie przełącznika)

Co o tym sadzicie i jak to rozwiązać, a może gdzieś już ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem?
    Pozdrawiam,
    Paweł
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25