Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 3,0 160km, 2011r euro4 Brak Mocy

26 Sty 2015 19:44 5562 17
  • Poziom 9  
    Witam
    W ubiegłym tygodniu kierowcy zapaliła się kontrolka silnika pomarańczowa i auto straciło moc. Auto wróciło tak z Belgi na kołach, w serwisie pokazało błąd czujnika podciśnienia i elektro zaworka. okazało się też ze kolektor ssący jak i wloty do silnika od ssącego są pokryte nagarem. Zostało wszystko wyczyszczone, doloty, EGR, wszystkie rurki od turbo i tp. Wg serwisu się udało ale pojechałem na jazdę próbną i po kilku kilometrach auto dostało maksymalne obroty silnika. W serwisie stało się tak samo i okazało się że turbo zaciągało olej. Założona jest już kolejna turbina i auto teraz jest bez żadnego błędu ale nadal brak mocy i turbo ciągnie ojej, zrobiono dzisiaj pomiar ciśnienia na cylindrach i wykres pokazał równo 24 bar na 4 cylindrach, podmieniany EGR, wykręcony katalizator, podmienione czujniki i Panowie rozłożyli w serwisie ręce...
    Czy ktoś z was miał już taki problem lub czy to proszę się podzielić informacjami. Będę wdzięczny za pomoc bo serwis szuka i kasuje :cry:
  • Poziom 32  
    W żadnym serwisie nie byłeś, gdyż na examinerze wszystko widać jak na dłoni i na pewno by sobie dali radę. A kto Tobie pomoże jak pojęcia nie macie tam...
    Jak można szukać usterki, którą notabene macie podaną na tacy...
    bobitrans napisał:
    auto teraz jest bez żadnego błędu ale nadal brak mocy i turbo ciągnie ojej
  • Poziom 9  
    Auto stoi już tam tydzień, oprócz fv na razie na 2,5 tys to tyle widzę,
    a auto jak stało tak stoi, chcą ruszyć wtryski i głowicę co mnie przeraża. Examiner
    pokazał co co napisałem wcześniej i tylko tyle
  • Moderator Samochody
    bobitrans napisał:
    auto teraz jest bez żadnego błędu ale nadal brak mocy i turbo ciągnie ojej
    [/quote]

    Niech zaczną od jednego problemu.
  • Moderator Samochody
    Jak założą sprawną turbinę i wyczyszczą układ z oleju, to auto powinno zacząć jeździć. Tych turbin się nie regeneruje.
  • Poziom 9  
    Podmieniali już pół silnika
    EGR, Turbo, Katalizator wykręcili bo może zatkany, elektro zaworek, położenie walu, układ walków rozrządu, różne czujniki, Na kompie nic nie pokazuje, był też robiony test turbiny na jakis wykresach i też jest ok,
    Wczoraj jak byłem w serwisie to stało przy aucie 5 osób i drapali sie po głowie,
    dzisiaj słyszę że może wtryski lub głowica, ale muszę podpisać zgodę że nie biorą odpowiedzialności jeśli coś się urwie. I co ja mam zrobić ?
  • Moderator Samochody
    bobitrans napisał:
    Podmieniali już pół silnika
    EGR, Turbo, Katalizator wykręcili bo może zatkany, elektro zaworek, położenie walu, układ walków rozrządu, różne czujniki, Na kompie nic nie pokazuje, był też robiony test turbiny na jakis wykresach i też jest ok,
    Wczoraj jak byłem w serwisie to stało przy aucie 5 osób i drapali sie po głowie,
    dzisiaj słyszę że może wtryski lub głowica, ale muszę podpisać zgodę że nie biorą odpowiedzialności jeśli coś się urwie. I co ja mam zrobić ?


    Chyba zostaje tylko ktoś kto ma głowę na karku.
    Najwyraźniej brakuje im wiedzy bo na sprzęt nie mogą narzekać.
  • Poziom 9  
    No jeśli chodzi o sprzęt to maja ok
    Fo auto bylo w serwisie w Belgi i rozłożyli ręce, przyjechał do Polski jeden serwis w Gorzowie Wlkp Fiat i teraz w Poznaniu Fiat go męczy, 3 serwis
  • Moderator Samochody
    bobitrans napisał:
    No jeśli chodzi o sprzęt to maja ok


    To nie wszystko, czasami w testach które oni robią na podzespołach nie wyjdzie nic a dobry diagnosta z podglądu parametrów jest w stanie więcej powiedzieć, niestety często w serwisach są sami wymieniacze, nie jednokrotnie naprawiałem samochód po ASO.
  • Poziom 31  
    szymitsu21 napisał:
    To nie wszystko, czasami w testach które oni robią na podzespołach nie wyjdzie nic a dobry diagnosta z podglądu parametrów jest w stanie więcej powiedzieć

    Dokładnie. Oprócz odczytania kodów trzeba je jeszcze zrozumieć. Mechanicy w autoryzowanych warsztatach (oczywiście nie wszyscy) lecą według wytycznych serwisowych - zespół "a" nie działa, wymień część "b"; dalej nie działa, to wymieniaj wszystko po kolei - klient zapłaci za całą procedurę ;) Jedź do jakiegoś warsztatu specjalizującego się we Fiatach. Spróbuj może któreś z tych ogłoszeń - to nie reklama, pierwszy link z Googla.
  • Admin grupy Samochody
    Zainteresuj się odmą silnika.
  • Poziom 7  
    Jedyna mozliwoscia po wymianie turbiny na nowa (zakladajac ze jest sprawna) i przedostawaniu sie oleju do ukladu spalania jest brak cisnienia doladowania - to moze wiazac sie razem z brakiem mocy. Prosze koniecznie sprawdzic doladowanie, przewaznie jest cisnienie atmosferycze + 1bar.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiscie to odnosi sie do pobierania oleju przez turbine - jezeli mechanicy sa pewni tego faktu.
  • Poziom 9  
    ciśnienie jest OK
  • Poziom 7  
    To w takim razie zakladajac ze turbina jest sprawna nie ma innej mozliwosci na zaciaganie oleju z turbiny. Jezeli w aucie jest dpf (w tym modelu nie pamietam) to trzeba sprawdzic stan zapchania DPF'a.
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany. Okazały się winne wtryski. Po wymianie na nowe auto jedzie dalej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zostały wymienione wtryski na nowe. Auto dostało mocy. Zamykam temat.