Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C360 - Niskie ciśnienie oleju

26 Sty 2015 23:34 2703 9
  • Poziom 2  
    Witam, proszę o pomoc ponieważ nie mam pojęcia co robić. Rok temu zrobiłem generalkę i okazało się, że silnik jak nie trzymał ciśnienia oleju tak nie trzyma. Przejeździłem jakoś ubiegły rok i oddałem wał do pomiarów, okazało się, że minimalnie nie trzyma wymiarów (wał z ostródy!) wiec został wykonany szlif, który tylko ustabilizował wskazówkę manometru, przedtem strasznie pulsowała, ale
    to pierdo**ne ciśnie oleju nic się nie zmieniło :(, czyli 1,5-2 atm przy 2tys obr/min i prawie 0 przy niskich. Jak myślcie, co to może być, wykluczając wadliwy montaż wału, jak i jego wymiary (pewna firma wykonująca pomiary oraz szlif), pompę olejową i smok. Co ciekawe z silnika, od strony skrzyni, ciągle leci olej mimo trzykrotnej wymianie pokrywy (2 razy próbowałem z odrzutnikiem teraz mam założony simering).
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Jeżeli jesteś pewien pompy olejowej i połączeń przy niej, że tam nic nie ucieka oraz zaworu bezpieczeństwa na pompie, że ma dobre ciśnienie ustawione to może okolice wałka rozrządu są wypracowane i tam ucieka ciśnienie. Jaki olej masz zalany???
    A czy manometr masz pewny, że pokazuje poprawnie ciśnienie?
  • Poziom 12  
    Rok temu kolego robiłeś kapitalkę, ale czy blok został dobrze umyty? Może kanał jest czymś przytkany. Albo świeży olej już go wyczyścił i filtr zapchał.
    Koszt filtra nie wielki - tu bym zaczął.
    Jeśli chodzi o olej to czytałem gdzieś tu na forum, że ktoś półsyntetyk lał i też ciśnienie było ok.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Choć by nie wiem jak był zawalony filtr oleju ciśnienie powinno być.
    Wałek rozrządu sprawdź, smoka pompy, zawór przelewowy i połączenie pompy z filtrem jeśli nie było sprawdzane jak kolega wyżej wspomniał.
  • Poziom 16  
    Sprawdź jeszcze rurkę może być pęknięta.
  • Poziom 2  
    Sprawdzałem kilka manometrów i ciśnienie takie same, filtr oleju też nowy. Wałek rozrządu nie był ruszany a wyglądał na wyrobiony, tylko gdzie tamtędy przebiega smarowanie?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nad wałkiem rozrządu jest główny kanał olejowy do którego trafia olej z filtra. A z niego rozchodzi się w dół na wałek rozrządu, skośne kanału na panewki główne wału korbowego, przez kanały w wale na panewki korbowodowe. W górę przez szklanki popychaczy, popychacze do klawiatury.
    Wałek wyciąg i pomierz skoro już sam mówisz że jest wyrobiony.
  • Poziom 2  
    Obecnie nie mam czasu aby go rozbierać, ale czy są jeszcze jekieś miejsca, w których silnik aż tak będzie tracił ciśnienie, bo chciałbym wszystko sprawdzić jak będę miał go rozebranego.
  • Poziom 23  
    Tak są jeszcze inne miejsca gdzie mógłby gubić ciśnienie.
    Miałem niedawno do czynienia z silnikiem gdzie nie było zaślepki kanału od strony rozrządu . Równie dobrze może być pęknięty blok [ czysto teoretycznie ] .
    Jak zdejmiesz miskę , to w kanał olejowy od pompy olejowej wdmuchnij powietrze a nóż może coś pokaże .
    Pozdrawiam Zbigniew
  • Poziom 10  
    Ja stawiam na wałek rozrządu a ciśnienie to nawet wyrobiona klawiatura może trochę obniżyć