Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra zapowietrza sie podczas jazdy

mariusz168 27 Sty 2015 11:53 1011 6
  • #1 27 Sty 2015 11:53
    mariusz168
    Poziom 7  

    Witam, nie dawno kupiłem Vectre 2001 rok 2.0 Dtl, lecz okazało się że coś jest nie tak , mianowicie zapowietrza się ono podczas jazdy, po prostu zgaśnie i wystarczy go odpowietrzyć to pali na dotyk. Zauważyłem też że poprzedni właściciel kombinował cos koło filtra paliwa, jest tam założony filtr bodajże od clio z niej jest doprowadzony przezroczysty wężyk do pompy wtryskowej, podczas mojej obserwacji zauważyłem ze po zgaszeniu silnika paliwo się cofa do filtra, słyszałem ze może być to wina pompy wtryskowej, lecz jest ona po regeneracji około 5 miesięcy temu.., czy gdybym zamontowal tam zaworek zwrotyny mogło by to pomóc?? Z góry dziękuję za odpowiedzi;p

    0 6
  • #2 27 Sty 2015 16:29
    tomek70
    Poziom 20  

    Załóż pompkę ręczną tzw. ''gruszkę''. Będziesz miał przy okazji zaworek zwrotny.

    0
  • #3 27 Sty 2015 19:13
    Art.B
    Poziom 27  

    Niezaprzeczalnie gruszka się przydaje do odpowietrzania VP44, ale trzeba by sprawdzić którędy się zapowietrza. Do sprawdzenia, a raczej wymiany, przewody przelewów (przelewy idą na stronę ssącą pompy), ew. uszczelniacze pod trawersami.

    0
  • #4 27 Sty 2015 19:37
    tomek70
    Poziom 20  

    Ja stawiam na uszczelkę pod nastawnikiem.

    0
  • #5 27 Sty 2015 19:59
    Art.B
    Poziom 27  

    Tam nie ma nastawnika jak w VP37. Jeśli miałoby się zapowietrzać przez którąś z uszczelek pompy, to pewnie pompa też byłaby mokra (nadciśnienie w korpusie pompy). W 2.0 DTL/DTH wystarczy niewielka nieszczelność na choćby trójniku od przelewów i paliwo pięknie cofa się do filtra. Przelewy wpięte są w "banjo" od zasilania pompy, więc w przezroczystym przewodzie cofa się od samej pompy. Najprościej zacisnąć przewód od przelewów zaraz przed pompą i sprawdzić, czy dalej łapie powietrze.

    0
  • #6 31 Sty 2015 00:25
    mariusz168
    Poziom 7  

    Wymieniłem w nim przewody przelewowe i auto ma teraz inne problemy dodam ze tamte na pewno łapały powietrze strasznie zmęczone i w ogóle, mianowicie zapowietrza się jeszcze lecz nie tak jak wcześniej, teraz zgaśnie wyciągnę powietrze z filtra i auto pali a wcześniej musiałem się trochę nameczyć żeby zapalił i tutaj powstaje pytanie czy przez nie orginalny filtr mogą być takie objawy?? odam ze mam jakaś gruszkę zamontowana gdy się zapowietrzy to w przewodach jest paliwo lecz w niej jest samo powietrze....

    0
  • #7 31 Sty 2015 16:24
    Art.B
    Poziom 27  

    Problem z powietrzem zależy od ilości paliwa w zbiorniku? Bywa że się zapowietrza poniżej 1/2, wtedy bywa nieszczelność przewodu przy smoku (wewnątrz zbiornika). Może też łapać powietrze przy złączach przewodów przy zbiorniku, jak i przy filtrze. Możesz wymienić o-ringi w szybkozłączach (przy odrobinie cierpliwości da się je wydłubać i wymienić). Musisz szukać po kolei. W zbiorniku nie ma pompy, więc w całym układzie panuje podciśnienie. Niewielka nieszczelność i łapie powietrze, jednocześnie bez widocznego wycieku. Przezroczyste wężyki igielitowe nie są dobrym rozwiązaniem, lubią przepuszczać na złączach i łapać tam powietrze. Wymień najlepiej na gumowe przewody paliwowe.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo