Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo i shift 2008 - Kody błędów

TomasAGC 27 Sty 2015 18:01 4242 10
  • #1 27 Sty 2015 18:01
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Volvo fh 2008r Ishift wybiera tylko 5 i 6 bieg
    Błędy MID 130 PSID 232 FMI 9
    MID 130 PSID 26 FMI 7

    0 10
  • #2 31 Sty 2015 16:47
    HADŻI
    Poziom 19  

    Mam tylko opis po angielsku może ci to coś pomoże.MID 130 PSID 26 FMI 7 -Gears 2/3 engagement system. FMI Description:Blocked engagement of neutral.FAULT Condition:The 2/3 gear cylinder cannot reach neutral position when requested.POSSIBLE Symptoms:Yellow lamp is sent,slow gear changes.POSSIBLE Cause:Control housing detent assembly,Brass lugs,Transmission Control Module(TCM),Sealssolenoid valve,Piston rod,Engaging sleeve.MID 130 PSID 232 FMI 9 Powertrain CAN.FMI Discriptin:Abnormal update rate.FAULT Condition:Message missing on SAE J1939 DATA LINK FROM THE FOLLOWING control module,engine control module (ECM).Possible Symptoms:Yellow lamp is sent,slow gear changes.POSSIBLE Cause:N/A.Pozdrawiam,powodzenia.

    1
  • #3 01 Lut 2015 13:40
    cielak1989
    Poziom 12  

    Prawdopodobnie pęknięty wałek 2/3 biegu

    0
  • #4 02 Lut 2015 21:04
    dawidzietek
    Poziom 1  

    MID 130 PSID 26 FMI 7 to będzie jedno z tych:
    Mosiężny kołek
    Jednostka sterująca skrzyni biegów (TECU)
    Uszczelnienia, elektrozawór
    Tłoczysko
    Tuleja sprzęgająca

    z doświadczenia stawiam na pęknięte tłoczysko.

    0
  • #5 05 Lut 2015 19:48
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Auto naprawiano gdzieś w Polsce ruszyło ale coś nadal jest nie tak pozostał błąd PSID 232 FMI 9 i auto mocno szarpie podczas wkładania biegu czasami do tego stopnia że aż zerwie kołami.

    0
  • #6 11 Lut 2015 14:03
    kamilx92
    Poziom 9  

    Witam mam podobny problem.
    mianowicie volvo fh 13 07r. I shift
    MID 130 PSID 26 FMI 7 2/3 bieg nieprawidłowa odpowiedz układu mechanicznego. wybiera tylko 4 bieg, oczywiście nie bez problemu gdy powciska sie pedałem gazu uda sie że coś wybierze. Obroty ograniczone łapał ok. 1000 obr. i szarpie, by gdzie kolwiek zjechac z drogi. Po wyjeciu wybieraka wyskoczył błąd MID 130 PSID 23 FMI 7, zauwazylem ze pierscień 2/3 biegu "lata" swobodnie bez oporu i ma troche luzu na zębach, moze to byc powodem? Przerabiał ktoś coś podobnego? Szukać problemu w wybieraku czy dalej w skrzyni? Prosiłbym o jakąs podpowiedz.
    Z góry dziękuje.

    3
  • #7 11 Lut 2015 17:52
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Wybierak uszkodzony.

    0
  • #8 12 Sty 2017 20:39
    patryk9pl
    Poziom 2  

    Witam. I znalazł pan problem z tym kodem mid 130 psid 232 fmi 9 ?. Pozdrawiam.

    0
  • #10 23 Sty 2017 12:16
    patryk9pl
    Poziom 2  

    To wychodzi na to ze moduł daje zwarcie ?.. Bo lampka żółta od silnika sie zapali po 200 km . Czasem i po 100 . Moduł jest rozbieralny ?. Nigdy nie rozbierałem.

    0
  • #11 23 Sty 2017 21:33
    rhx
    Poziom 8  

    TomasAGC napisał:
    MID 130 PSID 26 FMI 7
    od piątku miałem ten sam kod usterki. Jak pisał kolega wcześniej uszkodzony został tłoczek w wybieraku, po prostu pękł. Wałek trafił do fachowca, który wykonał identyczny wałek. Może od początku, mam Volvo fh z 2008r, 440 4x2 numer VIN : YV2AS02A68A664884, oznaczenie skrzyni AT2512C. W ubiegły piątek dzwoni do mnie kierowca, że ma awarię, w okolicach Świecie wyhamował do zera z powodu jakiejś kolizji, gdy już ruszył ujechał 1km i samochód przestał reagować na pedał gazu, po zatrzymaniu się automat wbił sobie 6 bieg i nie chciał przebić na żaden inny. Po demontażu wybieraka skrzyni w sobotę okazało się że pękło tłoczysko. Wszystko niby pięknie, nowy tłok zamontowany w wybieraku, wybierak trafił na skrzynie i klapa. Dalej automat na start wrzuca sobie 6 bieg i początkowo nie ma reakcji na pedał gazu. Pojechałem więc na jazdę próbną i tak 6 bieg, puszcza obroty do 1000/min, odpuszczam gaz, dodaje odpuszczam i skrzynia wskakuje na 9 bieg (jadę samym koniem) na 9 biegu auto kręci obroty do końca i wbija 12, bez problemu rozpędza się do 90km/h. Następnie zwalniam, redukuje znowu do 6 i ta sama sytuacja, maksymalne obroty to 1000/min, po wymianie tłoczka kod błędu MID 130 PSID 26 FMI 7 zgasł, wykonałem kalibrację sprzęgła bez żadnego problemu ale już kalibracja skrzyni zatrzymuje się w połowie. Jedyny błąd jaki mam teraz w przekładni to CIŚNIENIE POWIETRZA SKRZYNI BIEGÓW SYGNAŁ ZBYT WYSOKI. Dodam jeszcze że na manualu auto rusza z 2 biegu i kręci obroty również do 1000/min, z jedynki, trójki, czwórki i piątki nie chce, bieg wsteczny działa bez zarzutu. Ktoś ma jakiś pomysł co może boleć mojego I-shifta?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zdjęcie przedstawia uszkodzony wałek, to tak dla potomnych żeby było wiadomo czego szukać :)

    2