Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu

27 Sty 2015 21:50 7188 33
  • Poziom 15  
    Witam. Mam problem z audi S4 4,2 2004 rok. Auto jeździło normalnie choć czasami wypadał zapłon na jednym cylindrze. Wczoraj zaczeło chodzić coraz gorzej. Dziś odpaliłem i po chwili zaczeło jeszcze bardziej kuleć aż zgasło.
    Tak na szybko odczytałem błędy:
    17544 adaptacja dodatkowego paliwa blok 1 mieszanka uboga (stały)
    17546 adaptacja dodatkowego paliwa blok 2 mieszanka uboga (stały)
    16395 regulacja faz rozrządu , rząd cylindrów 1; nie może osiągnąć żądanej wartości , za mocno wyprzedzony - (nieciągły)
    17538 mnożąca adaptacja paliwa, blok 2; mieszanka uboga (stały)
    17536 mnożąca adaptacja paliwa; blok 1 ; mieszanka uboga (nieciągły)
    16502 czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki
    16684 układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
    16689 zapłon cylindra 5 wypadanie zapłonów (nieciągły)
    16692 zapłon cylindra 8 wypadanie zapłonów (stały)
    16690 zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów (nieciągły)
    16688 zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów (stały)
    16691 zapłon cylindra 7 wypadanie zapłonów (stały)
    16686 zapłon cylindra 2 wypadanie zapłonów (stały)
    16685 zapłon cylindra 1 wypadanie zapłonów (stały)
    16687 zapłon cylindra 3 wypadanie zapłonów (stały)
    17748 czujnik pozycji wałka rozrządu/prędkości obrotowej silnika ;niewłaściwa korekcja (nieciągły)
    18308 uszkodzenie wentylatora2 (nieciągła)
    18080 wentylator chłodnicy 1 zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie (nieciągły)


    Czy to przypadkiem nie jest spowodowane przestawieniem się rozrządu?
    Będę wdzięczny za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Rozrząd sprawdź jak pisze kolega wyżej, może być coś ze ślizgiem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują.

    Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
  • Poziom 15  
    Jutro od rana biorę się za to. Auto posiada instalację gazową prinsa. Problem może ewentualnie jeszcze w niej być. Jeśli chodzi o rozrząd to da się go jakoś sprawdzić bez wyjmowania silnika? Dodam że zawsze po dłuższym postoju gdy się go odpaliło było słychać charakterystyczny dzwięk - tak jakby szklanki były puste ale to chyba fazatory. Podobno ten typ tak ma i ciężko to wyeliminować.
  • Moderator Samochody
    inginio napisał:
    po dłuższym postoju gdy się go odpaliło było słychać charakterystyczny dzwięk - tak jakby szklanki były puste ale to chyba fazatory


    No to obawiam się iż łańcuszek przeskoczył....
  • Poziom 15  
    Twierdzisz że napinacz hydrauliczny był pusty i zanim się napełnił olejem i naciągnął łańcuch to ten mógł przeskoczyć?
  • Moderator Samochody
    Nie twierdze, przypuszczam.

    Czy mam racje czy nie okaże się po zdjęciu przodu i weryfikacji.

    No chyba że tam rozrząd jest z tyłu, to trzeba motor zdemontować.
  • Poziom 15  
    Teoretycznie jest to BBK więc czeka mnie demontaż silnika.... Tak sobie myślę (jeśli źle to proszę mnie poprawić) że jeśli ustawie tłok na 1 cylindrze w GMP i sprawdze ustawienie krzywek zegarem na wałku to teoretycznie bynajmniej wstępnie takie ustawienie powinno być wiarygodne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Dzięki kolego Domex. Po ustawieniu pierwszego cylindra w GMP juz wiem ze jest lipa... wałki na lewej jak i prawej głowicy nie są ustawione na blokady. Pas przedni zdjęty i rozbebeszam dalej... Lepiej wyciągać go ze skrzynia czy moze sam silnik? Jest to quattro.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Najlepiej rozpiąć półosie wał i tłumiki, elektrykę, i wyjechać z całym wózkiem, razem z silnikiem i skrzynią.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Przy wkładaniu będzie łatwiej nie uszkodzić skrzyni albo sprzęgła.
  • Poziom 15  
    Macie rację - ze skrzynią na sankach byłoby łatwiej ale zanim to przeczytałem to już prawie wyjąłem silnik ;) Jutro rano jeszcze z godzinkę i będę go miał wyjętego.
    Zrobię zdjęcia jak już go rozbiorę i zobaczymy co zostało z silnika. Auto kupione było całkiem niedawno i już raz motorownia była robierana - wszystko na sylikon.
  • Poziom 15  
    Silnik na wierzchu a teraz powiedzcie mi jak odkręcić wandlera? W środku w nim jedyne co widzę to coś co wygląda jak krzyzyk czyli bez specjalistycznego narzędzie się nie obędzie? Czy moze jest jakiś inny sposób?
  • Moderator Samochody
    Wstaw jakieś zdjęcie.
  • Moderator Samochody
    Wyciągnąłeś konwerter ze skrzyni, osadzenie go nie będzie łatwe aby był szczelny.

    Dla tego właśnie miałeś zdemontować skrzynie razem z silnikiem.

    Masz trzy śruby które przykręcają go do koła zamachowego, dostępne jak sądzę od wewnątrz, musi być okienko, od strony silnika, albo zdemontowana miska, ale z tą miską to moje przypuszczenia.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Zrób zdjęcie takie jak pierwsze ale z drugiej strony silnika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu


    Coś w ten deseń, zdjęcie czysto poglądowe.
  • Poziom 15  
    Nie wiem jak to jeszcze zrobię ale montaż silnika nie będzie łatwy tak aby nie uszkodzić uszczelniacza w skrzyni. Myślę że jutro znajdę te trzy śruby. Po zdjęciu kolektora ssącego widać dokładnie zawory i wydają się być proste. Teoretycznie po wymianie/ naprawie rozrządu będę chciał zmierzyć kompresję na wyjętym silniku. Rozrusznik da się zamontować aby chwile pokręcił silnikiem.Dzięki kolego Domex 32 za bezcenne informacje ;)
  • Poziom 15  
    Wizualnie wygląda wszystko dobrze natomiast zaraz zobacze jak będzie na blokady pasować po ustawieniu wału.

    Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu

    Dodano po 3 [minuty]:

    W którym miejscu znajduje się ta blokada do wału?
  • Moderator Samochody
    Blokada na schemacie który Ci wysłałem oznaczona jest numerem 1.
  • Poziom 29  
    Witam
    Zrób dokładniejsze zdjęcie ślizga tego przy wale z lewej strony .
    Tak jak zdjęcie nr.2.
    Pzdr
  • Poziom 15  
    Zdjęcia napinacza razem ze ślizgiem ponizej - jakaś masakra - ślizg poklejony klejem! Wszystkie ślizgi mają podobne wyzłobienie jak ten czyli raczej wymiana.
    Ten pierwszy łańcuszek na wale to co napędza? Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu Audi S4 4,2 - wypadanie zapłonu
  • Moderator Samochody
    Po tym co widać, miska smok oraz pompa oleju do przeglądu, czy aby coś czego brakuje, nie zostało zassane.

    inginio napisał:
    Ten pierwszy łańcuszek na wale to co napędza?


    Pompę oleju i/lub wałki balansujące.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Teraz będziesz miał dylemat, czy wymieniać komplet, razem z kołami zmiennych faz rozrządu czy nie, bo obawiam się iż sama wymiana łańcuszków i ślizgów nie rozwiąże problemu.
  • Poziom 15  
    A co mogło powodować przy pierwszym rozruchu rano taki głośne grzechotanie przez sekunde? Ślizgi raczej nie, łańcuszek to by raczej cały czas tak hałasował.
  • Moderator Samochody
    Są generalnie 3 opcje.

    Popychacze hydrauliczne, zanim dostaną oleju.

    Łańcuch zanim dostanie oleju.

    Łańcuch, zanim napinacz zostanie napełniony olejem i skasuje luz łańcucha, a dźwięk ten to hałas łańcucha po ślizgach.
  • Poziom 15  
    Jestem na etapie załatwiania wszystkich ślizgów napinaczy łańcuchów oraz popychaczy hydraulicznych ( są takie same jak w citroenie C5 I 2,2 Hdi w całkiem niezłej cenie). Blokady pożyczę od kolegi i dam znać co z tego wyjdzie jak już wszystko będę miał. Jeśli ktoś ma dojście do tych części - ślizgi napinacze i łańcuszki to dajcie znać.
  • Poziom 21  
    W silnikach audi V8 bardziej bym podejrzewał ciśnienie paliwa i wysokie napięcie, te objawy nie bardzo wyglądają na przestawiony rozrząd. Sprawdził bym czujnik wału bo często pada w tych autach.