Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 2010 - Błąd P0136, P0138, P1604

28 Sty 2015 14:19 11301 6
  • Poziom 2  
    Witajcie!
    W mojej toyocie zapaliła się kontrolka "check engine", więc podjechałem do znajomego, podpiął pod komputer i pokazało takie błędy:
    P0136
    P0138
    P1604

    Zauważyłem, że jak gwałtownie dodam gazu to silnik "buczy", jakby się dławił.
    Z tego co wiem to sonda lambda, za katalizatorem jest przyczyną błędów i takiego zachowania silnika, jednak problemów z odpalaniem nie mam, silnik pracuje równiutko i cicho, spalanie także nie wzrosło.
    Moje pytnie: mam się tym przejmować czy nie do końca?
    Wymieniać sondę czy się wstrzymać?
    Podobno toyotka nie będzie śmigać na zamienniku, lecz tylko na oryginale który jednak sporo kosztuje.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 37  
    Pierwsze dwa kody w zasadzie dotyczą sondy za katalizatorem jak słusznie zauważyłeś. Generalnie po wymianie sondy kody powinny ustąpić choć kody te powiązane są z innymi dolegliwościami (m.in. z wtryski, wycieki powietrza dolotowego czy słabe ciśnienie paliwa).
    Natomiast ostatni jest ciekawy. Piszesz że autko zapala bez problemu. Nie miałeś zająknięcia choć raz? Ostatni kod wskazuje na wadliwe wtryski (i jeszcze całą masę innych dolegliwości jak przepływomierz, czujnik położenia wału, pompa paliwa, świece).
  • Poziom 2  
    Do tej pory nie zdarzyło się żeby nie chciał zapalić, a nie jest garażowany i nawet po 4 dniowym postoju nie było problemu. Pali "od strzała".

    Co radzisz? Jakie działania podjąć?
  • Poziom 36  
    Marian516 napisał:
    Moje pytnie: mam się tym przejmować czy nie do końca?


    To zależy kiedy robiłeś uczciwy przegląd okresowy , i kontrolę istotnych elementów. Błąd sondy może być skutkiem , jeżeli mówimy o sygnale sondy. Przyczynę musisz znaleźć.
    Sprecyzuj co to za silnik.
  • Poziom 37  
    Dwa pierwsze związane są z sondą na katalizatorze. Sprawdziłbym bym sprawność połączenia elektrycznego w pierwszej kolejności. Ale za nim do czegokolwiek się przymierzysz skasuj błędy i jeżeli się pojawią to czy pojawią się te same i czy wszystkie trzy. Obstawiam że dwa pierwsze się pojawią a trzeci prawdopodobnie nie. Również wtryski mogą być przyczyną z tym że to mógłbyś zauważyć równością pracy silnika. Piszesz że silnik się dławi. Może to być objaw zanieczyszczonych wtryskiwaczy. Paliwo jest jakie jest...
  • Poziom 2  
    Silnik to 1.33 100 km.
    Przegląd ostatnio był 10.2013 (robię co do 2 lata)
    3 dni temu skasowałem błędy i narazie kontrolka się nie zaświeciła, jednak "dławi' się gdy gwałtownie nacisnę pedał w podłogę.
    Gabik, tak jak mówisz, prawdopodobnie problem będzie z wtryskami.
    Jeszcze jakieś sugestie?
  • Poziom 34  
    P1604-No ID from ECU.