Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsu 3000gt nieszczelna klima

piotrrtv 28 Sty 2015 19:49 720 7
  • #1 28 Sty 2015 19:49
    piotrrtv
    Poziom 14  

    Witam !
    Problem jak w temacie , już trzykrotnie specjaliści od klimatyzacji szukali nieszczelności , działa tydzień może dwa i czynnika brak a kasa leci .
    Postanowiłem sam poszukać nieszczelności chłodnica silnika zdemontowana na razie nic nie demontowałem co jest związane z układem klimy i mam pytanie jakim gazem można sprawdzić szczelność bo sprężonym powietrzem nie .
    Natomiast mam dostęp do argonu , dwutlenku węgla i mieszaniny w/w gazów czy można nabić którymś z nich czy może jednak tylko azotem .

    0 7
  • #2 29 Sty 2015 21:46
    sp9svn
    Poziom 20  

    Witam
    nie wypowiem się co możliwości wykorzystania wspomnianych gazów - bi nie wiem
    ja używam wyłącznie azotu - jeżeli jest potrzeba.

    piotrrtv napisał:

    ...działa tydzień może dwa i czynnika brak a kasa leci .

    to nie jest nieszczelność którą znajdzie się na ucho - fakt, ale barwnik bez problemu prawdę Ci powie,
    piotrrtv napisał:

    ...specjaliści od klimatyzacji

    jest różnica między "napełniaczami" a specjalistami od klimatyzacji, zapewne źle trafiłeś,
    upewnij się czy układ jest napełniony z dodatkiem UV, jak tak - lampa i okulary w łapy i szukamy,
    niech specjaliści szukają - i jeżeli faktycznie to spece to nie będą mieli problemu ze znalezieniem nieszczelności.
    Wiem łatwo powiedzieć - ale to się tak robi - czasami trzeba coś odkręcić - zrobić sobie dostęp,
    ale warto, każdy element układu klimatyzacji należy oglądnąć - czasami się to robi w kilka minut
    czasami trzeba poświecić więcej czasu - ale to naprawdę działa,

    0
  • #3 29 Sty 2015 22:04
    remkar-srz
    Poziom 2  

    Witam. Trzy razy klima nabijana, ile to kosztowało ?

    Ja robię tak. Podjeżdża auto z nieszczelną klimą to kasuje od 30 do 70 w zależności od czasu szukania nieszczelności. Jeżeli znajdę nieszczelność i wskażę ją klientowi to kasuje, jeżeli nie znajdę to nie kasuję nic.

    Nieszczelności szukam azotem: 10 - 18 bar zależy od przypadku. Czasami pomocny jest szukanie po kontraście UV, jeżeli widzę więcej kontrastu w danym miejscu, to dokładnie sprawdzam to miejsce azotem.

    Argon wytwarza się tak samo jak azot - z powietrza. Argon można stosować do klimatyzacji, ale jest droższy od azotu.

    Polecam znaleźć warsztat który skasuje za wskazanie nieszczelności, a jeżeli nie znajdzie to 0zł. Nieszczelność można zobaczyć poprzez nałożenie płynu pieniącego na nieszczelność i wtedy ciśnienie azotu robi bańki powietrzne w miejscu nieszczelności (można poprosić żeby warsztat zrobił zdjęcie nieszczelności i pokazujących się baniek - jeżeli samochód ma zostać na warsztacie).

    0
  • #4 29 Sty 2015 22:26
    piotrrtv
    Poziom 14  

    remkar-srz dzięki za praktyczne porady , mechanicznie nie mam problemu z naprawami , ale klima była mi obca jednak w necie jest wszystko i po sporej lekturze , nie taki diabeł straszny więc zacząłem działać .

    Powiem tak ze względu na wiek mojego złomka widzę , że nie za bardzo naprawiacze mają chęci do szukania nieszczelności jak i też na nie specjalnie dobry dostęp do chociażby chłodnicy klimy bo trzeba wymontować chłodnicę silnika .

    Miałem pecha za każdym razem płaciłem po 150 zeta , pewno myślą skoro ma taką furkę to go stać . Dodam że dwukrotnie uszczelniali mi przejście przez komorę silnika do kabiny i dopiero trzeci fachowiec zrobił to dobrze , ale widocznie nieszczelności jest więcej stawiam na połączenia w chłodnicy klimy bo podobno sprężarka jest szczelna stwierdzone przez wszystkich trzech .

    Zakupiłem zegary, węże , końcówki do H i L jedynie nie miałem dostępu do azotu , ale widzę że argon też może być a mam już wszystko na wierzchu chłodnica silnika usunięta tak że dostęp do całego układu klimy w komorze silnika jest dobry .

    Nie będę już zawracał głowy specjalistą , sam spróbuję ogarnąć temat .

    Teraz powiedzcie mi do jakiego ciśnienia można dobić żeby nie przesadzić czy 20 bar będzie za dużo czy może mniej bo jeden z fachowców podobno sprawdzał szczelność przy 25 bar .

    0
  • Pomocny post
    #5 29 Sty 2015 22:36
    remkar-srz
    Poziom 2  

    Trzeba użyć dobrego środka do sprawdzania szczelności. Np zwykłe mydło w płynie z wodą. Proponuję zacząć od ciśnienia 8 bar. Jeżeli nic się nie pokaże to 12 bar, jeżeli to nic nie da, to 17 bar.

    Chłodnice trzeba sprawdzić dokładnie, od zewnętrznej i wewnętrznej strony (od silnika). Dokładnie trzeba sprawdzić rogi chłodnicy oraz krawędzie. Jeszcze jedna sprawa, pasowało by znać ciśnienia w układzie działającej klimatyzacji zaraz po napełnieniu.

    Jeszcze jedno. Trzeba poszukać miejsc tak jakby zaolejonych lekko lub mocniej. Jeżeli klima była napełniana 3 razy, to tym bardziej trzeba poszukać takich miejsc i dokładnie je sprawdzić przy użyciu azotu.

    Trzeba było by też sprawdzić sprężarkę oraz uszczelniacz wałka w sprężarce, a to można sprawdzić najlepiej ściągając sprzęgło sprężarki i świecąc UV i patrzeć czy przy uszczelniaczu jest dużo oleju klimatyzacji.

    1
  • #6 29 Sty 2015 22:43
    piotrrtv
    Poziom 14  

    Dzięki za cenne rady jednak azot a co z argonem bo mam go w garażu czy można go użyć ?

    0
  • #7 29 Sty 2015 22:48
    remkar-srz
    Poziom 2  

    Pisałem już że można.

    0
  • #8 29 Sty 2015 22:50
    piotrrtv
    Poziom 14  

    OK chciałem się upewnić za jakiś czas dam znać co zdziałałem , serdeczne dzięki .

    0