Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka Airpol N50 styczniki działają odwrotnie

prezesss89 28 Jan 2015 22:35 3051 19
  • #1
    prezesss89
    Level 7  
    Witam, kupiłem sprężarkę Airpol N50 bez możliwości sprawdzenia, po podłączeniu sterowanie działa jednak gdy ją włączę to ledwo rusza na pustym zbiorniku jak jest 2 atm ciśnienia w zbiorniku to silnik nie ma siły ruszyć. Wydaje mi się że odwrotnie działają styczniki są tam 3 sztuki przyciskiem włącza się pierwszy i trzeci jednocześnie (silnik ledwo rusza) a po chwili wyskakuje trzeci a działa pierwszy i drugi (silnik jakby miał lżej) kiedy przycisnę ręcznie styczniki pierwszy i drugi sprężarka rusza bez problemu nawet kiedy jest 5atm w zbiorniku a później szybko przycisnę pierwszy i trzeci stycznik to widać że silnik nabiera wyższych obrotów. Jak zmienić sterowanie tych styczników? Czy może to zależeć od tego że w złej kolejności podłączyłem fazy l1 l2 l3 ( chodzi mi o zasilanie bo był ucięty kabel i zakładałem wtykę) próbowałem przekładać jednak zmieniały się tylko obroty. Jeśli ktoś posiadał by taką sprężarkę to bym był wdzięczny za podpowiedz w jakiej kolejności włączają się styczniki.
  • #2
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Każdy elektryk powinien bez trudu to zdiagnozować. I lepiej będzie, jeśli przeglądnie całe urządzenie oraz poprawi, jeśli coś trzeba. Nie wkładaj palców w coś, czego nie znasz.
  • #3
    Gżehó
    Level 21  
    Wstaw chociaż zdjęcie zawartości skrzynki sterowniczej.

    Ja mam akurat trzy styczniki w poziomie, dwa duże i jeden mały. Od prawej numerując dwa duże i jako trzeci mały. Startują pierwszy czyli stycznik główny oraz mniejszy (3) czyli stycznik gwiazdy. Po odliczeniu przez przekaźnik zdaje się K2 zadanego czasu następuje przełączenie w trójkąt, czyli działa stycznik główny (1) oraz stycznik trójkąta (2). W trakcie trwania "gwiazdy" powinieneś mieć również otwarty odprężnik, przy czym słaby zawór zwrotny z baniaka może mocno utrudniać rozruch, nawet uniemożliwić ruszenie silnika na gwieździe ;-) Polecam sprawdzić czy na poszczególnych stycznikach masz wszystkie fazy na silnik. On jest w stanie coś tam działać na dwóch fazach, ale lichawo i efekt dłuższej pracy chyba wiesz jaki będzie.

    Dodatkowo i co jest najważniejsze przy pierwszym podłączeniu w instalację, kierunek obrotów musi być zgodny z założeniem fabryki!!
  • #4
    prezesss89
    Level 7  
    Jutro porobię zdjęcia i wstawię wieczorem jak wrócę z pracy, a właśnie dzisiaj był u mnie elektryk i jak poprzekładał kable to aż się ścieżka na płytce spaliła ale spróbuję przylutować kabel zamiast tej ścieżki i mam nadzieję że będzie tak jak było czyli wraz źle ale że się nic więcej nie spaliło. . . Mam pytanie jak podczas pracy silnika sprawdzić czy działa gwiazda czy trójkąt? Złe zaworki raczej mogę wykluczyć ponieważ nawet jak jest nabite 6atm w butli to naciskając odwrotnie styczniki niż się włączają przyciskiem to silnik startuje bez problemu. Jutro porobię zdjęcia i wstawię mam też schemat elektryczny z airpolu to też wstawię może to coś pomoże.
  • #5
    Gżehó
    Level 21  
    prezesss89 wrote:

    Jutro porobię zdjęcia i wstawię wieczorem jak wrócę z pracy, a właśnie dzisiaj był u mnie elektryk i jak poprzekładał kable to aż się ścieżka na płytce spaliła ale spróbuję przylutować kabel zamiast tej ścieżki i mam nadzieję że będzie tak jak było czyli wraz źle ale że się nic więcej nie spaliło. . .

    No to dobry zawodnik... Ta płytka to nie jest czasem z przekaźnikiem, m.in. odpowiedzialna za zabezpieczenie "olejowe" ??

    prezesss89 wrote:
    Mam pytanie jak podczas pracy silnika sprawdzić czy działa gwiazda czy trójkąt?

    Po obrotach, na gwieździe masz niższe obroty. Dodatkowo możesz zdjąć dekielek z puszki na silniku i tam masz wpięte kable to ew. probówką można sprawdzić czy dobrze podaje fazy na odpowiednie uzwojenia, no ale tutaj już musisz coś się znać na silnikach i uważać, żeby Cię nie usmażyło ;-)
    Jak dla mnie jeśli silnik ma ciężko, to albo brakuje mu fazy, albo jest uszkodzony, trzeba by mierzyć prądy na poszczególnych fazach czy są równe.
    Jeszcze ew. pytanie czy sam silnik nie jest zatarty na łożyskach ??

    Tu masz zbliżony model (7,5kW) i tak startuje z pustego zbiornika, przy czym przy pełnym zbiorniku i sprawnych zaworach, oraz odprężnikiem nie ma różnicy:
    https://www.youtube.com/watch?v=UWukNLJO2bY
    Słychać wyraźnie przełączenie na trójkąt po kilku sekundach. Sam czas według DTR to około 10 sekund, przy czym ja miałem 7 sekund i w zależności od oleju oraz temperatury otoczenia czasem trzeba więcej, czasem mniej.
    Kwestia oleju jest tutaj dosyć istotna, przy niskich temperaturach dziadowski olej mineralny nie pozwoli na rozpęd na gwieździe ;-)
  • #6
    prezesss89
    Level 7  
    Miałem straszne dużo na głowie ostatnio ale już mam zdjęcie skrzynki, zapodział gdzieś mi się schemat który miałem ale jeszcze poszukam. Moja sprężarka jak odwrotnie naciskam ręcznie styczniki to pracuje bardzo podobnie jak na filmie.
    Sprężarka Airpol N50 styczniki działają odwrotnie
  • #7
    Gżehó
    Level 21  
    Ciężko jest mi na 100% powiedzieć bo mam nieco inną skrzynkę, a te zdjęcie niespecjalnie dobrej jakości wstawiłeś. Jednak wydaje mi się, że jest tak jak pisałem wcześniej, czyli wpierw 1 i 3 potem 1 i 2 od prawej licząc.
  • #8
    prezesss89
    Level 7  
    Dziękuję wszystkim za pomoc, udało mi się dopiero zlokalizować usterkę dwa kable były wpięte nie w te miejsca, teraz sprężarka pięknie pracuję. Jedynie nie działa lampka od oleju jednak kiedy dotknę kablem od czujnika do masy to się wyłącza więc jest dobrze bo zabezpieczenie działa.
  • #9
    prezesss89
    Level 7  
    Witam ponownie, odnowiłem temat bo mimo że sprężarkę uruchomiłem wtedy to nie działała poprawnie przez tyle czasu. Mianowicie przez te wszystkie lata cały czas działała ale cały czas były z nią problemy, cały czas paliła styczniki, cały czas rozłączał przekaźnik termiczny przy dłuższej pracy no i w chłodniejsze dni zawsze był problem z rozruchem pierwszy raz jak była zimna. Ale z racji że była sporadycznie używana to jakoś to chodziło (nabijała 2 butle na dzień) teraz doszły mi jeszcze inne urządzenia i zaczęła pracować prawie non stop no i po kilku dniach spalił się silnik, zacząłem grzebać przy niej, wymieniłem wszystkie zawory, razem ze zwrotnym, sprawdziłem czy odprężnik działa i tu moje zaskoczenie że sprężarka przez ten cały czas działała odwrotnie, czyli startowała na podłączeniu w trójkąt ( odprężnik zamknięty) i przechodziła na podłączenie w gwiazdę ( odprężnik się otwierał ) i tak pracowała cały czas przy czym pewnie przez to cały czas się grzała i cały czas były z nią problemy. Przewinąłem silnik plus nowe łożyska zamontowałem, wymieniłem wszystkie trzy styczniki na nowe plus nowy przekaźnik termiczny, przełożyłem z powrotem kable od sterowania silnikiem i jestem w punkcie wyjścia z prze paru lat. Nadal ma ciężko ruszyć, ogólnie rusza ale tak jak by nie miała siły się rozkręcić, kręci się widać że wolniej i jak by nie miał siły się rozpędzić. Z czego w podłączeniu trójkąt rusza dużo lepiej i to przy zamkniętym odprężniku, A wiem że to na pewno podłączenie na którym nie ma siły ruszyć to na pewno gwiazda bo włącza się stycznik główny i stycznik który ma połączone ze sobą wszystkie styki L1 L2 L3. Co może być że nie ma siły ruszyć w podłączeniu gwiazda?
  • #10
    Gżehó
    Level 21  
    Ona ma problem z rozruchem na pusto, czy z częściowo wypełnionym zbiornikiem? Co to za rocznik, jakieś zdjęcia?

    https://www.youtube.com/watch?v=LbJlQUvDFu8&t=31s


    Tutaj masz nagranie ze startu mojej N50, którą miałem kilka lat temu "na chwilę". Teraz mam młodszą i startuje podobnie. Ogólnie zawsze jest wrażenie, że startuje ociężale. Jest to m.in. wynik niskich obrotów roboczych, oraz moim zdaniem stosunkowo słabego silnika do możliwości tej pompy. One były projektowane raczej z myślą o silnikach 11kW, to w pewnym momencie zmieniła się strategia firmy.

    No ale mniejsza z tym. U mnie na zabezpieczeniu topikowym 20A nie ma absolutnie problemów ze startem. To co jest istotne to pełna sprawność zaworków w głowicach i zwrotnego (co kupiłeś na wymianę??). Druga sprawa to sprawny zawór odprężający, w maszynach po 2000 jest układ odprężania "zamknięty" i go praktycznie nie słychać, co może sprawiać problemy diagnostyczne.

    Ostatnia sprawa to olej. Normalnie leje się do tych maszyn sprężarkowy, ale to gęsty glut. Ja zaczynając przygodę z AIRPOL'ami miałem na starcie problemy rozruchowe w zimie, właśnie przez olej. Praktycznie od razu przeskoczyłem na olej silnikowy 10w40 lub nawet obecnie 5w40. To serio sporo zmienia ;-)

    Reasumując, daj jej rzadki olej i dokładnie sprawdź zawór odprężający oraz zwrotny w zbiorniku.

    Btw. styczniki, dobrze sobie dobrałeś? Tak tylko pytam z ciekawości, w tej mojej obecnej N50 z 2010 czy 2011 roku w skrzynce były moim zdaniem zbyt słabe styczniki, dobrane w najlepszym wypadku dla silnika 5,5kW o ile dobrze pamiętam i miałem wrażenie, że czasem "ucieka" przy rozruchu któraś faza. To ewidentnie wynik oszczędności kogoś, kto konstruował skrzynkę (bo naklejki wyraźnie wskazują iż skrzynka jest dla "N50). Ja wymieniłem z zapasem, na 11kW lub nawet 15kW (nie pamiętam dokładnie). Był z tym zapewne problem, bo widuję czasem N50/70 na szarych zbiornikach z wymienionymi silnikami, rzecz mało spotykana w starszych.
  • #11
    prezesss89
    Level 7  
    Gżehó wrote:
    Ona ma problem z rozruchem na pusto, czy z częściowo wypełnionym zbiornikiem? Co to za rocznik, jakieś zdjęcia?

    Moja jest z wyglądu identyczna jak ta z filmu przyciski i na skrzynce i cała na pierwszy rzut oka wygląda identycznie, jest z 2014r chyba. Na podłączeniu w gwiazdę ma problem wystartować z pustym zbiornikiem, odprężnik wtedy działa, a z pustym zbiornikiem daje radę wystartować na podłączeniu w trójkąt gdzie odprężnik nie działa.
  • #12
    Gżehó
    Level 21  
    Kręci w dobrą stronę, przytarta nie jest? W nich nie ma wielkiej filozofii, olej, odprężnik i sprawne zawory to podstawa. Moim zdaniem problem z rozruchem może powodować ew. w ujemnych temperaturach gęsty olej. W zasadzie przy pustym zbiorniku nawet z niesprawnym odprężnikiem ruszy bez problemu, ale już sprawność zaworów w głowicy 2 stopnia może robić różnicę.

    Btw. jak 2014r to styczniki też pewnie miała w wersji "oszczędnej".
  • #13
    prezesss89
    Level 7  
    Gżehó wrote:
    No ale mniejsza z tym. U mnie na zabezpieczeniu topikowym 20A nie ma absolutnie problemów ze startem. To co jest istotne to pełna sprawność zaworków w głowicach i zwrotnego (co kupiłeś na wymianę??). Druga sprawa to sprawny zawór odprężający, w maszynach po 2000 jest układ odprężania "zamknięty" i go praktycznie nie słychać, co może sprawiać problemy diagnostyczne.

    U mnie jest przekaźnik termiczny Moeller Z 00-10 on ma chyba 10A bo na pokrętle do ustawiania jest od 6-10A z tym że przy podłączeniu w gwiazdę wyłącza mi główne zabezpieczenie w budynku a nie termik. Za to przy podłączeniu w trójkąt jak długo chodzi to rozłącza termik. Właśnie jakieś 2 lata temu wymieniałem wszystkie zaworki i w głowicy i ten zwrotny, teraz wymieniłem sam zwrotny ale zaworki raczej ok bo jak by były złe to by nie ruszała w podłączeniu trójkąt a jak zamienię sterowanie na stycznikach to rusza w podłączeniu trójkąt normalnie. Zawór odprężania działa bo sprawdzając jego sprawność zorientowałem się że chodziła odwrotnie najpierw na trójkąt później na gwieździe.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Gżehó wrote:
    Ostatnia sprawa to olej. Normalnie leje się do tych maszyn sprężarkowy, ale to gęsty glut. Ja zaczynając przygodę z AIRPOL'ami miałem na starcie problemy rozruchowe w zimie, właśnie przez olej. Praktycznie od razu przeskoczyłem na olej silnikowy 10w40 lub nawet obecnie 5w40. To serio sporo zmienia

    Teraz jak zamawiałem zaworek zwrotny to zamówiłem też olej wymieniłem na oryginalny z Airpolu jaki zalecają, później jak będę na miejscu to sprawdzę jaki to był ale olej raczej też ok bo jak przemienię te kable od sterowania stycznikami to sprężarka na podłączeniu w trójkąt rusza normalnie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Gżehó wrote:
    Kręci w dobrą stronę, przytarta nie jest? W nich nie ma wielkiej filozofii, olej, odprężnik i sprawne zawory to podstawa. Moim zdaniem problem z rozruchem może powodować ew. w ujemnych temperaturach gęsty olej. W zasadzie przy pustym zbiorniku nawet z niesprawnym odprężnikiem ruszy bez problemu, ale już sprawność zaworów w głowicy 2 stopnia może robić różnicę.

    Btw. jak 2014r to styczniki też pewnie miała w wersji "oszczędnej".

    Tak kręci w dobrą stronę, tego pilnuję cały czas żeby się nie zatarła, jak miałem wymontowany silnik to kręciłem za koło pasowe sprężarki to zatarta nie jest co prawda dość mocno trzeba było kręcić no ale to przez to że jednak spręża to powietrze, jak około 2 lat temu gdzie od tej pory dużo nie pracowała zmieniałem zawory wszystkie w całej sprężarce to nie było w zasadzie żadnej różnicy po zmianie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Gżehó wrote:
    Btw. jak 2014r to styczniki też pewnie miała w wersji "oszczędnej".

    Oryginalne styczniki są na zdjęciu wcześniej wstawionym na początku postu jak miałem z nią problem od razu po zakupie teraz założyłem wszystkie nowe główny chyba 11kW a te dwa mniejsze po 7,5kW dokładnie to Schneider LC1D18P7 ale wydaje mi się że nowe to powinny dawać radę tylko szybciej się zużyć.
    U Ciebie na filmie widać jak startuje i się rozpędza u mnie startuje podobnie z tym że się nie rozpędza tylko chodzi tak parę sekund po czym wywala główne zasilanie w budynku też właśnie dziwne że nie rozłącza wyłącznik termiczny tylko wyłącza główne zasilanie budynku?
    Edytowałem. Proszę dbać o poprawną pisownię symboli jednostek fizycznych i używać prawidłowej terminologii.[T.M.]
  • #14
    Gżehó
    Level 21  
    Jeszcze ew. przychodzi mi do głowy większe niż fabryczne koło pasowe na silniku.

    Ten przekaźnik nie za słaby? Silnik 7,5kW zdaje się jakoś okolice 16A pobiera przy pełnej mocy o ile dobrze pamiętam?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Styczniki montuje się dwa duże i jeden dla gwiazdy mały ;-) Pompa ma pracować lekko, jak jest pusty zbiornik to ona prawie nic nie spręża. Robiłeś pomiar czasu nabicia zbiornika/wydajności?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zrób fotki tej maszyny, sądząc po kolorze skrzynki nie wydaje się być z 2014 :)

    Dodano po 27 [minuty]:

    Dobra, skoro się rozpędza i przy przełączeniu wywala zabezpieczenie to ja np. strzelam iż masz powalone fazy i np. próbuje na trójkącie w drugą stronę kręcić, albo sterowanie stycznikami zawodzi i np. gwiazdy nie rozłącza?
  • #15
    prezesss89
    Level 7  
    Gżehó wrote:
    Btw. jak 2014r to styczniki też pewnie miała w wersji "oszczędnej".

    Tak już sobie przypominam to jest z 2004r a nie 14 faktycznie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gżehó wrote:
    Jeszcze ew. przychodzi mi do głowy większe niż fabryczne koło pasowe na silniku.

    Koło raczej fabryczne bo po kolorze pasuje a i patrzyłem na zdjęciach innych sprężarek to wydaje się takie same.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Gżehó wrote:
    Styczniki montuje się dwa duże i jeden dla gwiazdy mały Pompa ma pracować lekko, jak jest pusty zbiornik to ona prawie nic nie spręża. Robiłeś pomiar czasu nabicia zbiornika/wydajności?

    O to mnie zaciekawiło bo u mnie jak zdjąłem paski to przy pustym zbiorniku ciężko było zakręcić sprężarką tzn sama oś lekko się kręciła ale ale jak zaczynałem kręcić to momentalnie robiło się ciężko trzeba było przełamywać kompresje, to na pustym ma się kręcić lekko bez oporu? Ja wymieniłem zaworki wszystkie w głowicach na nowe ale po wymianie nie było czuć różnicy a jest szansa że ktoś przed tym jak ją kupiłem założył te zaworki odwrotnie? Bo ja tak jak wyjąłem stare tak zamontowałem nowe identycznie. Jak wrócę to zdejmę jeszcze raz te paski i sprawdzę czy się lekko kręci bo może jednak coś powietrza było w butli ? Teraz nie pamiętam ale to by dużo wyjaśniło.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Zdjąłem paski i tak jak kręcę ręką za koło pasowe sprężarki to jest miejscami lekko że nie czuć nic a miejscami czuć że spręża to powietrze ale daje się kręcić jedną ręką jak otworzę zaworek ten na górze co jest na rurze pomiędzy tłokami sprężarki to kręci się wtedy lżej, bo ucieka z niego powietrze z pierwszego cyklu.

    Jak bez pasków włączę sprężarkę to silnik na gwieździe rusza bez problemu ale przy przełączaniu na trójkąt wyłącza zabezpieczenie. Przed przewijaniem silnika tego nie było tylko było normalnie bo silnik się cały zakopcił jednak po ostygnięciu normalnie się włączał tylko nie miał siły, jeszcze jedna rzecz bo jak odkręcałem przewody od silnika to sobie opisałem kable i jak przywiozłem silnik to przykręciłem wszystkie kable tak jak były wcześniej jednak kręcił się w drugą stronę, zmieniłem fazy i kręcił się już w dobrą jednak może przy przewijaniu facet inaczej do kostki wyprowadził uzwojenia i tu może być problem? Jak to sprawdzić czy jest wszystko dobrze?

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Zwiększyłem termik na max 10 A z czego facet który przewijał silnik powiedział mi że jest i tak za mały ale teraz sprężarka na pustej butli i z odkręconą rurką od odprężnika ( po przejściu na trójkąt przykręciłem ją) to nabiła 8 atm normalnie, jednak przy upuszczeniu powietrza do momentu kiedy się powinna uruchomić, silnik nie dawał rady zakręcić, upuściłem powietrze do zera i od nowa włączam ją i to samo nie daje rady ruszyć dopiero jak odkręciłem tą rurkę z czego to dziwne bo zaworek działa i otwiera tylko tak jak by miał za małą przepustowość ? Też jeszcze czy ktoś się orientuję czy ten zaworek powinien otwierać się w momencie włączenie czy wcześniej? Bo u mnie jest on podpięty po kabel sterujący stycznikiem gwiazdy nie wiem czy tak ma być?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A też jeszcze czy ktoś orientuje się jak sprawdzić czy zaworki w głowicach na pewno działają poprawnie?
  • #16
    Gżehó
    Level 21  
    Gdyby zawory na drugim stopniu były odwrotnie zamontowane lub miały jakiś zasadniczy problem to by w trakcie pracy wyrzucało powietrze zaworem bezpieczeństwa na chłodnicy, dodatkowo mogło by dojść do uszkodzenia samych zaworków (tak, to możliwe). Mnie trochę dziwi cała ta sytuacja bo "kompresja" dopiero się zacznie jak będzie w zbiorniku kilka bar ciśnienia, wcześniej opory nie powinny być jakieś wybitne. Może uruchom ją z odkręconym kolektorem wylotowym, zobacz czy wtedy ma lekko. Ostatecznie zerknij jeszcze raz do zaworów, uruchom bez nich.
  • #17
    prezesss89
    Level 7  
    Dzwoniłem też do serwisu Airpol i mówili że opór powinien być przy pustej butli tylko właśnie przy sprężaniu pierwszego stopnia no i wychodzi u mnie że tak jest bo jak wyciągnę ten zawór bezpieczeństwa na chłodnicy ten na górze to powietrze ucieka tamtędy i opór się zmniejsza więc to powinno być wszystko dobrze, z tego co wszystko sprawdzałem co mi kazali to wychodzi że mechanicznie jest wszystko dobrze. Najbardziej mnie zastanawia to czy jak w silniku w puszce wychodzi 6 pinów to czy przy przewijaniu jak te 6 kabli wyprowadzili mi w innej kolejności niż były to czy to ma jakieś znaczenie że może np na gwieździe są fazy inaczej a na trójkącie inaczej ? Chociaż wtedy powinien się zmienić kierunek obrotów a kierunek jest ciągle ten sam.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Gżehó wrote:
    Może uruchom ją z odkręconym kolektorem wylotowym, zobacz czy wtedy ma lekko.

    Jak odkręciłem tą rurkę od odprężnika to wtedy jakby normalnie się włączała i przełączała, tylko jak w butli jest nabite 6atm a tyle potrzebuje urządzenie to wtedy nawet z odkręconą tą rurką nie daje rady ruszyć bo wywala mi korki..
    Zacząłem się zastanawiać czy to nie za słabe zabezpieczenie mam c25 no to chyba powinny wystarczyć? Wcześniej wystarczało tyle że chodziły odwrotnie styczniki, o dziwo teraz jak zamienię znowu te kable od sterowania stycznikami to ma dużo lżej ruszyć tylko wtedy jak pracuje na gwieździe to wyskakuje mi przekaźnik termiczny. Tak dla sprawdzenia to gwiazda: włącza się stycznik główny i stycznik trzeci który ma połączone ze sobą wszystkie trzy styki po drugiej stronie stycznika. A w trójkąt to włącza się stycznik główny i stycznik środkowy przez który przechodzą normalnie trzy fazy. No i tak powinno być czyli najpierw gwiazda i później trójkąt? Czyli wszystko niby dobrze.
  • #18
    Gżehó
    Level 21  
    C25 to zalecane zabezpieczenie do tych maszyn. Ja N70 uruchamiałem na topikach 20A i z tego co wiem Airpol'e 7,5kW dają radę na C16.
    Trudno powiedzieć w czym rzecz, ale jeśli potrafi ruszyć na strzał w trójkącie to tym bardziej powinna się z gwiazdy przełączyć i lecieć dalej. Chyba potrzebujesz na miejscu kogoś kto na to popatrzy.
  • #19
    prezesss89
    Level 7  
    Sprężarka Airpol N50 styczniki działają odwrotnie
    Chyba jestem na dobrej drodze, z serwisu Airpol wysłali mi schemat instalacji, porównując u mnie a na schemacie to była wielka różnica, zrobiłem schemat podłączenia tak na wszelki wypadek tego co było u mnie i od początku zasilania zacząłem lecieć tak jak w oryginalnym schemacie i po podłączeniu od nowa ruszyła na gwieździe podobnie jak na filmie, po przełączeniu na trójkąt rozłączyło zasilanie w budynku. Zwiększyłem czas przełączenia na 12s i na pustej butli ruszyła na gwieździe, przełączyła się na trójkąt i wyglądało że wszystko dobrze, upuściłem powietrza, wystartowała sama i na gwieździe chodziła a po przełączeniu się na trójkąt znowu rozłączyło zasilanie. Myślę teraz że może uszkodził się środkowy stycznik bo przy kilku wcześniejszych próbach( przed zmianą kabli według schematu) miałem wrażenie że przy włączaniu jak rozłączało zasilanie to że lekko śmierdział, kupię jutro nowy stycznik do 11kW i mam nadzieję że będzie dobrze. Jeszcze mam ostatni pomysł wziąć zasilanie z innego budynku bo może tutaj wymieniony es na nowy jest jakiś wadliwy i go wyzwala. Mierzyłem prąd podczas pracy sprężarki na stykach silnika to było od 216 do 219V. Ustaliłem jeszcze jedną ważną rzecz mianowicie zawór odprężania działa ale ma słabą przepustowość i myślę że się nie otwiera do końca więc teraz wszystkie próby odbywały się na odkręconej rurce. Tak więc myślę że wszystko jest na dobrej drodze :-) Dodaje zdjęcie schematu Airpol i schematu jak ja to podłączyłem. Sprężarka Airpol N50 styczniki działają odwrotnie Sprężarka Airpol N50 styczniki działają odwrotnie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam nie wiem dlaczego tak się dodały zdjęcia? Chciałem to poprawić ale mi się nie udało.
    Proszę zwracać uwagę na prawidłową terminologię oraz poprawne pisanie symboli jednostek fizycznych.[T.M.]
  • #20
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    prezesss89 wrote:
    Mierzyłem prąd podczas pracy sprężarki na stykach silnika to było od 216 do 219V.

    prezesss89 wrote:
    Dodaje zdjęcie schematu Airpol i schematu jak ja to podłączyłem.

    Jeśli kol. nie wie co mierzy oraz nie potrafi połączyć zgodnie ze schematem to najwyższy czas poprosić elektryka by dalej nie narażać się na koszty, ta rada już padła w poście#2.
    Temat zamykam.