Pacjent:
VW CADDY 1.6 TDI 2012 r. 102 KM silnik CAYN
System Siemens. Problemem jest to co w temacie, czyli w samochodzie uszkadzają się wtryskiwacze elektrycznie, czyli stos piezo.
Historia wygląda następująco. Samochód po wymianie silnika na używany o przebiegu 30 000 km, zakupiony z wtryskami, turbiną, pompą, ogólnie całym osprzętem. Kłopot zaczął się już w momencie uruchamiania po wymianie. Na kilka sekund odpalił, pracował prawidłowo, zgasł i już nie dało się go uruchomić. Przyczyną był brak ciśnienia na listwie. Po wymianie pompy na "starą" odpalił od strzała. Na "nowych" wtryskiwaczach korekty nie były idealne, ale ogólnie "może być". Przeprowadzone kodowanie wtryskiwaczy itd. Samochód pojechał.
Po ok. miesiącu pojawiła się usterka wtryskiwacza 1. cylindra. Diagnoza - uszkodzony elektrycznie, nie do naprawy. Założyłem "stary" wtryskiwacz, kodowanie, korekty, parametry OK i pojechał. Po 2-3 tygodniach kolejna awaria i uszkodzony wtryskiwacz 3. cylindra, usterka identyczna jak w poprzednim. Wymiana na "stary" i pojechał. Po jakimś czasie kolejna awaria, tym razem wtryskiwacz 2. cylindra umarł, natomiast pojawił się błąd 4. wtryskiwacza, ale on "żył". Błędy P0202, P0204 oraz pojawił się P0606. Po skasowaniu zapisywał się tylko ten dla 2. cylindra. Miałem jeszcze 2 "stare" wtryskiwacze, ale coś zaczynało mi tu nie pasować dodatkowo z uwagi na to że wtryski trochę leżały na półce przed montażem poszły na sprawdzenie. Wszystkie oprócz uszkodzonego z silnika oraz pozostałe z półki, czyli dwa. Po sprawdzeniu okazało się, że ten z 4 cylindra ma obniżoną oporność poniżej normy. Pozostałe są sprawne. Koniec końców zostały wybrane trzy najlepsze i kupiony nowy wtryskiwacz na popularnym portalu aukcyjnym. Wszystko zostało poskładane, kodowanie, spr. parametrów (nowy miał korekty gorsze niż używane), jazda próbna, wszyscy zadowoleni. Niestety po dwóch tygodniach znowu awaria. P0201 i P0606 Uszkodzony NOWY wtryskiwacz. Poszedł na gwarancję, a producent, czyli Siemens stwierdził, że wtryskiwacz został uszkodzony elektrycznie (tak stwierdził sprzedawca), ale z uwagi na długi okres reklamacji, tj. miesiąc to dostaniemy nowy. Wygrzebałem "stary", zamontowałem do testów i samochód jeździ.
Sprawdzone zasilania i masy ECU, masy na nadwoziu i silniku, wiązka dla wszystkich wtryskiwaczy, wszystko sprawdzone pod obciążeniem, ładowanie OK, parametry OK, nie tylko korekty, ale także napięcia na wtryskiwaczach, energie i odchyłki energii sterujących, pojemności stosów piezo są równe z odchyłkami na poziomie 1-3 %. Porównywałem te parametry w dwóch identycznych samochodach i są takie same. Pozostaje kwestia błędu P0606 - czyżby ECU "psuł" wtryskiwacze? Z początku awarię tłumaczyłem nieznaną historią wtryskiwaczy, które przyjechały z silnikiem, ale po tym jak zgon zaliczył nowy wtrysk, to zwątpiłem.
Ktoś z kolegów miał podobny przypadek. Jakieś propozycje rozwiązania problemu? Bo nie widzi mi się montować nowego wtryskiwacza, który jest jeszcze na półce. Dziwne jest to, że przed wymianą silnika nic się nie działo - ponad 300 000 km bez zająknięcia, a teraz awaria goni awarię.
Diagnozowałem MegaMacs 66.
P0201 - wtryskiwacz 1. cylindra.
P0202 - wtryskiwacz 2. cylindra.
P0203 - wtryskiwacz 3. cylindra.
P0204 - wtryskiwacz 4. cylindra.
P0606 - sterownik, procesor sterownika, ECU.
VW CADDY 1.6 TDI 2012 r. 102 KM silnik CAYN
System Siemens. Problemem jest to co w temacie, czyli w samochodzie uszkadzają się wtryskiwacze elektrycznie, czyli stos piezo.
Historia wygląda następująco. Samochód po wymianie silnika na używany o przebiegu 30 000 km, zakupiony z wtryskami, turbiną, pompą, ogólnie całym osprzętem. Kłopot zaczął się już w momencie uruchamiania po wymianie. Na kilka sekund odpalił, pracował prawidłowo, zgasł i już nie dało się go uruchomić. Przyczyną był brak ciśnienia na listwie. Po wymianie pompy na "starą" odpalił od strzała. Na "nowych" wtryskiwaczach korekty nie były idealne, ale ogólnie "może być". Przeprowadzone kodowanie wtryskiwaczy itd. Samochód pojechał.
Po ok. miesiącu pojawiła się usterka wtryskiwacza 1. cylindra. Diagnoza - uszkodzony elektrycznie, nie do naprawy. Założyłem "stary" wtryskiwacz, kodowanie, korekty, parametry OK i pojechał. Po 2-3 tygodniach kolejna awaria i uszkodzony wtryskiwacz 3. cylindra, usterka identyczna jak w poprzednim. Wymiana na "stary" i pojechał. Po jakimś czasie kolejna awaria, tym razem wtryskiwacz 2. cylindra umarł, natomiast pojawił się błąd 4. wtryskiwacza, ale on "żył". Błędy P0202, P0204 oraz pojawił się P0606. Po skasowaniu zapisywał się tylko ten dla 2. cylindra. Miałem jeszcze 2 "stare" wtryskiwacze, ale coś zaczynało mi tu nie pasować dodatkowo z uwagi na to że wtryski trochę leżały na półce przed montażem poszły na sprawdzenie. Wszystkie oprócz uszkodzonego z silnika oraz pozostałe z półki, czyli dwa. Po sprawdzeniu okazało się, że ten z 4 cylindra ma obniżoną oporność poniżej normy. Pozostałe są sprawne. Koniec końców zostały wybrane trzy najlepsze i kupiony nowy wtryskiwacz na popularnym portalu aukcyjnym. Wszystko zostało poskładane, kodowanie, spr. parametrów (nowy miał korekty gorsze niż używane), jazda próbna, wszyscy zadowoleni. Niestety po dwóch tygodniach znowu awaria. P0201 i P0606 Uszkodzony NOWY wtryskiwacz. Poszedł na gwarancję, a producent, czyli Siemens stwierdził, że wtryskiwacz został uszkodzony elektrycznie (tak stwierdził sprzedawca), ale z uwagi na długi okres reklamacji, tj. miesiąc to dostaniemy nowy. Wygrzebałem "stary", zamontowałem do testów i samochód jeździ.
Sprawdzone zasilania i masy ECU, masy na nadwoziu i silniku, wiązka dla wszystkich wtryskiwaczy, wszystko sprawdzone pod obciążeniem, ładowanie OK, parametry OK, nie tylko korekty, ale także napięcia na wtryskiwaczach, energie i odchyłki energii sterujących, pojemności stosów piezo są równe z odchyłkami na poziomie 1-3 %. Porównywałem te parametry w dwóch identycznych samochodach i są takie same. Pozostaje kwestia błędu P0606 - czyżby ECU "psuł" wtryskiwacze? Z początku awarię tłumaczyłem nieznaną historią wtryskiwaczy, które przyjechały z silnikiem, ale po tym jak zgon zaliczył nowy wtrysk, to zwątpiłem.
Ktoś z kolegów miał podobny przypadek. Jakieś propozycje rozwiązania problemu? Bo nie widzi mi się montować nowego wtryskiwacza, który jest jeszcze na półce. Dziwne jest to, że przed wymianą silnika nic się nie działo - ponad 300 000 km bez zająknięcia, a teraz awaria goni awarię.
Diagnozowałem MegaMacs 66.
P0201 - wtryskiwacz 1. cylindra.
P0202 - wtryskiwacz 2. cylindra.
P0203 - wtryskiwacz 3. cylindra.
P0204 - wtryskiwacz 4. cylindra.
P0606 - sterownik, procesor sterownika, ECU.