Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW CADDY 1.6 TDI 2012 r. - uszkadza wtryskiwacze

andexp 28 Jan 2015 22:46 33780 27
NDN
  • #1
    andexp
    Level 21  
    Pacjent:
    VW CADDY 1.6 TDI 2012 r. 102 KM silnik CAYN

    System Siemens. Problemem jest to co w temacie, czyli w samochodzie uszkadzają się wtryskiwacze elektrycznie, czyli stos piezo.
    Historia wygląda następująco. Samochód po wymianie silnika na używany o przebiegu 30 000 km, zakupiony z wtryskami, turbiną, pompą, ogólnie całym osprzętem. Kłopot zaczął się już w momencie uruchamiania po wymianie. Na kilka sekund odpalił, pracował prawidłowo, zgasł i już nie dało się go uruchomić. Przyczyną był brak ciśnienia na listwie. Po wymianie pompy na "starą" odpalił od strzała. Na "nowych" wtryskiwaczach korekty nie były idealne, ale ogólnie "może być". Przeprowadzone kodowanie wtryskiwaczy itd. Samochód pojechał.
    Po ok. miesiącu pojawiła się usterka wtryskiwacza 1. cylindra. Diagnoza - uszkodzony elektrycznie, nie do naprawy. Założyłem "stary" wtryskiwacz, kodowanie, korekty, parametry OK i pojechał. Po 2-3 tygodniach kolejna awaria i uszkodzony wtryskiwacz 3. cylindra, usterka identyczna jak w poprzednim. Wymiana na "stary" i pojechał. Po jakimś czasie kolejna awaria, tym razem wtryskiwacz 2. cylindra umarł, natomiast pojawił się błąd 4. wtryskiwacza, ale on "żył". Błędy P0202, P0204 oraz pojawił się P0606. Po skasowaniu zapisywał się tylko ten dla 2. cylindra. Miałem jeszcze 2 "stare" wtryskiwacze, ale coś zaczynało mi tu nie pasować dodatkowo z uwagi na to że wtryski trochę leżały na półce przed montażem poszły na sprawdzenie. Wszystkie oprócz uszkodzonego z silnika oraz pozostałe z półki, czyli dwa. Po sprawdzeniu okazało się, że ten z 4 cylindra ma obniżoną oporność poniżej normy. Pozostałe są sprawne. Koniec końców zostały wybrane trzy najlepsze i kupiony nowy wtryskiwacz na popularnym portalu aukcyjnym. Wszystko zostało poskładane, kodowanie, spr. parametrów (nowy miał korekty gorsze niż używane), jazda próbna, wszyscy zadowoleni. Niestety po dwóch tygodniach znowu awaria. P0201 i P0606 Uszkodzony NOWY wtryskiwacz. Poszedł na gwarancję, a producent, czyli Siemens stwierdził, że wtryskiwacz został uszkodzony elektrycznie (tak stwierdził sprzedawca), ale z uwagi na długi okres reklamacji, tj. miesiąc to dostaniemy nowy. Wygrzebałem "stary", zamontowałem do testów i samochód jeździ.

    Sprawdzone zasilania i masy ECU, masy na nadwoziu i silniku, wiązka dla wszystkich wtryskiwaczy, wszystko sprawdzone pod obciążeniem, ładowanie OK, parametry OK, nie tylko korekty, ale także napięcia na wtryskiwaczach, energie i odchyłki energii sterujących, pojemności stosów piezo są równe z odchyłkami na poziomie 1-3 %. Porównywałem te parametry w dwóch identycznych samochodach i są takie same. Pozostaje kwestia błędu P0606 - czyżby ECU "psuł" wtryskiwacze? Z początku awarię tłumaczyłem nieznaną historią wtryskiwaczy, które przyjechały z silnikiem, ale po tym jak zgon zaliczył nowy wtrysk, to zwątpiłem.
    Ktoś z kolegów miał podobny przypadek. Jakieś propozycje rozwiązania problemu? Bo nie widzi mi się montować nowego wtryskiwacza, który jest jeszcze na półce. Dziwne jest to, że przed wymianą silnika nic się nie działo - ponad 300 000 km bez zająknięcia, a teraz awaria goni awarię.

    Diagnozowałem MegaMacs 66.

    P0201 - wtryskiwacz 1. cylindra.
    P0202 - wtryskiwacz 2. cylindra.
    P0203 - wtryskiwacz 3. cylindra.
    P0204 - wtryskiwacz 4. cylindra.
    P0606 - sterownik, procesor sterownika, ECU.
  • NDN
  • #3
    dawid382
    Level 12  
    Myślę że to wina ECU. Jeśli rezystancja na cewce spadła oznacza to najprawdopodobniej przegrzanie się cewki. Cewki są zbyt długo zasilane. Możliwe, że sterownik albo się zawiesza, albo coś z wysterowaniem cewek.

    Jeśli masz możliwość załaduj od nowa pamięć programu do ECU ewentualnie należałoby wymienić ECU.

    Masz światła ksenonowe? Miałem przypadek uszkodzenia się sterownika komfortu (Mazda 6) przez przetwornice od ksenonu.
  • #4
    damdam

    Level 34  
    dawid382 wrote:
    Myślę że to wina ECU. Jeśli rezystancja na cewce spadła oznacza to najprawdopodobniej przegrzanie się cewki. Cewki są zbyt długo zasilane. Możliwe, że sterownik albo się zawiesza, albo coś z wysterowaniem cewek.

    Jeśli masz możliwość załaduj od nowa pamięć programu do ECU ewentualnie należałoby wymienić ECU.

    Masz światła ksenonowe? Miałem przypadek uszkodzenia się sterownika komfortu (Mazda 6) przez przetwornice od ksenonu.


    Jakie cewki kolego ? przecież wyraźnie piszą o stosach piezo, które niełatwo elektrycznie uszkodzić… (poza oczywiście przebiciem w pierwszych 2.0 Siemensach VW )
  • NDN
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Silnik wymieniony razem z alternatorem?
  • #6
    andexp
    Level 21  
    Silnik wymieniony z powodu braku ciśnienia (wypadku nie było), ani żadnego podobnego zdarzenia.
    Alternator został stary.
  • #7
    vag_padło
    Level 15  
    Miałem kiedyś taki przypadek , tylko że w audi c6 3.0 tdi. Wtryskiwacze padały , jeden za drugim . Winny był kiepski stan mechaniczny silnika .Ecu korygowało zwiększonym prądem mechanike , po wymianie motoru problem ustąpił.
    U ciebie pojawia się p0606 , wiec sprawdziłbym wiązkę pod kątem zwarć na początek oraz kabel masowy , silnik - buda , buda - aku .

    Pawel wawa wrote:
    Silnik wymieniony razem z alternatorem?


    a możesz wytłumaczyć co to ma do rzeczy?
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    vag_padło wrote:
    a możesz wytłumaczyć co to ma do rzeczy?
    Już spieszę z wyjaśnieniami, Kolego.
    Zastanawiałem się, czy alternator nie jest uszkodzony, sypie śmieciami lub szpilkami, ewentualnie zawyża znacznie napięcie w instalacji. Już nie jeden raz takie cyrki widziałem.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    Pawel wawa wrote:
    Już nie jeden raz takie cyrki widziałem.

    Bolączka nie tylko grupy VAG.

    Ale podejrzewam też brak "higieny" przy wymianach . stary CR w podobny sposób pożegnał się z życiem. 2 wtryski , potem niby regulator ciśnienia, a w rzeczywistości pompa wysokiego ciśnienia z jakiś powodów zaczęła się łuszczyć. Sprawdziłbym cały układ pod kątem paliwo-metalowe wióry.
  • #11
    Don de Leon
    Level 24  
    andexp wrote:
    Poszedł na gwarancję, producent czyli Siemens stwierdził, że wtryskiwacz został uszkodzony elektryczne (tak stwierdził sprzedawca)

    Tutaj brak higieny raczej wątpliwy, ale pompy WC podatne na uszkodzenia.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    lugi666
    Level 17  
    Wtyczki od wtryskiwaczy nie są powypalane??
  • #14
    andexp
    Level 21  
    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    W sterowniku nikt nie grzebał na 100% (samochód flotowy rocznie ok 120-140 tys. km). Alternator sprawdzony pod obciążeniem i oscyloskopem - OK. Wtyczki od wtryskiwaczy - OK. Masy, zasilania ECU, instalacja wtryskiwaczy, czujników sprawdzona pod obciążeniem 110W z wpiętym amperomierzem, wszystkie masy nadwozia odkręcone, sprawdzone, oczyszczone i skręcone.

    Z uwagi na to, że samochód "musi" jeździć został zamontowany nowy wtryskiwacz na 1 cylindrze. Kodowanie, jazda próbna i korekty:
    1 0,2
    2 0,15
    3 -0,1
    4 -0,15

    Przy poprzednim nowym wtryskiwaczu korekta wynosiła 1,4 po jeździe próbnej.

    Ciśnienia sprężania nie sprawdzałem z powodu "zaspawania" świec żarowych. Natomiast test sprężania/sprawności wg. testera pokazuje, że na zimnym jak i na gorącym jest OK. Pozostałe parametry jak MAF, VGT, EGR, DPF są prawidłowe. DPF pusty sadza na poziomie 3 g.

    Po rozmowie klient podjął decyzję, że jak się znowu zepsuje to wymienimy ECU na nowy. Raczej będziemy się skłaniać na nowy w serwisie. Nie zagłębiałem jeszcze tematu, ale po rozmowie z serwisem zajmującym się naprawami sterowników to oferują mi używany z gwarancją i przełożenie procesora lub fabrycznie nowy i przełożenie procesora, tylko jeżeli problem będzie w samym procesorze to nie rozwiąże problemu, nie sprawdzą go. Serwis VW stwierdził, ze nie mogą przeprogramować/zaktualizować oprogramowania sterownika jedynie mogą zaproponować wymianę na nowy. Można kupić używany i zaprogramować, nie wiem tylko czy MegaMacs 66 to zrobi, szczerze powiem że nie próbowałem tego bo nie miałem takiej potrzeby.

    Na razie temat rozwojowy, będę informował co dalej w temacie.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    andexp
    Level 21  
    Jak sypnie błędami to już nic nie koryguje bo wtryskiwacz jest uszkodzony. Więc korekty dla pozostałych wynoszą 0. Po burzy mózgów i analizie wizyt (błędy, parametry) wnioskuję, że padały wtryskiwacze z "nowego" silnika (bo albo długo stały albo były na wykończeniu) + nowy który nie był jak widać najszczęśliwszy.
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    falubaz1 wrote:
    zanim wtrysk by od tego poleciał waliłby błędami o ciśnieniu na Railu


    Nie winię mechanika , "nowe" o różnych przebiegach i historii użytkowania będą padać losowo . Zanieczyszczenia + inne korekty, to tylko metal. Pompy CR łuszczą się , ale chodzi nie tylko o nie, w zbiornikach paliwa można znaleźć wióry z metali-stopów lekkich, nie stosowanych w konstrukcji pojazdu. Więc "higiena" sięga poza warsztat.
  • #18
    rudi1280
    Level 2  
    Andexp co było przyczyną uszkadzania wtrysków?

    Mam taki sam problem z VW Golfem 6 1.6 CR z 2011 r. już 6 szt. wtrysków zostało wymienionych i nadal pali cewki. Samochód ma przejechane 64tyś km i poprzedni właściciel (pierwszy właściciel) sprzedał właśnie z powodu uszkadzania wtrysków.

    Instalacja pomierzona ( cewki wtrysków wysterowane są bezpośrednio z sterownika silnika), alternator ok brakuje mi pomysłów.
  • #19
    andexp
    Level 21  
    Generalnie to nie wiem. Klient zabrał samochód i podstawił go do ASO z tego co wiem to zdążył upalić już kolejne trzy wtryskiwacze fabrycznie nowe losowo na różnych cylindrach. Z tego co udało mi się wyciągnąć od kierowcy to w samochodzie przeprowadzono aktualizacje softu ECU, "jakieś" kodowania sterowników itp. rzeczy. W sumie to współczuje człowiekowi który się nim zajmuje. Ja osobiście podejrzewam słaby stan silnika lub przestawiony wałek rozrządu na piaście od koła zębatego przez co ECU próbuje skorygować dawkę paliwa i steruje wtryskami do granic możliwości. Spróbuje jutro pociągnąć klienta za język, może coś powie.
  • #20
    msdj
    Level 10  
    Witam.
    Mam dokładnie ten sam problem. Caddy 1.6 TDI 2011, 253000km, uszkadza wtryski na cylindrach 2,3. Obydwa wymienione na nowe i znowu padły.
    VCDS oprócz uszkodzonych wtryskiwaczy pokazuje kod:
    P0606 - Processor Fault

    Pomysłów brakuje.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    rudi1280
    Level 2  
    Witam,
    wtryski były kupowane nowe i używane (łącznie 6 szt) z popularnego portalu aukcyjnego - wytrzymywały 1000 - 2000 km.
    Po wymianie kompletu wtrysków zakupionych w ASO VW od kwietnia samochód przejechał 4000km i nic się nie dzieje.
    Proponuje zakupić i wymienić w ASO i mieć gwarancję na wtryski - jak się spali to ich problem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    rudi1280 wrote:
    Witam,
    wtryski były kupowane nowe i używane (łącznie 6 szt) z popularnego portalu aukcyjnego - wytrzymywały 1000 - 2000 km.
    Po wymianie kompletu wtrysków zakupionych w ASO VW od kwietnia samochód przejechał 4000km i nic się nie dzieje.
    Proponuje zakupić i wymienić w ASO i mieć gwarancję na wtryski - jak się spali to ich problem.


    Przepraszam nie 4000km , a 40 000km ;)
  • #23
    msdj
    Level 10  
    Potwierdzam to, co napisał kolega powyżej.
    Zakupiłem dwa nowe wtryskiwacze na popularnym portalu aukcyjnym. Przejechał 2000 km i kolejna awaria. Odesłałem na gwarancji. Czekam do dziś (2 miesiące). W międzyczasie zamówiłem wtryskiwacze w ASO. Tam również zostały zamontowane. Samochód jeździ. Problemów nie ma. Rozmawiałem z mechanikiem z ASO w temacie wtryskiwaczy z allegro. Wywnioskował, że to co sprzedają na allegro, to odrzuty. Nie wiem ile w tym prawdy, ale samochód jeździ. Powiedział również, że nie spotkał się jeszcze z sytuacją, jakoby ECU paliło wtryskiwacze.
  • #24
    diagnosta06
    Level 17  
    jakie odrzuty ? to nie te czasy , na allegro masz kupe towaru którego nie wymieniono w serwisie w realu , tylko na papierze , każda fabryka pilnuje tzw.odrzutów , firmy oponiarskie np, tną opony żeby badziewie nie pojawiło się na rynku
  • #25
    msdj
    Level 10  
    To tylko stwierdzenie mechanika. Fakt jest taki, że samochód jeździ na wtryskiwaczach z ASO, a nie na tych z allegro.
  • #26
    VAGSERWIS
    Level 10  
    Potwierdzam slaba jakosc wtryskiwaczy 1.6CR zakupionych poza ASO.
  • #27
    Lewis24
    Level 1  
    Witam
    Kupiłem VW CADDY 1.6 tdi 102 KM 2012r z Niemiec auto prawie nowe przebieg 11.000km
    Po przejechaniu ok.900km uszkodził się wtryskiwacz cylinder nr4 . Wymieniony na nowy ,kupiony na allegro z gwarancja I faktura. Następne 460km uszkodzony wtryskiwacz cylinder nr2 kupiony nowy wymieniony.Dowiedzialem się o problemach z opiłkami metalu w paliwie w wyniku ścierania się elementów pompy wys.cisnienia. Po kontroli filtra paliwa okazało się że są śladowe ilości opiłków metalu w paliwie .Wymiana pompy wys.cisnienia ,zbiornika paliwa,pompy paliwa ,wymiana wszystkich 4 wtryskiwaczy ( wszystkie części nowe )do tego dokładne mycie reszty przewodów i elementów związanych z paliwem.Przejechane kolejne 530km uszkodzony wtryskiwacz nr1.Auto zawiedzione do ASO Świdnica.Tam stwierdzono uszkodzenie obwodu cewki wtryskiwacze. Wtedy dowiedziałem się że wtryskiwacz jest uszkodzony elektrycznie .
    Wymienili na nowy.Przejechane 380km uszkodzony kolejny wtryskiwacz cylinder nr3 Znów ASO
    sprawdzanie całej wiązki el. (wszystko ok ) wymiana wtrysku na nowy .Przejechane kolejne 490 km znów to samo tym razem wtrysk nr4 ponownie.W ASO nic nie byli w stanie zrobić ,poza kasowaniem mnie kolejnych tysięcy za "naprawe" Według ASO w Świdnicy z autem bylo wszystko ok. Za każdym razem jak zapłaciłem i odbierałem auto.
    Okazało się,że problemem był wadliwy potencjometr przyspieszenia ( podał gazu ) VW miał z tym problemy dla tego w późniejszych modelach zmienili podał i występuje o innym nr części.
    Nie napisałem jeszcze ze ASO nągneło mnie na nowy sterownik silnika , który był na" 100% uszkodzony " BZDURA Kasy ( 4800zł) oczywiście nie zwrócili.
    Sam jeszcze wymieniłem wiązkę el.silnika (1000zł) też nic nie dało.Został jeszcze tylko podał gazu. Po jego wymianie wszystko ustało.
    Powiem tylko jeszcze że w sumie wymieniłem 11szt. Wtryskiwacz zanim znalazłem usterkę.
    Może komuś pomogę tym opisem .
    Pozdrawiam Łukasz 604 914 184
  • #28
    Don de Leon
    Level 24  
    Czasy, kiedy do serwisu autoryzowanego jeździło się po fachową naprawę/pomoc bezpowrotnie minęły z małymi wyjątkami. Pracowałem w dwóch autoryzowanych serwisach i doradcy/mechanicy/elektrycy nie mięli pojęcia o 85% informacji technicznych od producenta/innego serwisu autoryzowanego dostępnych dla takich właśnie usterek w nowych autach i nikomu nie chciało się pisać informacji jeżeli znalazło się taką usterkę jak autor wyżej opisał. A wszystko z prostej przyczyny - każdy olewał temat.