Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E30 - M20B20 + Blos - za duże spalanie.

CMK1990 29 Sty 2015 11:16 2679 19
  • #1 29 Sty 2015 11:16
    CMK1990
    Poziom 21  

    Witam.. szukam pomocy jeszcze u Was.
    Pacjent: BMW E30 z silnikiem 2.0 6-cylindrowym (m20b20), przepływomierz klapkowy, filtr powietrza stożkowy.

    Zwykła instalacja LPG na parowniku Tecno, przełącznik Samba BRC (regenerowany miesiąc temu przebieg może z 1k) + BLOS

    W czym jest problem - blosa zamontowałem pomiędzy przepustnicę a przepływomierz - jak zaleca instrukcja. Oczywiście w pionie itd.

    Regulowany w serwisie specjalizującym się w LPG na analizatorze spalin.

    I co w związku z tym, auto za dużo pali. Na prawdę za dużo. Przy lekkiej nodze przy jeździe troszkę miasto troszkę trasa 19-20L/100km.
    Przy zwykłym mieszalniku 13L/100.
    Przy takiej regulacji jak oni zrobili Śruba parownika odpowiadająca za czułość membrany wykręcona jest na maxa zaś śruba regulacji dawki w Blosie jest wkręcona do końca. Lekkie wykręcenie i auto już nie potrafi utrzymać wolnych obrotów dławi się..

    Co już sam się dowiedziałem - spalanie można zmniejszyć poprzez montaż blosa przed przepływkę. Ale gazownik odradzał, mówi że nikomu by tak nie założył bo bedą wystrzały i szybko padnie przepływomierz.
    Jak wiadomo w tym strzał w przepływkę oznacza zazwyczaj jej wymianę - a znaleźć takową już ciężko.

    Słyszałem też o podpięciu kompensacji pod blosa, natomiast kompletnie nie rozumiem co by to dało. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak wyregulować to ustrojstwo żeby tyle nie paliło?

    Dodam co wymieniłem na nowe:
    - regeneracja reduktora na oryginalnych częściach
    - sonda Getz nowa
    - świece ngk v-line 15
    - nowy filtr powietrza, stożek
    - dokładnie wyczyściłem kopułkę wszystkie styki.
    - uszczelnienie połączeń gazowych.

    Nie mam już siły proszę o sugestie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze dodam, że przy takiej regulacji jaką zrobili mi w serwisie, silnik po odpaleniu na zimnym i przełączeniu na gaz ledwo co sobie radzi... telepie nim w zasadzie całym autem - nie zgaśnie ale chodzi jak na 3 gary zamiast na 6..ale moc jest na zimnym i na ciepłym. Po rozgrzaniu wszystko ok.
    Zaś przy zwykłym mieszalniku na zimnym obroty jałowego były w porządku natomiast nie było mocy.. ledwo co sam siebie uciągał dopiero po nagrzaniu miało moc.

    0 19
  • #2 29 Sty 2015 11:37
    marcinusek
    Poziom 13  

    Miałem kiedyś bmw z M20B25 i blosem zamontowanym jak masz teraz czyli między przepływką a przepustnicą i spalał w trasie 9-10, miasto 15. Rzeczywiście masz za duże spalanie. Masz do przejrzenia cały dolot czy jest szczelny, uszczelki kolektora ssącego, uszczelka przepustnicy, rura gumowa pomiędzy przepustnicą a przepływką i w niej zainstalowany blos. Swoją drogą ciekawi mnie jak masz to zamontowane. Ja pamiętam jak kombinowałem żeby to było szczelne. Jeszcze miałem dodatkowo wstawiony rozwiercony bez klapy antywybuch dla bezpieczeństwa blosa. Jeszcze pamietam trzeba było wymienić jakiś oring w blosie bo oryginalny był nie szczelny, ale nie pamiętam jaki.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze zapomniałem o silniczku krokowym czy się zamyka jak operujesz pedałem gazu. W przepustnicy masz stycznik który informuje ECU o pracy na biegu jałowym, wtedy krokowy steruje dawką powietrza dodatkowego.

    -1
  • #3 29 Sty 2015 15:18
    CMK1990
    Poziom 21  

    Generalnie ciężko mi określić szczelność bo nie da się tego definitywnie sprawdzić ale sam to zakładałem i przeglądałem kilka razy, opaski są dobrze podkręcane gumy zakładałem nowe nie jakieś stare, uszczelki kolektora są nowe tzn były nowe jakieś 5-7 tyś km temu ale im się nic nie powinno dziać przecież. blos przeglądałem przy montażu dokładnie wyczyściłem nic gazownicy nie mówili że puszcza.

    Czy miałeś do tego filtr stożkowy? Bo z ori puchą się nie mieści zastanawia mnie czy czasami przez ten stożek nie pali za dużo. Przecież on definitywnie kilka razy więcej tego powietrza zasysa.

    Co jest też dziwne, moje auto z wydechu wypuszcza naprawde ogromną ilośc pary czy tam białego dymu nie wiem dokładnie co to, zaś w większości aut jak widzę to delikatnie tylko puszczają. Jak stoję na światłach to nieraz nie widzę kto stoi za mną:)

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    Jeszcze jedna istotna sprawa. A propo obrotów jałowych. Posiadam silnik krokowy jak na zdjęciu:
    BMW E30 - M20B20 + Blos - za duże spalanie.

    Kręcąc delikatnie korpusem (czarną częścią) dosłownie minimetrowe ruchy, prawo lewo - bardzo to wpływa na obroty jałowe, można je zmniejszyć lub zwiększyć w taki sposób. Może jakoś źle ustawiony jest?

    0
  • #4 29 Sty 2015 16:27
    marcinusek
    Poziom 13  

    Jak krokowca możesz obracać w ten sposób to niedobrze. Powinien być dobrze zaciśnięty. Może był otwierany. Ale dobrze kombinujesz, w nim jest na główce taki element, kurtyna która dawkuje powietrze. ECU powinien tym sobie sterować np na podstawie parametrów odczytanych z sondy lambda, przepływomierza. Ważne by się nie zacinał w jakimś tam położeniu. A jeszcze ważne pytanie czy z przepływką nie ma problemów, czy działa. W trakcie pracy silnika na jałowym można przepływkę odpiąć i sprawdzić czy np silnik zgaśnie. Wtedy jest to dobry objaw. Najlepiej sprawdzić spaliny na analizatorze i na nim stroić blosa. Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego ze zbiorniczka, nie zmienił koloru i nie ma dużego ciśnienia w układzie (ale zawsze ciśnienie tam jakieś panuje) to uszczelka pod głowicą jest ok.

    0
  • #5 29 Sty 2015 16:31
    domex32
    Moderator na urlopie...

    marcinusek napisał:
    Jak krokowca możesz obracać w ten sposób to niedobrze.


    To nie jest krokowiec, to jest zawór powietrza bocznikowego, ale faktem jest że nie powinno być luzu w obudowie, może wpływać na wolne obroty jak zaciąga powietrze omijając przepływomierz.

    0
  • #6 29 Sty 2015 16:48
    marcinusek
    Poziom 13  

    Domex zgadza się, to jest silniczek ale z dwoma uzwojeniami, różnica w potencjałach na dwóch uzwojeniach steruje nim.

    0
  • #7 29 Sty 2015 17:23
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Bardziej elektromagnes. De facto nie ma prawa się obracać.

    0
  • #8 29 Sty 2015 20:04
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    CMK1990 napisał:
    Witam.. szukam pomocy jeszcze u Was.

    A gdzie szukałeś, że nie doradzili?

    Cytat:
    Pacjent: BMW E30 z silnikiem 2.0 6-cylindrowym (m20b20), przepływomierz klapkowy, ...
    BLOS ...
    blosa zamontowałem pomiędzy przepustnicę a przepływomierz ...
    ...
    Słyszałem też o podpięciu kompensacji pod blosa, natomiast kompletnie nie rozumiem co by to dało.


    Ty się nie zastanawiaj, co by dała kompensacja, tylko ją zrób. Gazownicy, którzy ci zakładali blosa są widocznie dziećmi współczesnych czasów i instalacji wtryskowych, skoro jeszcze ci tego nie zrobili. Przepływomierz klapkowy wnosi pewne podciśnienie w dolot i efektem jest wzbogacanie mieszanki. Po zrobieniu kompensacji parownik będzie regulował swoje ciśnienie względem wnętrza dolotu, a nie względem atmosfery. Oczywiście, po podłączeniu kompensacji, całą regulację trzeba będzie zrobić od zera. Jeszcze jedno: filtr stożkowy i gaz to złe połączenie. Silnik zasilany gazem powinien zasysać zimne powietrze spoza komory silnika.

    1
  • #9 30 Sty 2015 08:13
    CMK1990
    Poziom 21  

    Rozumiem, krokowiec czy tam zawór boczny nie wiem jak fachowo to teraz nazwać był na 100% otwierany. Są na nim ślady niedbałego otwierania. Aczkolwiek raczej działa. Czyli co do niego co radzicie? Ustawić w położeniu takim by obroty były w porządku na benzynie i zacisnąć bądź zakleić czymś by się nie przesuwał?

    Przepływka działa jak ją odepnę przy pracy na jałowym to albo go konkretnie przymuli ale się pozbiera, albo zgaśnie całkiem. Czyli dobrze.

    Co do kompensacji. Pisałem też o niej że nie rozumiem sensu bo de fakto nie wiem jak to zrobić. Ale gdybyście podpowiedzieli to jestem chętny do pracy. Bardzo bym prosił o małe wytłumaczenie.

    Gdzieś tam wyżej pojawiło się zagadnienie uszczelki pod głowicą. Była robiona 7 tyś km temu sam ją robiłem jakieś 7tyś km temu, bo mi waliło ciśnienie w układ chłodzenia. Przy okazji rozrząd i regulacja zaworów wiadomo. Głowica była sprawdzana ciśnieniowo i planowana, razem z kolektorami złożona na uszczelkach erling.

    PS. A propo gdzie jeszcze szukałem. Na forum lpg, i na forum bmw e30. I oczywiście przewaliłem internet w poszukiwaniu podobnych sytuacji.

    0
  • #10 30 Sty 2015 08:21
    marcinusek
    Poziom 13  

    Z kompensacją ci nie pomogę, nie pamiętam jak to miałem rozwiązane. Co do filtra to kolega ma rację, wywal stożek i wstaw oryginalną obudowę filtra. Ja miałem rozwiązane to w ten sposób, że do mocowań dodałem dystans z blachy w kształcie C który dawał odstęp 2-3cm i wszystko weszło. Auto przebyło tak 100tys. km i poszło do innego właściciela.

    0
  • #11 30 Sty 2015 12:35
    CMK1990
    Poziom 21  

    Wywaliłbym ten stożek ale z upchnięciem tego nie jest wcale tak kolorowo naprawdę.. Kminiłem nad tym chwile jak by to upchnąć bez ingerencji w gume przy samej przepustnicy nie ma opcji. Chyba żeby skierować cały dolot w dół. Ale wtedy blos nie będzie w pionie będzie miał większy opór by podnosić.

    Chodzi mi o to bym zrozumiał samą idee kompensacji co to jest co z czym albo jakiś przykład. Ja sprobuje to przerobić swoim pomysłem pod swój silnik.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    PS. Co myślicie jeszcze o rozwiązaniu by przenieść blosa przed przepływkę? Bo nikt tego nie skomentował.

    Dodano po 2 [godziny] 36 [minuty]:

    Z tego co się dowiedziałem, kompensacja to nic innego jak wyjście z dolotu sprzed blosa połączone wężem z parownikiem.

    Posiadam parownik tecno, z "tyłem" jak na zdjęciu:

    BMW E30 - M20B20 + Blos - za duże spalanie.

    Czy zatem dobrze myślę że otwór widoczny na zdjęciu jest właśnie do kompensacji? Jeżeli tak to w jaki sposób się go złapać jak nie jest gwintowany? są jakieś kolanka na wcisk by były szczelne?

    0
  • #12 30 Sty 2015 15:02
    marcinusek
    Poziom 13  

    Blos przed przepływkę raczej nie wskazany jak pamiętam. Co do gumy od przepustnicy do przepływki to ją niestety ciąłem na tej harmonii aby złapać antywybuch połączony z blosem a od blosa do przepływki użyłem gumę chyba od fiata 126p :-), fi się zgadzało.

    0
  • #13 30 Sty 2015 15:04
    CMK1990
    Poziom 21  

    Hm.. Po co Ci klapa antywybuchowa z blosem? To sie z celem troszke mija bo czyż nie klapa = zwężka w dolocie?

    0
  • #14 30 Sty 2015 15:38
    marcinusek
    Poziom 13  

    Antywybuch miałem bez klapy, rozwiercony na tokarce, zależało mi na ochronie w postaci pierścienia gumowego.

    0
  • #15 28 Kwi 2015 14:46
    CMK1990
    Poziom 21  

    Trochę to trwało ale w zimie jezdziłem na zwykłym mieszalniku dla niższego spalania. Natomiast problem rozwiązałem..

    Idąc wszystkimi chyba możliwymi możliwościami poszedłem w kierunku kompensacji parownika. Co to dało? Owszem pojawiła się jakaś tam lepsza regulacja ale tylko wolnych obrotów, na wyższych nadal było zbyt bogato.

    Tak więc pomyślałem co mi tam...
    Wiem, że w instrukcji blosa pisze by nie montować go przed przepływką, wiem też jakie to może przynieść skutki natomiast za namową kolegi który również to przerabiał założyłem BLOSA przed przepływomierz czyli:

    Filtr stożkowy -> Blos-> przepływomierz -> przepustnica.

    I wszystko zaczęło mieć sens.. pojawiła się całkowita regulacja w każdym miejscu czy to na parowniku czy na blosie regulacja ciągle jest płynna w całym zakresie. Dynamika ta sama a spalanie - MNIEJSZE niż na standardowym mieszalniku czyli o 5L/100Km mniej niż przy blosie za przepływką..
    Niby oddala to drogę mieszanki do przepustnicy ale nie jest to do końca prawdą, przepływomierz jest wtedy bliżej i co za tym idzie różnica jest około 5cm w całkowitej drodze mieszanki.

    Jeżdzę już miesiąc, dynamika nieporównywalna spalanie dobre odpukać żadnego wystrzału.

    Więc moja rada jest jedna. Do silników M20 jedynym rozwiązaniem jest blos przed przepływomierz.

    Dzięki za burzę mózgów:)

    0
  • #16 28 Kwi 2015 15:23
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    CMK1990 napisał:
    ...
    Idąc wszystkimi chyba możliwymi możliwościami poszedłem w kierunku kompensacji parownika. Co to dało? Owszem pojawiła się jakaś tam lepsza regulacja ale tylko wolnych obrotów, na wyższych nadal było zbyt bogato.

    Trochę to dziwne. Ciekawe, co z czym połączyłeś robiąc kompensację? I czy po kompensacji regulowałeś parownik i blosa, czy tylko blosa?

    Cytat:
    za namową kolegi założyłem BLOSA przed przepływomierz czyli:
    Filtr stożkowy -> Blos-> przepływomierz -> przepustnica.
    I wszystko zaczęło mieć sens...
    Jeżdzę już miesiąc, dynamika nieporównywalna spalanie dobre odpukać żadnego wystrzału.

    Cieszymy się z tobą, ale popełniłbym grzech zaniechania, gdybym nie ostrzegł. Jest tylko kwestią czasu i zaliczysz strzał w dolot. Przy takiej pojemności dolotu będzie to "złoty strzał". Sam jeździłem ze trzy lata w świętym spokoju, a potem zdarzyły się wadliwe świece i gotowe.

    0
  • #17 28 Kwi 2015 15:57
    CMK1990
    Poziom 21  

    Kompensację wyprowadziłem z "tylnej" ścianku reduktora wężem w dolot pomiędzy przepływkę a blosa. Podciśnienie na jałowym się zmienia wtedy i silnik chodzi w miare spokojnie, tak to strasznie trzęsło całym silnikiem na jałowym bo zbyt bogato. Ograniczenie na parowniku czy śrubce przelotowej uspokoi ale podczas jazdy brakuje tego gazu..

    Co do strzału, wiem że jest to możliwe, być może zrobię jak kolega wyżej pisał klapa antywybuchowa z gumą bez zwężki w środku. Świec pilnuję kable mam praktycznie nowe. Miejmy nadzieję że nie bedziesz miał racji. Naprawdę innego wyjścia nie ma chyba że założyć sekwencję.. przy takim zwężonym gardle jak mieszalnik w dolocie auto chodzi jak by cały czas ciągnąć za sobą pół tony na przyczepie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam że od początku staram sie pilnowac zapłonu i na mieszalniku jeżdżąc dwa lata strzeliło mi tylko raz nie z powodu świec czy kabli czy też samego aparatu lecz z powodu uszkodzonej centralki LPG która nie rozłączałą wtrysku paliwa przez co silnik dostawał dwa na raz.

    0
  • #18 07 Maj 2015 13:03
    sztywny13
    Poziom 20  

    Nie da się pilnować zapłonu. Gdy będzie miał kichnąć to zrobi to.

    0
  • #19 07 Maj 2015 14:41
    CMK1990
    Poziom 21  

    Dlatego sensownym byłoby teraz się przed tym zabezpieczyć. Pomyślałem by może odkleić dno od przepływomierza bo jest aluminiowe i zazwyczaj przy wystrzale pęka i przykleić je na sylikonie co poskutkuje oderwaniem go przy wystrzale. Co o tym myślicie?

    Lub starą klapę anty wybuchową
    BMW E30 - M20B20 + Blos - za duże spalanie.

    wyrzucić całkowicie z niej środek wyszlifować by nie robiła zwężki i zostawić samą gumę na zewnątrz.

    Chyba że ktoś z Was spotkał się z jakimś anty wybuchem z durzą średnicą wewnątrz?

    0
  • #20 10 Cze 2015 09:10
    CMK1990
    Poziom 21  

    Temat spalania rozwiązałem.. Albo kompensacja + podparcie klapy albo blos przed przepływkę. Spalanie rzędu 12-14L/100km.

    0