Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 1.8t kombi 2000 rok

tonygryps 29 Sty 2015 14:41 1374 8
  • #1 29 Sty 2015 14:41
    tonygryps
    Poziom 11  

    Witam od niedawna jestem posiadaczem vw passat b5 kombi rocznik 2000 mój problem zaczyna się kiedy pojechałem samochodem na myjnie okazało się że pod fotelem kierowcy jest około 5 cm wody i zapaliła się kontrolka EPC. Po wysuszeniu wszystko wróciło do normy i działało jak należy. Poszukałem przyczyny i okazało się że problemem jest puszka na podszybiu w której jest komputer silnika. Ale aby ta puszkę wymienić trzeba odpiąć komputer oraz 5 kostek (biała, pomarańczowa, czerwona, brązowa, czarna) na podszybiu przed przystąpieniem do pracy odłączyłem akumulator .Po wymianie puszki i złożeniu wszystkiego okazało się że nie działają zegary na desce, poradziłem sobie z tym wymieniając zaśniedziałe styki w kostkach na podszybiu wszystko wyczyściłem preparatami kontakt 60,wl,61. Po złożeniu i wykasowaniu błędów vagiem 2,5 wszystko działa oprócz fabrycznie zamontowanego tempomatu. Podłączyłem się vagiem podobno blok 66 odpowiada za tempomat i okazało się że manetka czujnik sprzęgła hamulca działają poprawnie ,tylko komputer nie pokazuje prędkości pojazdu podczas jazdy. Może po odłączeniu tych kostek trzeba coś na nowo ustawić w komputerze a może jeszcze któryś pin nie łączy jak by ktoś miał jakiś opis tych kostek i lub opis wyprowadzeń komputera do 1.8t z 2000 roku przed liftem bo do 1.9 tdi znalazłem ale to pewnie nie to samo .

    0 8
  • #2 29 Sty 2015 14:50
    domex32
    Moderator na urlopie...

    tonygryps napisał:
    Poszukałem przyczyny i okazało się że problemem jest puszka na podszybiu w której jest komputer silnika.


    Woda wchodzi przez "puszkę", problemem są zapchane odpływy wody pod akumulatorem, są tam dwie sztuki i trzeba je udrożnić.

    Rozbierz puszkę jeszcze raz, i sprawdź dokładnie połączenia, oraz czy żaden przewód się oberwał na kostkach w "puszcze " ze sterownikiem silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podaj kod silnika, a poszukam schematu okablowania ECU.

    Kolorów kostek tam nie będzie, ale będą kolory przewodów.

    0
  • #3 29 Sty 2015 15:18
    tonygryps
    Poziom 11  

    problem z wodą już rozwiązałem i była to pęknięta puszka komputera od spodu przy siróbach mocujących teraz woda już nie leci do sirodka .
    Co do połączeń to żaden przewód nie wypadł ani nie jest oderwany sprawdzałem z jednej i drugiej strony .

    A co do kodu silnika to gdzie tą informację znajdę wiem tyle że jest to silnik 1.8t z 2000 roku i jest to silnik apu.

    0
  • #4 29 Sty 2015 15:26
    Domel_88
    Poziom 11  

    kod to właśnie te trzy litery z tym że ja z apu się nie spotkałem.

    0
  • #5 30 Sty 2015 15:19
    tonygryps
    Poziom 11  

    Jak byś kolego domex32 znalazł schemat okablowania ECU będę wdzięczny

    0
  • #7 30 Sty 2015 21:41
    tonygryps
    Poziom 11  

    Dzięki kolego tego właśnie szukałem, A może jeszcze wiesz czy te przewody między ECU a licznikiem jak się komunikują chodzi mi o to w jaki sposób jest przekazywana informacja o prędkości z licznika do ECU czy jednym przewodem jakieś impulsy czy w inny sposób , pytam o to bo jak jakiś inny sposób jak impulsu przewodem to czy było by możliwe żeby wszystko inne działało poprawnie?

    0
  • Pomocny post
    #8 30 Sty 2015 22:03
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Z tego co pamiętam przewód biało niebieski, ten sygnał idzie również do radia i do modułu komfortu i climatronica jak pamiętam.

    CAN tam chyba jeszcze nie ma.

    0
  • #9 13 Maj 2015 11:28
    tonygryps
    Poziom 11  

    Miałeś rację był ułamany pin 2( biało niebieski przewód) w czarnej kostce na podszybiu ,ale w środku w kostce że nie było widać. Śniedz go przegryzła dopiero po lekkim szarpnięciu wypadł. Po wymianie pinu wszystko działa jak należy. Temat można zamknąć.

    0
  Szukaj w 5mln produktów