Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 3 1.6 GT ppblem z ogrzewaniem kiedy jade. a kiedy stoje jest wszystko dobrz

matrix3.0 29 Sty 2015 18:39 870 17
  • #1 29 Sty 2015 18:39
    matrix3.0
    Poziom 6  

    Witam. A wiec tak moj problem polega na ogrzewaniu.
    kiedy samochod mam zagrzany i stoje w miejscu to ogrzewanie działa a gdy jade to z nadmuchów mi leci polowe chłodniejsze. i co jest tego powodem?
    mam tez klime manualna ale nie jest nabita poniewaz wymieniałem chłodniczke.
    czy moglbym prosic o jakies porady co miał bym zrobic?

    0 17
  • TermoPasty.pl
  • #2 29 Sty 2015 18:47
    UNDOF6671
    Poziom 10  

    Napisz jaka jest temperatura silnika gdy jedziesz samochodem,w ciemno typowałbym termostat a dokładniej jego ciągłe otwarcie i silnik jest niedogrzany.W tym przypadku pomogła by jego wymiana.

    0
  • #3 29 Sty 2015 18:52
    matrix3.0
    Poziom 6  

    ahaa i dodam jeszcze ze przed wymiana chlodniczki tez nie miałem klimy nabitej i było wszystko ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    temperatura na wskazniku manualnym jest 90 stopni a temp na zagarach elekr. od 90-100 to zalezy jak jade

    Dodano po 1 [minuty]:

    UNDOF6671 napisał:
    Napisz jaka jest temperatura silnika gdy jedziesz samochodem,w ciemno typowałbym termostat a dokładniej jego ciągłe otwarcie i silnik jest niedogrzany.W tym przypadku pomogła by jego wymiana.


    temperatura na wskazniku manualnym jest 90 stopni a temp na zagarach elekr. od 90-100 to zalezy jak jade

    0
  • TermoPasty.pl
  • #4 29 Sty 2015 18:57
    UNDOF6671
    Poziom 10  

    Gdy pojazd stoi to temperatura zawsze jest wyższa od tej gdy jedziesz bo w trakcie jazdy masz nadmuch zimnego powietrza na chłodnicę.Jeśli masz możliwość to sprawdź też czy mechanizm regulujący przepływ płynu do nagrzewnicy otwiera się w pełnym zakresie.

    0
  • #5 29 Sty 2015 19:01
    matrix3.0
    Poziom 6  

    UNDOF6671 napisał:
    Gdy pojazd stoi to temperatura zawsze jest wyższa od tej gdy jedziesz bo w trakcie jazdy masz nadmuch zimnego powietrza na chłodnicę.Jeśli masz możliwość to sprawdź też czy mechanizm regulujący przepływ płynu do nagrzewnicy otwiera się w pełnym zakresie.


    tak otwiera se w pełnym zakresie bo sprawdzałem to kilkakrotnie i oby dwa szlaufy co wchodza do nagrzewnicy sa cały czas gorace.

    0
  • #6 29 Sty 2015 19:11
    UNDOF6671
    Poziom 10  

    Jeśli oba węże są bardzo gorące tzn trudno je trzymać bo wręcz parzą a nagrzewnica nie daje ciepła to ja bym obstawiał że jest nagrzewnica jest zapchana kamieniem z układu chłodzenia.A czy używałeś wcześniej jakichś preparatów to uszczelniania układu w postaci proszku który się wsypuje do zbiorniczka wyrównawczego?Pytam o to bo takie środki osadzaja się w wąskich kanałach nagrzewnicy i ograniczają przepływ płynu.Moja rada,wymiana termostatu i przepłukanie(czyszczenie układu chłodzenia).Auto ma swoje lata także z wnętrza bloku niejeden paproch przepłynął a te większe osadzają się w nagrzewnicy blokując ją.

    0
  • #7 29 Sty 2015 19:19
    matrix3.0
    Poziom 6  

    UNDOF6671 napisał:
    Jeśli oba węże są bardzo gorące tzn trudno je trzymać bo wręcz parzą a nagrzewnica nie daje ciepła to ja bym obstawiał że jest nagrzewnica jest zapchana kamieniem z układu chłodzenia.A czy używałeś wcześniej jakichś preparatów to uszczelniania układu w postaci proszku który się wsypuje do zbiorniczka wyrównawczego?Pytam o to bo takie środki osadzaja się w wąskich kanałach nagrzewnicy i ograniczają przepływ płynu.Moja rada,wymiana termostatu i przepłukanie(czyszczenie układu chłodzenia).Auto ma swoje lata także z wnętrza bloku niejeden paproch przepłynął a te większe osadzają się w nagrzewnicy blokując ją.


    nie nic nie uzywałem takiego jak proszki. tylko plyn specjalny do czyszczenia całego ukladu. no i jest nowa nagrzewnica cała. i nowo nalany plyn chlodniczy. i temperatury tez sa ok.

    0
  • #8 29 Sty 2015 19:27
    UNDOF6671
    Poziom 10  

    Rozumiem,to pozostaje termostat do sprawdzenia,lub co jest rzadkością ale jest możliwe w passat b3(przykład),czy istnieje w twoim aucie taka możliwość że ktoś omyłkowo zamienił zasilanie i powrót na nagrzewnicy?

    0
  • #9 29 Sty 2015 20:37
    matrix3.0
    Poziom 6  

    UNDOF6671 napisał:
    Rozumiem,to pozostaje termostat do sprawdzenia,lub co jest rzadkością ale jest możliwe w passat b3(przykład),czy istnieje w twoim aucie taka możliwość że ktoś omyłkowo zamienił zasilanie i powrót na nagrzewnicy?


    własnie nie ma takiej mozliwosci poniewaz ja sam to robiłem i jest wszystko tak samo jak było wiec nie ma mowy o pomyłce.

    0
  • #10 30 Sty 2015 10:24
    UNDOF6671
    Poziom 10  

    Ponowie podpowiedź,wymiana termostatu.W mojej fabii temperatura na postoju była ok. a gdy jechałem to wskazówka odchylała się delikatnie poniżej połowy.Dokonałem wymiany termostatu i problem ustąpił,temperatura ok i nawiew grzeje bardzo efektownie.

    0
  • #11 30 Sty 2015 12:22
    Golf90
    Poziom 23  

    Możesz na próbę zasłonić chłodnicę, ale tylko na próbę. Zastanawia mnie jeszcze czy podczas jazdy temperatura spada poniżej 90 st. czy utrzymuje się w normie, bo twoje obiawy faktycznie wskazują na termostat,ale wtedy temperatura w czasie jazdy drastycznie by spadała np.do 40- 50st. Co za czym idzie,słabsze ogrzewanie.

    0
  • #12 30 Sty 2015 22:19
    matrix3.0
    Poziom 6  

    Golf90 napisał:
    Możesz na próbę zasłonić chłodnicę, ale tylko na próbę. Zastanawia mnie jeszcze czy podczas jazdy temperatura spada poniżej 90 st. czy utrzymuje się w normie, bo twoje obiawy faktycznie wskazują na termostat,ale wtedy temperatura w czasie jazdy drastycznie by spadała np.do 40- 50st. Co za czym idzie,słabsze ogrzewanie.


    własnie zaslaniałem juz chlodnice wczesniej. a temp jest cały czas w normie i nic nie spada. i gdyby w czasie jazdy mi spadała to bym zrozumiał ze termostat... ale to jest to ze nie spada własnie w czasie jazdy. I nie wiem w czym tkwi problem. A tak zapytam czy czujnik temp. na zawnatrz ma wpływ na ogrzewanie?
    bo ja tego czujnika nie posiadam a powinien byc...

    0
  • #13 30 Sty 2015 22:58
    Karaczan
    Poziom 39  

    To nie kwestia czujnika.
    A klapy sterujące powietrzem pracują ok?
    Może któraś jest nie domknięta?

    0
  • #14 31 Sty 2015 09:27
    Golf90
    Poziom 23  

    Karaczan napisał:
    To nie kwestia czujnika.
    A klapy sterujące powietrzem pracują ok?
    Może któraś jest nie domknięta?
    Zgodzę się z tą teorią, bo miałem dwa takie przypadki (nie szczelne klapy mieszalnika powietrza) Golf mk2 i passat b3. Ale w tamtych autach nie było znaczenia czy stały czy jechały(cały czas letnie powietrze) a w tym przypadku jest znaczenie. Także jak to kolega wytłumaczy?

    0
  • #15 11 Lut 2015 19:58
    matrix3.0
    Poziom 6  

    Golf90 napisał:
    Karaczan napisał:
    To nie kwestia czujnika.
    A klapy sterujące powietrzem pracują ok?
    Może któraś jest nie domknięta?
    Zgodzę się z tą teorią, bo miałem dwa takie przypadki (nie szczelne klapy mieszalnika powietrza) Golf mk2 i passat b3. Ale w tamtych autach nie było znaczenia czy stały czy jechały(cały czas letnie powietrze) a w tym przypadku jest znaczenie. Także jak to kolega wytłumaczy?


    jak moge naprawic te klapy mieszalnika powietrza?

    0
  • #16 11 Lut 2015 21:40
    Golf90
    Poziom 23  

    Problematyczna czynność, trzeba rozebrać cały pulpit (całą deskę rozdzielczą) aby dostać się do tego ustrojstwa. Do mieszalnika idą linki od sterowania (ciepłe-zimne powietrze i jego kierunek), w środku masz klapy. Jak dotrzesz do nich, to sam będziesz widział co jest z nimi nie tak;-).

    0
  • #17 13 Lut 2015 12:13
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Mar 2015 00:48
    matrix3.0
    Poziom 6  

    barthezz napisał:
    Typowa dolegliwość starych vw. Zapewne masz gąbki w nawiewach. Niestety rozbieranie całości i wymiana gąbek na coś bardziej trwałego na klapach wszystkich nawiewów. Z czasem gąbka się lasuje. Doraźnie możesz wymontować samą dmuchawę i klapę zimno/ciepło naprawić, a resztę gdy będzie cieplej.

    PS. Ten kto to projektował powinien codzień tą robotę robić podstawowymi narzędziami....


    Czy jedna klapka jest w całości, a druga jest z 3 dziurami okragłymi? bo kiedy wymieniałam chłodniczke, po zdjęciu deski... to oby dwie klapki co widziałem były bez gąbek. I nie wskazywały śladów jakiej kolwiek gąbki, lub czegoś innego...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Karaczan napisał:
    To nie kwestia czujnika.
    A klapy sterujące powietrzem pracują ok?
    Może któraś jest nie domknięta?


    tak klapy pracuja...

    0