Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf V - Zapala się kontrolka temperatury cieczy

szyno 30 Sty 2015 01:48 8001 21
  • #1 30 Sty 2015 01:48
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam problem, zapala się kontrolka temperatury cieczy (czerwony termometr). Włącza się ona sygnalizując przegrzewanie (włącza się, gdy temperatura cieczy wskazuje 70 - 90). Jedno , dwukrotne wyłączenie silnika rozwiązuje doraźnie problem.
    Płyn chłodzący sprawdzony, dolany (było na min.) - problemu nie rozwiązało.
    W związku z powyższym, który czujnik odpowiada za załączenie kontrolki temperatury cieczy, a z którego czujnika jest pomiar na wskaźnik temperatury?
    Dodatkowo, jak silnik ciepły, to trzeba chwilę pokręcić (2-4 sekundy) aby odpalił, a po "zapaleniu kontrolki temperatury" pali tak jak zimny, od razu.
    Coraz bardziej irytujące się to staje i trzeba naprawić.

  • Fibaro
  • #2 30 Sty 2015 10:04
    ciuqu
    Poziom 33  

    Uszkodzony czujnik g62 lub jego okablowanie, podłącz pod vaga i odczytaj błędy, sprawdź wskazanie g62.

  • #3 30 Sty 2015 10:10
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Dziękuję za odpowiedź.
    Pod vaga podepnę się w przyszłym tygodniu, ale chciałem sprawdzić miernikiem i wtyczkę.
    Kontrolka jak już się załącza, to przy nagrzewaniu (później spokój), więc raczej kwestia czujnika.
    Z tego co znalazłem, to jest czujnik od strony przegrody, ale widziałem tam tylko 2 przewody (a nie 4), stąd pytanie który to jest, g62 czy g2, oraz gdzie jest drugi. Jest jeszcze czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, ale nie wiem jakie ma oznaczenie.

  • #4 30 Sty 2015 10:19
    ciuqu
    Poziom 33  

    G62 jest w króćcu przy bloku, g2 jest w chłodnicy i odpowiada za włączenie wentylatora, 4 piny miały wcześniejsze modele g2 i g62 w jednym, czujnik poziomu płynu jest gdzieś pod zbiorniczkiem wyrównawczym ale on nie ma wpływu na odpalanie samochodu tylko sygnalizację na desce i w kolorze żółtym.

  • #5 30 Sty 2015 13:39
    szyno
    Poziom 11  

    Dzień dobry.

    Z tym czujnikiem (dwa druty) w zbiorniczku wyrównawczym, to nie do końca, ponieważ jak go odepnę, to po chwili załącza się wspomniana kontrolka temperatury cieczy (czerwony termometr) - nawet na zimnym silniku.
    Z którego czujnika bierze wartości wskaźnik temperatury w zegarach, z g2 (tak jak kiedyś)?
    Na odpalanie ma wpływ ten co idzie do kompa, wiem.

  • Fibaro
  • #6 02 Lut 2015 04:17
    Altus_140
    Poziom 23  

    Pan nie słyszał o czujnikach dwu obwodowych ?

  • #7 02 Lut 2015 15:09
    szyno
    Poziom 11  

    Altus_140 napisał:
    Pan nie słyszał o czujnikach dwu obwodowych ?
    W odniesieniu do czego, tego czujnika w zbiorniczku wyrównawczym czy czujnika w króćcu przy bloku silnika od strony przegrody? Jak tego drugiego, to:
    szyno napisał:
    ...jest czujnik od strony przegrody, ale widziałem tam tylko 2 przewody...

    Poza tym podłączenie czujnika w zbiorniczku wyrównawczym też jest 2-przewodowe.

    Po nagrzaniu problem nie występuję, czyli jak nie zaświeci kontrolki w trakcie nagrzewania (do 90 st. C na wskaźniku), to już nie zaświeci.

  • #8 02 Lut 2015 15:40
    T5
    Moderator Samochody

    szyno napisał:
    Z tym czujnikiem (dwa druty) w zbiorniczku wyrównawczym, to nie do końca, ponieważ jak go odepnę, to po chwili załącza się wspomniana kontrolka temperatury cieczy (czerwony termometr) - nawet na zimnym silniku.
    szyno napisał:
    Od jakiegoś czasu mam problem, zapala się kontrolka temperatury cieczy (czerwony termometr). Włącza się ona sygnalizując przegrzewanie (włącza się, gdy temperatura cieczy wskazuje 70 - 90).

    Termometr https://www.google.pl/search?q=kontrolka+za+n...hp%253Ff%253D140%2526t%253D494218%3B800%3B600 taki się zapala?

    Jeżeli tak - zbiorniczek do wymiany.

  • #9 02 Lut 2015 20:40
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Coś w ten deseń, kontrolka z lewego górnego rogu ze środkowego zdjęcia, z tym, że ja mam licznik bez komputera.
    Tyle, że jak pisałem, gdy się zaświeci, to pali tak jakby był zimny (bez kręcenie 2-4 sekund, jak normalnie pali gdy ciepły).
    Nie wiem czy poziom płynu tak by działał - bo zakładam, że czujnik w zbiorniczku wyrównawczym jest od poziomu, a nie temperatury.
    W środę powinienem mieć możliwość wpięcia się pod vcds'a, to wtedy będę mógł sprawdzić wskazania dla temperatury płynu chłodzącego (Engine - gr. 007) oraz wskazania na licznik (Instruments - gr. 003), oraz jakie błędy są.

  • #11 07 Lut 2015 09:57
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Obecnie kontrolka zapala się sporadycznie.
    Po podłączeniu do kompa mam tylko jeden błąd, który mi nie pasuje do kontrolki temperatury:

    1 Fault Found:

    012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
    P3007 - 000 - No Signal - Intermittent

    Readiness: 0 0 0 0 0

    Po skasowaniu błędu nie ma, pojawił się dopiero po zapaleniu kontrolki temperatury cieczy, ale po skasowaniu błędu kontrolka nie zgasła, dopiero po wyłączeniu silnika zgasła.
    Brak pomysłów.

  • Fibaro
  • #12 07 Lut 2015 10:26
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Odepnij wtyczkę od czujnika w zbiorniczku i zewrzyj w niej styki - jak będzie spokój to zbiorniczek do wymiany.
    Jak nie to problem może być w instalacji.
    Ciężkie odpalanie może mieć przyczynę w czujniku G40.

  • #14 16 Lut 2015 16:09
    szyno
    Poziom 11  

    Co do kontrolki, to bywa, że się zapali w trakcie nagrzewania, po wyłączeniu silnika (po nagrzaniu) i ponownym włączeniu nie zapala się. Przy wolnych zmianach temperatury na ogół też się nie zapala.
    Czy w VCDSie można gdzieś podejrzeć rezystancję tego czujnika w zbiorniczku wyrównawczym?
    Temperatura silnika w VCDSie nie skacze, brak jakichkolwiek błędów przy świecącej się kontrolce sygnalizującej przegrzewanie.

    Natomiast co do czujnika G40, to błąd się zmienił na:
    1 Fault Found:
    012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
    P3007 - 000 - No Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 254
    Reset counter: 255

    i

    1 Fault Found:
    012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
    P3007 - 000 - No Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255

    Co do sugerowanej uszkodzonej wiązki, to wizualnie wygląda OK.

  • #15 25 Lut 2015 18:13
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Co do czujnika g40 i błędu z nim związanego, to błąd występował po nagrzaniu silnika, na zimnym go nie było. Obecnie, jak się zrobiło cieplej na dworze, to błąd z

    Code:
    012295 - Camshaft Position Sensor (G40) 
    
                   P3007 - 000 - No Signal
    przyjął postać
    Code:
    000833 - Camshaft Position Sensor (G40) 
    
                   P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
    i da się go skasować w trakcie pracy, choć po chwili wraca. Wg mnie, powyższe wskazuje jednak na uszkodzenie samego czujnika, silna zależność od temperatury silnika i temperatury otoczenia. Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.
    Koszt czujnika w ASO ~250 PLN, koszt w innym warsztacie ~150 - 180 PLN (zamienniki).
    Jeszcze jedno, obecnie poprawiło się uruchamianie silnika, gdy ciepły, nie trzeba kręcić. Z powyższego wnioskuje, że winny temu jest również czujnik g40.

    Natomiast co do głównego tematu wątku, to jak się zrobiło cieplej na dworze, kontrolka temperatury cieczy również przestała się zapalać. Próbowałem zmierzyć rezystancję tego czujnika w zbiorniczku wyrównawczym, ale nie udało się to ani na zimnym, a ni na ciepłym silniku. Przy zakresie 2 Mohm na multimetrze pokazuje przekroczenie zakresu, a przy zakresie 20 Mohm wartość ~1.2, ale cały czas się ładuje (rośnie wartość). Brak błędów w sterowniku przy świeceniu kontrolki.

  • #16 25 Lut 2015 18:23
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Pasek rozrządu kiedy robiłeś ?

  • #17 25 Lut 2015 18:28
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Nie, ale jeszcze chciałbym kilka kkm poczekać. Wiem, że przy robieniu rozrządu g40 będzie na wierzchu. Koszt rozrządu w ASO ~1500 PLN, poza ASO ~1000 PLN.

  • #18 01 Mar 2015 12:53
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Czujnik G83 na wyjściu z chłodnicy, na dolnym króćcu chłodnicy.

  • #19 24 Sie 2015 01:23
    szyno
    Poziom 11  

    Dzień dobry.
    Za utrudnione odpalanie ciepłego silnika odpowiadał uszkodzony czujnik G40 - po wymianie proeblem ustąpił.
    Wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego nie zlikwidowała problemu z zapalaniem się kontrolki (choć jest lepiej). Patrząc po temp. wszystko OK, brak błędów. Gdzie w VCDSie mogę znaleźć odczyty z G83 i g2 (króciec w chłodnicy)?
    Przez jaki rezystor zewrzeć wtyczkę od tego czujnika poziomu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego?

  • #20 24 Sie 2015 16:59
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przez internet nie wszystko da się naprawić.

  • #21 24 Sie 2015 20:05
    Ireneo
    Poziom 39  

    szyno napisał:
    Wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego nie zlikwidowała problemu z zapalaniem się kontrolki (choć jest lepiej).

    Używka?

  • #22 24 Sie 2015 22:46
    szyno
    Poziom 11  

    Ireneo napisał:
    Używka?
    Nie, nowy, ale nie oryginał z VW. W zasadzie dalej on może brudzić, stąd pomysł na jego zwarcie.

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Przez internet nie wszystko da się naprawić.
    Ironia zbędna. Skoro sprawdziłem czujniki i zbiornik wymieniony, a skończyły mi się dalsze pomysły, to pytam. W VCDSie nie wszystkie czujniki są oznaczone kodem, część tylko opisem, stąd pytanie w celu upewnienia się.
    Generalnie objawy (problem pojawia się przy zmianach temp.) wskazują na któryś czujnik.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME